استاندار قزوین: ساخت جاده قزوین، الموت به تنکابن از مهمترین پروژههای ارتباطی استان است
اقتصادی
بزرگنمايي:
پیام مازند - استاندار قزوین گفت: پروژه قزوین، الموت به تنکابن از مهمترین پروژههای ملی ارتباطی است که موجب تحول در اقتصاد منطقه، کاهش 50 درصدی مسیر و مصرف سوخت و خروج منطقه الموت از بن بست میشود و ما با جدیت پیگیر تکمیل آن هستیم.
؛ محمد نوذری استاندار قزوین روز جمعه به همراه سیاوش طاهرخانی سرپرست فرمانداری، شهرام احمدپور سرپرست معاونت اقتصادی و میزانی مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه ساخت محور قزوین، الموت به تنکابن بازدید کرد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
محمد نوذری در بازدید از قطعه یک پروژه گفت: ساخت جاده قزوین به الموت و تنکابن از طرح های مهمی است که از سال 86 در قزوین آغاز شده که بدلایل اعتباری کمی طولانی شده و شاید نباید این پروژه با این اهمیت سالهای متمادی طول می کشید.
وی بیان کرد: این پروژه یک ظرفیت بزرگ ایجاد کرده و تکمیل آن می تواند هزاران فرصت شغلی در استان ایجاد کرده و در این مسیر بیش از 10 روستا آباد می شود لذا حتما پیگیر تسریع در تکمیل این پروژه خواهیم بود.
نوذری تصریح کرد: این مسیر جاده مهمی است و از اساسی ترین پروژه های جاده ای استان و کشور است و از نظر اقتصادی و استراتژیک و خروج از بن بست الموت برای ما مهم است.
استاندار قزوین گفت: مسیر دسترسی از اتوبان باید بسرعت تکمیل شود و امکان دسترسی مهیا شود تا ورود به مسیر مشخص باشد و این ورودی ویترین کار شماست و عرشه و ورودیها انجام شود.
نوذری بیان کرد: درخصوص زیرساخت یک گزارش کامل تهیه شود و میزان پیشرفت و اعتبارات اعلام شود و پروژه به هیچ عنوان به دلیل مشکلات مختلف نباید متوقف شده و دچار رکود شود.
وی افزود: مشکلات محیط زیست و میراثی و حقوقی با همکاری دستگاهها باید حل شود و دستگاهها حق شکایت از همدیگر را ندارند و ما هم در سطح ملی برای تامین اعتبار و حل مشکلات اجتماعی اقدام می کنیم.
پروژه قزوین، الموت به تنکابن به مسافت 163 کیلومتر است که 93 کیلومتر در استان قزوین و 70 کیلومتر آن در استان مازندران قرار دارد.
این پروژه در شش قطعه اجرا می شود که قطعات یک تا 4 در استان قزوین و قطعات 5 و 6 در مازندران است.
این پروژه در محدوده استان قزوین حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 63 کیلومتر آن تا روستای شهرک تکمیل شده است.
برای اجرای این پروژه تاکنون 4300 میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن به 700 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.
احداث کریدور جدید جهت متعادل کردن ترافیک و توزیع سفر به استانهای شمالی کشور، کاهش،طدل مسیر و زمان سفر از 330 کیلومتر به 163 کیلومتر، افزایش تعداد راههای ایمن برای اتصال استانهای مرکزی نظیر قزوین، زنجان و همدان به استانهای شمالی و صرفه جویی بیش از 3.5 میلیون لیتر در مصرف بنزین ، کاهش استهلاک وسایل نقلیه و کمک به توسعه اقتصادی و رشد صنعتی کشور و رونق فعالیتهای کشاورزی، دامداری، آبزی پروری و گردشگری از مهمترین مزایای این طرح است.
خروج از بن بست منطقه گردشگری الموت و آبادانی 10 روستای مسیر از دیگر دستاوردهای اجرای این پروژه مهم ارتباطی است.
انتهای پیام
منبع: خبرگزاری برنا
لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/857683/