پیام مازند

آخرين مطالب

کاهش 68 درصدی بیماری‌ دام با اردوهای جهادی اجتماعي

کاهش 68 درصدی بیماری‌ دام با اردوهای جهادی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - مدیرکل دامپزشکی مازندران، گفت: نیمه نخست امسال با انجام اردوهای جهادی در تمامی بخش‌های مازندران نسبت به مشابه سال گذشته، شاهد کاهش 68 درصدی بیماری‌های دامی در استان هستیم. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور کاظمی امروز در بازدید خبرنگاران مازندران از یک شرکت مواد غذایی در شهرک صنعتی ناحیه یک ساری، اظهار داشت: این واحد صنعتی از شرکت‌هایی است که کد IR دارند؛ در سامانه‌هایی که سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت مواد غذایی (HACCP) در آنها اجرا می‌شود، یک تشدید نظارت ویژه‌ای را ایجاد می‌کند که بتواند مجوزهای صادراتی را در آن بگیرند.
وی با بیان اینکه بحث سلامت مواد اولیه و محصول نهایی شوخی‌بردار نیست، از نظارت کارشناس فنی و استقرار مداوم آنها در شرکت گفت و توضیح داد که حتی اگر مواد پروتئینی سالم باشد ولی ادویه آن آلوده باشد این آلودگی میکروبی مشخص است و به همین دلیل نظارت بر عملکرد واحدهای مواد غذایی حائز اهمیت است.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه نواقص ممکن است عمده، بحرانی و یا مهم باشد، تصریح کرد: نواقص عمده تا هشت مورد، نواقص مهم تا سه مورد و نواقص بحرانی حتی یک مورد آن هم باید بلافاصله رفع شود تا منجر به تعطیلی خطوط تولید نشود.
آقاپور کاظمی اعلام کرد: در نیمه نخست امسال، 2 مورد توقف خطوط تولید را به دلیل نواقص مهم و بحرانی داشتیم و 15 مورد نیز تذکر کتبی داده شد. 
وی تأکید کرد: ورودی و خروجی زنجیره با نظارت همراه است و اگر احیاناً گزارشاتی از تخلف مسئول فنی داشته باشیم حتماً به هیات صنفی گزارش می‌شود. 
مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال حدود 7 درصد تحقق واکسیناسیون دام را از طریق اردوهای جهادی در استان داشتیم، آن را به نسبت تمام طول سال گذشته که نزدیک به 9 درصد تحقق واکسیناسیون بوده است ، قابل توجه دانست.
آقاپور کاظمی ادامه داد: اگر چه به لحاظ نیروی انسانی و لجستیکی شرایط خوبی را در سازمان دامپزشکی نداریم و نیازمند یک حمایت ویژه از طریق وزارت جهاد کشاورزی و نهاد ریاست جمهوری است تا دستگاهی که متولی امنیت غذایی است، با تمام توان و قدرت کار را به جلو ببرد اما وظایف محوله را با مدیریت صحیح انجام می‌دهیم.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به واکسیناسیون دام‌های عشایری از طریق اردوهای جهادی دامپزشکی در زمان‌های تعیین‌شده، بیان کرد: دام‌های عشایری مشابه بمب بیولوژیکی هستند نه به این معنا که ضرر دارند بلکه به این معنا که اگر مدیریت بیماری در این گله‌های کوچ‌رو اتفاق نیفتد قطعاً خسارت‌های خیلی زیادی را می‌توانیم داشته باشیم.
