پیام مازند

آخرين مطالب

معظمی: اولویتم تلویزیون است/ همه چیز پول نیست! اجتماعي

معظمی: اولویتم تلویزیون است/ همه چیز پول نیست!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - کارگردان سریال «هشت پا» گفت: تلویزیون در معمولی‌ترین حالت خود بیش از 30 میلیون بیننده دارد ولی یک اثر نمایش خانگی نهایتا می‌تواند دو یا سه میلیون بیننده داشته باشد و اولویت برای من تلویزیون است.
گفت: بیشتر از 10 سریال و تله فیلم در ژانر اکشن و فضای امنیتی ساخته ام.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
این ژانر جز ژانر‌های مورد علاقه من است و همیشه در کنکاش هستم که هم به لحاظ مفهومی و هم مضمون و ساختار بتوانم نسبت به کار‌های قبلی یک قدم جلوتر باشم. تمام تلاشم بر این است که همه چیز به روز باشد.
وی درخصوص همکاری با محمدرضا شفیعی به عنوان تهیه کننده «هشت پا» توضیح داد: بعد از همکاری که با محمدرضا شفیعی در سریال «بازپرس» داشتم که آن هم جز کار‌های دیالوگ محور بود، بار دیگر از طرف محمدرضا شفیعی به من پیشنهاد داده شد تا سریال «هشت پا» را بسازم.
همه چیز پول نیست!
این کارگردان با اشاره به تولید اثر در ژانر اکشن-پلیسی بیان کرد: اصولا ژانر اکشن-پلیسی احتیاج به این دارد که تیم سازنده (از نویسنده تا تهیه کننده که در راس وجود دارد)، بتوانند فضای مورد نیاز را برای من کارگردان مهیا کنند. البته صرفا همه چیز پول نیست. نباید بگوییم که بودجه خیلی سنگینی نیاز است تا ما بتوانیم یک کاری را در حد استاندارد‌های روز دنیا بسازیم. بلکه به این احتیاج داریم تا فضایی از سوی تهیه کننده مهیا شود تا کارگردان و عوامل سازنده یک اثر بتوانند شکوفا شوند و از خلاقیت هایشان استفاده کنند و یک اثری را خلق کنند. اثری که برای مخاطبانی که امروزه به انواع و اقسام سریال‌ها و فیلم‌ها دسترسی دارند، جذاب و دارای تعلیق باشد.
وی ادامه داد: نکته مهم این است که شما از ابتدا یعنی در نگارش فیلمنامه و مراحل بعدی یک مهندسی داشته باشید. این طراحی و مهندسی باید به گونه‌ای باشد که تماشاچی هر قسمت اثر را دنبال کند، نگران شخصیت‌ها شود و با تک تک آن‌ها همزادپنداری کند. مهندسی ساختن یک اثر خیلی چیز‌ها را دربر می‌گیرد از انتخاب درست بازیگر گرفته تا انتخاب درست تمامی عوامل، لوکیشن ها، نوع فیلمبرداری، نوع نورپردازی و ... را شامل می‌شود.

پیام مازند

در سریال «هشت پا» همه دست اندرکاران با هم هماهنگ بودند
معظمی اضافه کرد: هماهنگی که بین تیم‌های سازنده و سفارش دهنده یعنی از خود مجموعه سیما فیلم و مدیران می‌شود تا ناجی هنر و تیم تهیه کننده و همه کسانی که درگیر این پروژه هستند. این خیلی نکته مهمی است که این هماهنگی میان این سه گروه و خصوصا در «هشت پا» این اتفاق رخ داد. در سریال «هشت پا» میان سیمافیلم، تیم سازنده و ناجی هنر هماهنگی مثبتی صورت گرفته بود و همه در راستای این بودیم که یک اثر قابل قبول و استانداری را تولید کنیم.
ساختار تلویزیون با نمایش خانگی تفاوتی ندارد
کارگردان «ترور خاموش» درمورد تولید اثر در شبکه نمایش خانگی توضیح داد: نمایش خانگی مخاطبان خودش را دارد. در این بین نکته‌ای که در آن وجود دارد، این است که بازیگران چهره بیشتر سمت کار‌های نمایش خانگی می‌روند و ما از این قضیه جدا هستیم. مثلا در مورد یک ژانر پلیسی که من کار می‌کنم، به لحاظ ساختاری فرقی میان تلویزیون و نمایش خانگی نیست. از لحاظ تکنیکی بعضا در نمایش خانگی آثاری را می‌بینیم که واقعا از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، اما در مقابل کار‌هایی را هم می‌بینیم که کیفیت بالایی دارند.
معظمی ادامه داد: در مقابل نمایش خانگی به خاطر فضای بازتری که دارد، از نظر محتوا و ساختار، دست کارگردان را بازتر می‌گذارد؛ اما نمی‌توان گفت که تلویزیون هم دست سازنده را بسته می‌گذارد. با مدیریتی که مدیران دارند در ژانر‌های مختلف آثاری را تولید می‌کنند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در واقعیت بیننده تلویزیون بیشتر از نمایش خانگی است. شاید خیلی‌ها نسبت به این عقیده من گارد داشته باشند، اما واقعیت این است و نمی‌توانیم دروغ بگوییم.

