پیام مازند

آخرين مطالب

6 قاعده جدید اتحادیه اروپا در مبارزه با پولشویی اجتماعي

6 قاعده جدید اتحادیه اروپا در مبارزه با پولشویی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - در 24 آوریل، پارلمان اروپا به طور رسمی بسته آینده ضد پولشویی را تأیید کرد، اصلاحاتی که در 5 سال گذشته در حال انجام است. از زمانی که کمیسیون اروپا پیشنهاد خود را در ژوئیه 2021 منتشر کرد و حتی قبل از آن، درباره اینکه چگونه این اصلاحات چشم انداز پیشگیری از جرم مالی اتحادیه اروپا را برای همیشه تغییر می‌دهد، صحبت‌های زیادی شده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
اما در عمل اوضاع چگونه تغییر خواهد کرد؟
1. بخش املاک و مستغلات: مجرمان اغلب پول را به عمارت‌ها و املاک فوق العاده شیک هدایت می‌کنند. تاکنون تنها اطلاعات مربوط به مالکان اتحادیه اروپا در اختیار مقامات تحقیقاتی بوده است. هنگامی که دارایی متعلق به شرکتی در یک کشور غیر اتحادیه اروپا است، تشخیص اینکه آیا ممکن است با وجوه غیرقانونی به دست آمده باشد بسیار دشوار است. قوانین جدید شرکت‌های خارجی و همچنین تراست‌هایی را که از سال 2014 مالکیت ملکی در اتحادیه اروپا دارند، ملزم می‌کند که در ثبت‌های مالکیت ذی‌نفع ما، افرادی را که مالک یا کنترل شرکت یا تراست هستند، ثبت کنند. کشور‌های عضو می‌توانند تاریخ مرجع را در گذشته به عقب برگردانند، اگر در نظر بگیرند که خطرات خاصی این امر را ضروری می‌کند.
2. بخش پول نقد: مجرمان از هیچ نوع عقب ماندگی دیجیتالی رنج نمی‌برند. با این حال، هر بازپرسی به شما خواهد گفت که از بین تمام ابزار‌هایی که برای شستن عواید غیرقانونی وجود دارد، پول نقد انتخاب ترجیحی مجرمان است. چرا؟ زیرا انتقال آن آسان، کاملاً ناشناس است. البته در اتحادیه اروپا اکثر نقل و انتقالات نقدی کاملاً تمیز هستند. پذیرش مستمر و در دسترس بودن پول نقد یک موضوع مهم برای مصرف کنندگان است. اما زمانی که مبالغ هنگفتی از پول نقد در معاملات استفاده می‌شود، ریسک جرم بسیار بیشتر و مدیریت آن بسیار دشوارتر است. به همین دلیل، قوانین جدید سقفی در سراسر اتحادیه اروپا برای پرداخت‌های نقدی کلان تعیین می‌کند که 10000 یورو تعیین شده است که کشور‌های عضو می‌توانند در صورت نیاز بر اساس ریسک‌های ملی خاص، آن را کاهش دهند. این رقم بالا از هرگونه تأثیر منفی بر معاملات روزانه جلوگیری می‌کند، اما همچنین تضمین می‌کند که آپارتمان‌ها یا خانه‌ها را نمی‌توان با بسته‌های پول نقد خرید.
3. بخش اقلام لوکس: مجرمان عاشق سنگ‌های قیمتی، طلا و سایر فلزات گرانبها هستند. از این اقلام می‌توان برای پولشویی به روش‌هایی استفاده کرد که تقریباً مشابه استفاده از پول نقد است. اما هر قطعه جواهری برای مجرمان جذاب نیست، چیزی که برای آنها جذاب است قطعات با ارزش است. بنابراین، قوانین جدید از کسانی که با این اقلام گرانبها معامله می‌کنند، می‌خواهد هنگام فروش اقلامی با قیمت 10000 یورو یا بیشتر، مشتریان خود را بررسی کنند. سایر کالا‌های لوکس مانند خودرو‌های با ارزش بالا، قایق‌های تفریحی و هواپیما نیز هنگام سرمایه‌گذاری یا تبدیل درآمد‌های غیرقانونی بسیار مفید هستند. 
4. کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی ساختگی: تامین مالی جمعی می‌تواند یک راه جایگزین عالی برای دسترسی به منابع مالی پروژه‌ها، بدون نیاز به دریافت وام باشد. وقتی صحبت از پروژه‌های خیریه به میان می‌آید، سرمایه‌گذاری جمعی به کمک‌های کوچک اجازه می‌دهد تا تغییر واقعی ایجاد کند. برای جلوگیری از تبلیغ کمپین‌های جعلی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی، قوانین جدید اتحادیه اروپا نیازمند پلتفرم‌های تامین مالی جمعی است که مالکان پروژه را قادر می‌سازد تا با کمک‌کنندگان بالقوه ارتباط برقرار کنند، مالکان پروژه و پروژه مورد نظر را بررسی کنند؛ بنابراین هرگونه تلاش برای سوء استفاده از سرمایه‌گذاری جمعی به سرعت شناسایی و گزارش می‌شود.
5. بخش رمزنگاری: دنیای دیجیتال پر از فرصت است. با این حال، با فرصت‌ها، خطراتی نیز به وجود می‌آید. اتحادیه اروپا یک چارچوب محکم ایجاد کرده است که اطمینان نظارتی را برای توسعه صنعت کریپتو فراهم می‌کند، در حالی که از مصرف کنندگان و سیستم مالی ما محافظت می‌کند از جمله در برابر خطرات جنایی. در واقع، از پایان سال جاری، مجموعه‌ای جامع از قوانین این بخش را تنظیم خواهد کرد. از منظر مبارزه با پولشویی، این به معنای قابلیت ردیابی کلیه نقل و انتقالات دارایی‌های رمزنگاری شده مربوط به اتحادیه اروپا، اعمال الزامات ضد پول‌شویی برای ارائه دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری مطابق با استاندارد‌های بین المللی و نظارت دقیق بر اجرای این قوانین است. مشابه چک‌های انجام شده در بانک‌ها و سایر نهاد‌های بخش مالی. این یعنی ارائه دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده با سطح قابل توجهی از فعالیت در بازار داخلی و در معرض خطرات بالاتر ممکن است مبارزه با پولشویی تحت نظارت مستقیم سازمان آینده (AMLA) باشند.
6. بخش صنعت فوتبال: فوتبال محبوب‌ترین ورزش اروپاست و در واقع بازی در یک تیم فوتبال یا لذت بردن از مسابقات هیجان انگیز جذاب است. فوتبال حرفه‌ای فقط یک ورزش نیست، بلکه یک صنعت چند میلیارد یورویی است و این آن را برای مجرمان جذاب می‌کند. پرونده فساد فیفا و درز‌های فوتبال در سال 2015 خطرات اعمال مجرمانه مرتبط با این ورزش را مورد توجه قرار داد. برای کاهش این خطرات، قوانین جدید مکمل اقدامات خودتنظیمی در سطح اروپایی و ملی است و باشگاه‌های فوتبال و عوامل فوتبال را ملزم می‌کند تا برخی از تراکنش‌های مالی مانند نقل و انتقال بازیکنان، سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌های مالی را بررسی کنند. 
تغییر واقعی با بسته جدید AML در راه است. این یک تفاوت کلیدی در زمین ایجاد می‌کند و یکپارچگی سیستم مالی را بیشتر بهبود می‌بخشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/830104/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش 68 درصدی بیماری‌ دام با اردوهای جهادی

