پیام مازند

آخرين مطالب

ایفای نقش اراضی عباس‌آباد در موضوعات علمی و گردشگری اجتماعي

ایفای نقش اراضی عباس‌آباد در موضوعات علمی و گردشگری
  بزرگنمايي:

پیام مازند - مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، گفت: اراضی عباس‌آباد با مقیاس 560 هکتار توانسته به طور جدی در زمینه موضوعات گردشگری و علمی ایفای نقش کند. - اخبار اجتماعی -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رویداد «دختران، پیشگامان عرصه فضا» در آسمان‌نمای «گنبد مینا» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با مشارکت انجمن دوستی دختران بین‌الملل و مجمع شهرداران آسیایی با حضور فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم، زهرا بهروزآذر معاون امور زنان و‌ خانواده در دولت چهاردهم، یلنا سرووا فضانورد روس، یلنا لوچیتسکایا فضانورد آنالوگ روس، وفا صدقی مدیر پروژه پیام و کارشناس حوزه فضایی و سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.
فاطمه مهاجرانی؛ سخنگوی دولت چهاردهم با تاکید بر افتخارآفرینی زنان و دختران ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی گوناگون گفت: همانطور که زنان و دختران سرزمین‌مان در کشور و عرصه‌های بین‌المللی افتخارآفرینی می‌کنند در زمینه نجوم و فضا نیز افتخارآفرین هستند که باعث مباهات و سربلندی‌ است.
مهاجرانی با اشاره به محققان و پژوهشگران جوان ایرانی افزود: همانطور که دختران ما در زمین، نامدار هستند در فضا هم نامدارند و به عنوان فردی که در زمینه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنم قدردان زحمات این افراد هستم و همچنان از پژوهشگران و محققان جوان ایرانی می‌آموزم.
زهرا بهروزآذر؛ معاون رئیس‌جمهور نیز در این مراسم به نقش مهم جوانان و به ویژه دختران در ساخت آینده ایران اشاره کرد و گفت: شما هستید که امروز و فردای ایران را می‌سازید و در لبه دانش و علم و فناوری حرکت می‌‌کنید.
بهروز آذر در این رویداد به اهمیت ترویج علم برای نسل آینده اشاره کرد و گفت: ما امروز اینجاییم تا صدای شما را بشنویم و فاصله میان دولت و نهادهای مدنی ترویج علم را به حداقل برسانیم. ما به دختران فعال در عرصه‌های فناوری کمک خواهیم کرد تا بتوانند بدرخشند و به آرزوهای‌شان در عرصه‌های علم و فناوری دست یابند.
سید محمدحسین حجازی؛ مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه اراضی عباس‌آباد با مقیاس 560 هکتار توانسته به طور جدی در زمینه موضوعات گردشگری و علمی ایفای نقش کند، گفت: برای کشور ایران و این مجموعه باعث افتخار است که دختران و زنان ایران زمین توانسته‌اند رویدادی علمی در حوزه بین‌الملل برگزار کند و این موضوع بسیار ارزشمند است.
به گفته حجازی آسمان‌نمای «گنبد مینا» یکی از دو رصدخانه تخصصی در خصوص نجوم است که در اختیار علاقمندان به علم نجوم قرار گرفته است، در کشور دو رصدخانه تخصصی وجود دارد که یکی از آنها گنبد مینا و‌ دیگری آسمان نمای سازمان جغرافیایی واقع در خیابان معلم است. سومین رصدخانه نیز قرار است به زودی در شاهرود راه‌اندازی شود و امیدوارم در آینده نزدیک به تعداد آنها افزوده شود.
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد بر این نکته تاکید داشت که در شرایطی که دشمنان این مرز و بوم تلاش می‌کنند تا بذر ناامیدی در دل مردم بکارند با توجه به رویکرد‌های علمی و فرهنگی می‌توان برای کشور در عرصه بین المللی افتخار آفرید.
وی با اشاره به عضویت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در «سازمان گردشگری ملل متحد» (UNTOURISM) و حضور سال گذشته دبیرکل این سازمان در تهران و این مجموعه، افزود: سال گذشته زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد به تهران و این مجموعه آمد و پس از دیدن امکانات موجود بسیار متعجب شد، این درحالیست که با اطمینان خاطر می‌گویم تمام تکنولوژی این مجموعه توسط نخبگان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان مهندسی معکوس شده است؛ با داشتن چنین امکاناتی لازم است مبلغ آن به جهانیان باشیم.
در ادامه این رویداد وفا صدقی؛ مدیر پروژه پیام و کارشناس حوزه فضایی نیز توضیحاتی در زمینه ماهواره پیام و نقش تاثیرگذار زنان در حوزه علم نجوم ارائه داد.
موضوع علم فضا و جهان‌بینی‌ کودکان به همراه کارگاه علمی کودک و فضا نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در معرفی بهتر علم نجوم به علاقمندان گروه سنی کودک و نوجوان در رویداد «دختران، پیشگامان عرصه فضا» ارائه شد.
آسمان‌نمای گنبد مینا میزبان 1400 نفر از علاقه‌مندان به نجوم در این رویداد نیز آثار ارزشمند موزه هوافضای استاد سیروس برزو به نمایش درآمد. این مجموعه شامل اشیایی می‌شود که طی نیم قرن اخیر توسط سیروس برزو جمع‌آوری شده و دستکش لباس فضایی گوردون کوپر از جمله این اشیا بود.
ایان ذکر است حنانه خرمدشتی دارنده مدال طلای جهانی المپیاد نجوم اختر فیزیک 2024، باران پورسیف دارنده مدال برنز المپیاد جهانی رباتیک، مژده دلیرشارمی، مدیر انجمن دوستی دختران بین‌الملل و یلنا لوچیتسکایا فضانورد آنالوگ روس در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/833839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف مولکول‌های پیچیده کربن در فضای میان‌ستاره‌ای