پیام مازند

تلویزیون در معمولی‌ترین حالت خود 40 میلیون بیننده دارد
وی افزود: تلویزیون در معمولی‌ترین حالت خود 30-40 میلیون بیننده دارد ولی یک اثر نمایش خانگی نهایتا می‌تواند دو یا سه میلیون بیننده داشته باشد. ما برای مردم کار می‌کنیم نه برای خودمان! یک هنرمند دوست دارد اثرش توسط مردم دیده و تشویق شود. اولویت برای بنده تلویزیون بوده و همیشه هم در مصاحبه هایم گفته ام. اگر قصه جذابی هم وجود داشته باشد و به توافقاتی با تلویزیون برسم، در رسانه خانگی هم کار می‌کنم به شرط اینکه قصه جذاب باشد، اما ترجیح من فعلا تلویزیون است؛ چراکه می‌دانم تعداد خیلی زیادی از مردم یک اثری که استاندارد باشد را دنبال، باور و جذب آن می‌شوند.
اولویت من تلویزیون است
معظمی در همین راستا افزود: شاید رسانه خانگی از لحاظ پولی و فرصت‌هایی که دارد، برای خیلی‌ها خوشایند باشد. من هم طبیعتا پیشنهاداتی از رسانه خانگی داشته ام، اما سعی ام بر این بوده که قصه‌هایی را کار کنم که هم حال خودم را خوب می‌کند و هم می‌دانم مردم با آن ارتباط می‌گیرند. برای من مردم مهم هستند.
دوست دارم یک کار ملودارم بسازم
وی درخصوص اینکه آیا قصد دارد باز هم در ژانر معمایی و اکشن اثری بسازد، توضیح داد: هنوز نمی‌دانم می‌خواهم این کار را انجام دهم یا خیر! به عنوان مثال بعضی از مواقع دوست دارم یک کار ملودارم بسازم و بعد از یک کار اکشن معمایی به سمت یک کار ملودرام یا یک ژانر کمدی موقعیت خاص بروم. ژانر معمایی و پلیسی سختی‌های خود را دارد. ساختن یک کار معمایی واقعا انرژی زیادی می‌خواهد و باید صد خود را بگذاریم و هر روز از لحاظ ذهنی و جسمی حال خوبی داشته باشیم و اگر غیر این باشد تاثیر خود را روی اثر می‌گذارد. برای ساختن یک اثر معمایی-پلیسی باید انرژی فکری و جسمی بالایی داشته باشیم تا بتوانیم یک خروجی قابل قبول داشته باشیم. اما هنوز درگیر کار‌های پس از تولید مجموعه «هشت پا» هستیم. چند پیشنهاد دارم که باید ارزیابی کنم کدامیک معقول‌تر است.

پیام مازند

بازخورد‌های خوبی از سریال «هشت پا» گرفته‌ام
این کارگردان با اشاره به بازخورد مخاطبان از سریال «هشت پا» گفت: از نکاتی که از اطرافیان و همکارانی که بیشتر سمت پلتفرم‌ها کار می‌کنند می‌شنوم، بازخورد‌های بسیار خوبی داشتیم. البته بیشتر سعی بر این دارم که از مردم عادی این بازخورد‌ها را بگیرم مانند راننده تاکسی‌هایی که سوار می‌شویم. تا امروز بازخورد‌های بسیار خوبی از مردم گرفته ایم و حتی غیرقابل تصور خود من بوده است. اما به طور دقیق باید منتظر باشیم تا سازمان صدا و سیما درصد مخاطبان را به ما بگوید. با درایتی که صدا و سیما در روند پخش کردن آثار در ژانر‌های مختلف دارد که روند درست و مهندسی شده است به نظرم اتفاق خوبی رخ می‌دهد.
باید حسادت را ریشه کن کنیم
کارگردان «بازپرس» بیان کرد: در حال حاضر چند پروژه پیشنهاد دارم که یکی از آن‌ها سینمایی و چند کار سریال هستند. مخاطبان ما به شدت از سریال و مجموعه‌های تلویزیونی که شامل ژانر‌های مختلف باشد از ملودرام گرفته تا تاریخی، استقبال می‌کنند. فقط به این احتیاج داریم که همه ما با هم (جمع همه فیلمسازان) تلاشمان را بکنیم که کیفیت آثارمان بالا باشد تا مخاطب احساس رضایت داشته باشد. این یک کار جمعی است و من صد در صد مخالف این هستم که به صورت فردی به آن نگاه شود و این اتفاق اگر فردی باشد خوشایند نیست. به امید روزی که همه ما هم صنفی‌ها با عشق و محبت به هم نگاه کنیم و حسادت بین ما ریشه کن شود. در نهایت از محمدرضا شفیعی و موسسه فرهنگی هنری صاد تشکر می‌کنم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/833712/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف مولکول‌های پیچیده کربن در فضای میان‌ستاره‌ای