وی ادامه داد: با مدیریت صحیح، حدود 68 درصد کاهش وقوع بیماری‌های دام و طیور و آبزیان را در سطح استان داشتیم که البته این، منهای بیماری هاری است گرچه در این زمینه نیز اقداماتی انجام شد اما نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها برای مدیریت کامل آن هستیم تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.
آقاپور کاظمی اعلام کرد: در حوزه نهاده‌ها با توجه به تشدید نظارت‌ها در سه بندر اصلی مازندران از ورود نهاده‌های فاقد شرایط در استان جلوگیری شد و همه آنها به مبدأ اصلی مرجوع شد و اجازه تخلیه داده نشد.
وی بیان کرد: در حوزه طیور نیز انجام واکسیناسیون‌های طیور بومی با پوشش صد درصدی انجام و همچنین پایش بیماری در مناطقی که احساس می‌کردیم پُر خطر باشند نیز اجرا شد و حتی واکسیناسیون طیور خانه به خانه صورت گرفت.
مدیرکل دامپزشکی مازندران یکی از اقدامات قابل توجه در حوزه آبزیان را در محور هراز عنوان و تصریح کرد که با حضور به موقع همکاران دامپزشکی تمامی محموله‌های ماهی که فاقد شرایط بود با دستور مقام قضایی از چرخه مصرف انسانی حذف شد و حدود دو هفته کارشناسان دامپزشکی در منطقه حاضر بودند تا کاملا پاکسازی موارد آلوده صورت بگیرد و حتی رصد واحدهای آبزی‌پروری در پایین‌دست اگرچه ریسک پایینی داشت اما آن هم پایش شد تا مشکلی پیش نیاید.
آقاپور کاظمی با اشاره به صادرات 6 ماهه نخست امسال در حوزه آبزیان، ماهیان خاویاری و لبنی به کشورهای حوزه خزر و اوراسیا و به ویژه روسیه که از رشد 1 2 درصدی نسبت به 6 ماه سال گذشته برخوردار بوده است، اعلام کرد: صادرات مرغ منجمد 3 میلیون و 246 هزار و 157 کیلوگرم، صادرات مواد لبنی 6 میلیون و 865 هزار و 75 کیلوگرم، صادرات خاویار حدود 83 کیلوگرم و صادرات ماهی منجمد حدود 89 هزار و 891 کیلوگرم و نزدیک به 493 هزار و 41 کیلوگرم نیز صادرات ماهی تازه داشتیم.
وی ادامه داد: اعداد و ارقام و تنوع صادرات زیاد بوده است که از کنسرو ماهی تا آلایشات خوراکی، میگو، آلایشات غیر خوراکی، و همچنین نهاده‌ها و خوراک‌های آبزیان را شامل می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی مازندران در پایان عنوان کرد: سازمان دامپزشکی در راستای وظایف محوله و با درک شرایط واحدهای صنعتی نهایت همکاری را با هدف تأمین سلامت و امنیت غذایی انجام می‌دهد.
به گزارش تسنیم، در این بازدید خبرنگاران از بخش‌های مختلف یکی از مجموعه‌های مواد غذایی معتبر کشور که تولیدکننده محصولات سوخاری و تن ماهی در 2 نوع مختلف ازجمله ناگت مرغ و میگو و دیگر محصولات سوخاری و تن ماهی است، بازدید و در جریان مراحل مختلف تولید محصولات آن قرار گرفتند. 
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/830238/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم بعدی ویل اسمیت معلوم شد/ همکاری با کارگردان «تبدیل شوندگان»