محسن چاوشی رکورد زد

سیلاب در نوشهر و چالوس + ویدیو

کتک کاری در فرودگاه مهرآباد بین هواداران استقلال و کادرفنی بعد از شکست تحقیرآمیز برابر خیبر خرم‌آباد!

تصاویری از جاری شدن سیلاب ‌در خیابان‌ها‌ی چالوس/ برق و اینترنت قطع شد

آبگرفتگی معابر شهری چالوس

طغیان رودخانه ذوات چالوس

خیبر خرم‌آباد، استقلال تهران را در هم کوبید! شگفتی بزرگ هفته نهم لیگ برتر

تصاویری از جاری شدن سیلاب ‌در خیابان‌ها‌ی چالوس| برق و اینترنت قطع شد | مدارس ابتدایی تعطیل شد

آخرین فرصت برداشت توکن ایکس امپایر

باران سیلابی صبحگاهی در مازندران و آبگرفتگی خیابان ها + فیلم

بخشش جوان محکوم پای چوبه دار در چالوس

جوان محکوم به قصاص چالوسی پای چوبه دار بخشیده شد

آزادراه شیراز - اصفهان گران‌ترین آزادراه در ایران است

ایفای نقش اراضی عباس‌آباد در موضوعات علمی و گردشگری

درخشش برادران محبی؛ استوری خاص پس از پیروزی خیبر خرم آباد + عکس

بارندگی شدید مدارس شهرستان چالوس را به تعطیلی کشاند

برق و اینترنت شهرهای شمال قطع شد

تحقق شعار سال با همت کشاورزان مازندران

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در مازندران/ جاده‌ها لغزنده است

طریق القدس می‌مانیم ما تا محو صهیون‌ها

ثبت‌نام 317 متقاضی فرزند خواندگی در مازندران

تاکید استاندار بر لزوم ذخیره کالاهای راهبردی در مازندران

بخشش جوان چالوسی پای چوبه دار

تجهیزات آزمایشگاهی بین دبیرستان های مازندران توزیع شد

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی/مازندران قطب کشاورزی است

ثبت حدود 37 میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی مازندران

کمک بیش از 76 میلیارد ریالی مردم مازندران به محور مقاومت

455.000.000.000 تومان ناقابل!

ارسال پرونده ثبت جهانی روستای بیشه خرم‌آباد به یونسکو

پیش‌بینی هوای مازندران در 24 ساعت آینده؛ یکشنبه ششم آبان

آزادی 124 زندانی جرایم مالی در بابل

امسال از بازارسرمایه به نفع بودجه پول خارج نمی‌کنیم

بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان

تردد عجیب خودروها میان سیلاب خیابان‌های نوشهر و چالوس | ویدئو

رودخانه ذوات چالوس سیلابی شد

بارندگی شدید مدارس این شهرستان را تعطیل کرد

آزادراه شیراز - اصفهان گران‌ترین آزادراه ایران است

ثبت حدود 37 میلیون تردد در محورهای ارتباطی مازندران

هوای مازندران گرم می شود

بارش برف و باران، امروز در مازندران

سیلاب و آب‌گرفتگی وحشتناک در خیابان‌های چالوس +ویدئو

رهاسازی یک قلاده توله خرس گرفتار در تله

تعطیلی بازار سیاه پرندگان وحشی در فریدونکنار

رهایی جوان محکوم به قصاص در چالوس

ثبت 37 میلیون تردد در مازندران

استقلال بازیکن دارد ولی تیمی خوبی نیست/ موسیمانه هر نتیجه ای بگیرد بهانه دارد/ فکر می کنید کاکوتا خوب است؛ بلانکو چطور؟!

پورمحمدی: امسال از بازارسرمایه به نفع بودجه پول خارج نمی‌کنیم

پاره شدن طناب دار 1 محکوم به قصاص در چالوس

مهلت انتخاب واحد و ثبت درخواست مهمان مقطع کارشناسی 1403 تمدید شد