محسن چاوشی رکورد زد

سیلاب در نوشهر و چالوس + ویدیو

کتک کاری در فرودگاه مهرآباد بین هواداران استقلال و کادرفنی بعد از شکست تحقیرآمیز برابر خیبر خرم‌آباد!

تصاویری از جاری شدن سیلاب ‌در خیابان‌ها‌ی چالوس/ برق و اینترنت قطع شد

آبگرفتگی معابر شهری چالوس

طغیان رودخانه ذوات چالوس

خیبر خرم‌آباد، استقلال تهران را در هم کوبید! شگفتی بزرگ هفته نهم لیگ برتر

تصاویری از جاری شدن سیلاب ‌در خیابان‌ها‌ی چالوس| برق و اینترنت قطع شد | مدارس ابتدایی تعطیل شد

آخرین فرصت برداشت توکن ایکس امپایر

باران سیلابی صبحگاهی در مازندران و آبگرفتگی خیابان ها + فیلم

بخشش جوان محکوم پای چوبه دار در چالوس

جوان محکوم به قصاص چالوسی پای چوبه دار بخشیده شد

آزادراه شیراز - اصفهان گران‌ترین آزادراه در ایران است

ایفای نقش اراضی عباس‌آباد در موضوعات علمی و گردشگری

درخشش برادران محبی؛ استوری خاص پس از پیروزی خیبر خرم آباد + عکس

بارندگی شدید مدارس شهرستان چالوس را به تعطیلی کشاند

برق و اینترنت شهرهای شمال قطع شد

تحقق شعار سال با همت کشاورزان مازندران

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در مازندران/ جاده‌ها لغزنده است

طریق القدس می‌مانیم ما تا محو صهیون‌ها

ثبت‌نام 317 متقاضی فرزند خواندگی در مازندران

تاکید استاندار بر لزوم ذخیره کالاهای راهبردی در مازندران

بخشش جوان چالوسی پای چوبه دار

تجهیزات آزمایشگاهی بین دبیرستان های مازندران توزیع شد

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی/مازندران قطب کشاورزی است

ثبت حدود 37 میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی مازندران

کمک بیش از 76 میلیارد ریالی مردم مازندران به محور مقاومت

455.000.000.000 تومان ناقابل!

ارسال پرونده ثبت جهانی روستای بیشه خرم‌آباد به یونسکو

پیش‌بینی هوای مازندران در 24 ساعت آینده؛ یکشنبه ششم آبان

آزادی 124 زندانی جرایم مالی در بابل

امسال از بازارسرمایه به نفع بودجه پول خارج نمی‌کنیم

بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان

تردد عجیب خودروها میان سیلاب خیابان‌های نوشهر و چالوس | ویدئو

رودخانه ذوات چالوس سیلابی شد

بارندگی شدید مدارس این شهرستان را تعطیل کرد

آزادراه شیراز - اصفهان گران‌ترین آزادراه ایران است

ثبت حدود 37 میلیون تردد در محورهای ارتباطی مازندران

هوای مازندران گرم می شود

بارش برف و باران، امروز در مازندران

سیلاب و آب‌گرفتگی وحشتناک در خیابان‌های چالوس +ویدئو

رهاسازی یک قلاده توله خرس گرفتار در تله

تعطیلی بازار سیاه پرندگان وحشی در فریدونکنار

رهایی جوان محکوم به قصاص در چالوس

ثبت 37 میلیون تردد در مازندران

استقلال بازیکن دارد ولی تیمی خوبی نیست/ موسیمانه هر نتیجه ای بگیرد بهانه دارد/ فکر می کنید کاکوتا خوب است؛ بلانکو چطور؟!

پورمحمدی: امسال از بازارسرمایه به نفع بودجه پول خارج نمی‌کنیم

پاره شدن طناب دار 1 محکوم به قصاص در چالوس

مهلت انتخاب واحد و ثبت درخواست مهمان مقطع کارشناسی 1403 تمدید شد