نزاع و درگیری از جرایم پرتکرار در بابلسر است

اخبار حوادث امروز 17 مهر، از شنیده شدن صدای مشکوک انفجار در اصفهان تا قتل مرد 63 ساله با ضربات مشت در مولوی

قاتل مسلح میدان خزر ساری دستگیر شد

جابه‌جایی 50 هزار مرسوله پستی در مازندران

پیش‌بینی بورس چهارشنبه 18 مهر 1403/ شارژ شاخص کل بازار سهام را نجات می‌دهد؟

ابطحی: اگر کسی با رفع فیلترینگ مخالفت کرد فوری جیب‌هایش را بگردید، پول فیلترشکن‌ها آنجاست! وزیر ارتباطات پزشکیان نیامده که روضه فیلترینگ بخواند، آمده که لبخند رفع فیلترینگ به لب ها جاری کند

اگر کسی با رفع فیلترینگ مخالفت کرد فوری جیب‌هایش را بگردید، پول فیلترشکن‌ها آنجاست!

پتوس‌های مناسب پاییز | 6 نوع پتوس که در نور کم پاییز رشد می‌کنند

فردا مصاف شهرداری ارومیه ومهرگان نور

فوری؛ پول گندم از امسال در یک ردیف جداگانه قرار خواهد گرفت | گندمکاران حتما بخوانند

آزادسازی بستر و حریم رودخانه عباس آباد

استقلال به زیلیکیچ «ماچ» داد، به کیوسفسکی «ماچ‌تر»/ مدیربرنامه بوسنیایی ها می گوید آنها از استقلال پول گرفته اند

صدور و نصب بنر اخطاریه پلمب بر سر در پاساژ قائم خرم‌آباد

کمیته کاهش پرونده‌های مسن و متعارف کردن شعب دادگستری شهرستان خرم آباد برگزار شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان از چند پروژه عمرانی خرم‌آباد بازدید کرد

70 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرک صنوف در منطقه کمالوند شهرستان خرم‌آباد رفع تصرف شد

برگزاری مراسم گرامی‌داشت شهدای مقاومت در مازندران

هویت مخترع بیت‌کوین با انتشار مستندی جدید فاش خواهد شد

نماینده مجلس: دلار 38 هزار تومانی دریافت کردند اما با ارز 100 هزار تومانی خودرو می‌فروشند

حادثه دلخراش در استخر مزرعه خمین

مساله هویت و گمشده‌های فرهنگی در «تل آویو سقوط کرد»

«کارتون و کاریکاتور در آمریکای لاتین» منتشر شد

«زن و بازیابی هویّت حقیقی» چاپ هفدهمی شد

سفرنامۀ پولاک؛ روایتی ماندگار از ایرانیان در دورۀ قاجار

شرکت‌های منتخب سازمان توسعه تجارت ایران برای واردات خودرو جانبازان مشمول اقدام می‌کنند

نوبل فیزیک 2024 به کاشفان الگوها در اطلاعات رسید

7 فیلم برتر درباره هولوکاست؛ از زندگی زیباست تا پیانیست

کلاهبرداری با ترفند تأمین خودرو از 180 مالباخته

این اتفاقات بعد از مصرف غذاهای حاوی ویتامین دی برایمان می افتد

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 18 مهر 1403/ شارژ شاخص کل بازار سهام را نجات می‌دهد؟

ترافیک سنگین جاده هراز را مسدود کرد

بیرانوند، آیینه ورزش غیر حرفه ای!

گلوگاه‌های فساد شناسایی شود

هفت زندانی جرائم غیرعمد در مازندران آزاد شدند

نجات فک خزری از تور صیادان + فیلم

ریال دیجیتال در بستر سکه به‌پرداخت ملت

الکل جان 21 نفر را در مازندران گرفت

تصاویر/ اولین یادواره 1322 شهید یگان‌های ویژه استان مازندران

شلیک مرگ با وینچستر در میدان خزر ساری

ستاره‌ها چشمک نمی‌زنند!

قتل یک جوان با شلیک گلوله در میدان خزر ساری/ قاتل دستگیر شد

آمایش واحدهای پیام‌نور باید با توجه به نیازهای کشور صورت گیرد

افشاگری مدیرعامل سابق استقلال؛ یک آشپز می‌خواست به ما بازیکن بدهد!/ پول فرهاد مجیدی را دیرتر از بقیه می‌دادیم/ زمان به عقب برگردد دوباره مرفاوی را سرمربی می‌کنم

مازندران قهرمان مسابقات والیبال ساحلی کارگران کشور شد

دستگیری سارقان در خرم آباد

تکرار سرنوشت دربی فوتبال برای والیبال

هزینه 15 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی در مازندران

مسمومیت الکلی در مازندران 21 نفر را به کشتن داد

800 هزار واحد مسکونی شهر و روستای مازندران فاقد کدپستی است