تصاویر/ دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با نماینده ولی فقیه در مازندران

اینترنت بدون فیلتر مسئولان به روایت یک نماینده / مردم عادی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید پول اضافه بپردازند اما مسئولان نه!

صالحی، وزیر فرهنگ: روابط عمومی نباید گزینشی عمل کند/ با پول‌پاشی نمی‌توان اعتمادسازی کرد

تاج: پول فدراسیون، در دسترس نیست

فیلم/ اجتماع بزرگ «حزب الله زنده است» در بابل

کمک 80 میلیارد تومانی مازندرانی ها به کودکان یتیم

جوانی جمعیت اولویت راهبردی توسعه است

فیلم/ مداحی «میثم مطیعی» در اجتماع بزرگ حامیان محور مقاومت در بابل

کشاورزان شاهین دژ در انتظار پرداخت مطالبات گندم

دستور پیگیری مدیرعامل برای تسهیل ارسال مرسولات پستی از کیش

معرفی کتاب جایی که خیابان ها نام داشت

رسیدگی به مشکلات 38 ایثارگر آذربایجان‌شرقی در ملاقات مردمی سرپرست بنیاد شهید استان

دیدار فرمانده نیروی انتظامی و مدیرکل بنیاد استان البرز با ایثارگران نیروی انتظامی

کاهش 68 درصدی بیماری‌ دام با اردوهای جهادی

نزاع و درگیری از جرایم پرتکرار در بابلسر است

اخبار حوادث امروز 17 مهر، از شنیده شدن صدای مشکوک انفجار در اصفهان تا قتل مرد 63 ساله با ضربات مشت در مولوی

قاتل مسلح میدان خزر ساری دستگیر شد

جابه‌جایی 50 هزار مرسوله پستی در مازندران

پیش‌بینی بورس چهارشنبه 18 مهر 1403/ شارژ شاخص کل بازار سهام را نجات می‌دهد؟

ابطحی: اگر کسی با رفع فیلترینگ مخالفت کرد فوری جیب‌هایش را بگردید، پول فیلترشکن‌ها آنجاست! وزیر ارتباطات پزشکیان نیامده که روضه فیلترینگ بخواند، آمده که لبخند رفع فیلترینگ به لب ها جاری کند

اگر کسی با رفع فیلترینگ مخالفت کرد فوری جیب‌هایش را بگردید، پول فیلترشکن‌ها آنجاست!

پتوس‌های مناسب پاییز | 6 نوع پتوس که در نور کم پاییز رشد می‌کنند

فردا مصاف شهرداری ارومیه ومهرگان نور

فوری؛ پول گندم از امسال در یک ردیف جداگانه قرار خواهد گرفت | گندمکاران حتما بخوانند

آزادسازی بستر و حریم رودخانه عباس آباد

استقلال به زیلیکیچ «ماچ» داد، به کیوسفسکی «ماچ‌تر»/ مدیربرنامه بوسنیایی ها می گوید آنها از استقلال پول گرفته اند

صدور و نصب بنر اخطاریه پلمب بر سر در پاساژ قائم خرم‌آباد

کمیته کاهش پرونده‌های مسن و متعارف کردن شعب دادگستری شهرستان خرم آباد برگزار شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان از چند پروژه عمرانی خرم‌آباد بازدید کرد

70 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرک صنوف در منطقه کمالوند شهرستان خرم‌آباد رفع تصرف شد

برگزاری مراسم گرامی‌داشت شهدای مقاومت در مازندران

هویت مخترع بیت‌کوین با انتشار مستندی جدید فاش خواهد شد

نماینده مجلس: دلار 38 هزار تومانی دریافت کردند اما با ارز 100 هزار تومانی خودرو می‌فروشند

حادثه دلخراش در استخر مزرعه خمین

مساله هویت و گمشده‌های فرهنگی در «تل آویو سقوط کرد»

«کارتون و کاریکاتور در آمریکای لاتین» منتشر شد

«زن و بازیابی هویّت حقیقی» چاپ هفدهمی شد

سفرنامۀ پولاک؛ روایتی ماندگار از ایرانیان در دورۀ قاجار

شرکت‌های منتخب سازمان توسعه تجارت ایران برای واردات خودرو جانبازان مشمول اقدام می‌کنند

نوبل فیزیک 2024 به کاشفان الگوها در اطلاعات رسید

7 فیلم برتر درباره هولوکاست؛ از زندگی زیباست تا پیانیست

کلاهبرداری با ترفند تأمین خودرو از 180 مالباخته

این اتفاقات بعد از مصرف غذاهای حاوی ویتامین دی برایمان می افتد

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 18 مهر 1403/ شارژ شاخص کل بازار سهام را نجات می‌دهد؟

ترافیک سنگین جاده هراز را مسدود کرد

بیرانوند، آیینه ورزش غیر حرفه ای!

گلوگاه‌های فساد شناسایی شود

هفت زندانی جرائم غیرعمد در مازندران آزاد شدند

نجات فک خزری از تور صیادان + فیلم