پیام مازند

آخرين مطالب

افزایش جرایم قتل و سرقت در سکونتگاه‌های غیر رسمی مازندران اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار روز پنجشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: سکونتگاه های غیررسمی در مازندران فعالیت پلیس را دچار چالش کرده است.
وی با بیان این که به دلیل بی توجهی در ساماندهی سکونتگاه های غیر مجاز مازندران اجاره این سکونتگاه بدون ثبت مشخصات افراد به راحتی انجام می شود، ادامه داد:‌ مجرمان از فرصت استفاده و وجود سکونتگاه های غیررسمی بیشترین بهره را می برند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
فرمانده نیروی انتظامی مازندران تصریح کرد:افزایش جرایم ناشی از وجود بیشمار سکونتگاه های غیر مجاز مازندران علاوه بر گسترش آسیب های اجتماعی، حتی ماموریت امنیتی پلیس را به مخاطره انداخته است.
سردار مفخمی با اشاره به این که نیروهای انتظامی با تمام وجود در ایجاد امنیت مازندران پای کار هستند به رشادت های پلیس شهید «پوریا عبادی » اشاره کرد و اظهار کرد: نمونه بارز افزایش جرایم خطرناک حضور مجرم سابقه دار و قاتلی که به راحتی در چندین نوبت در سکونتگاه های غیر مجاز اسکان یافت و در یکی از عملیات ها به صورت مسلحانه با نیروی انتظامی درگیر که یکی از نیروهای انتظامی را نیز به شهادت رساند.
وی گفت: پلیس اقتصادی مازندران نیز در 6 ماه امسال 657 هزار متر مربع زمین های تصرف شده غیر قانونی به ارزش 14 هزار میلیارد ریال که بیشترین موارد زمین و سکونتگاه های غیر مجاز بوده را شناسایی و آزاد کرده است.
فرمانده انتظامی مازندران به شعار پ لیس هوشمند و مردم قانونمند هفته گرامیداشت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و توضیح داد: اشراف نیروی پلیس به مقولات فنی و ابزاری و تجهیزات هوشمند بسیار مهم است که این موضوع بین پلیس در حال ترویج است.
وی با اظهار این که انتظار مردم از خدمات مطلوب، پلیس هوشمند است، اظهار کرد: بسیاری از مجرمان انواع جرایم را در بستر فناوری های نوین و هوشمند انجام می دهند بنابراین شنخت و آگاهی مردم نیز به این مقولات ضروری و اساسی است.
وی با تاکید بر این که اگر مردم قوانین و مقررات و تکلیف و حقوق شهروندی را در استفاده از تجهیزات نوین و هشمند آگاه شوند، جرم در این بخش کاهش می یابد، توضیح داد: امروز پلیس ماموریت های خود را به درستی در بستر هشمند سازی عملیاتی می کند.
سردار مفخمی شهرستانی با بیان این که مازندران جزو مقاصد اصلی گردشگران مردم در نقاط مختلف کشور است، ادامه داد: طبق آمار در 6 ماه امسال 31 میلیون خودرو در ورودی و خروجی استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش نشان می دهد.
وی با بیان اینکه 44 درصد خدمات راهنمایی و رانندگی به مردم نیز افزایش یافته است، به مراجعه 473 هزار نفر در 6 ماهه امسال برای تعلیم و تربیت راهنمایی و رانندگی مازندران اشاره کرد و گفت: کنترل ناوگان عمومی با رویکرد هوشمند سازی در پلیس مورد تاکید است.

پیام مازند

کاهش 10 درصدی تصادفات طی 6 ماه امسال در مازندران
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر این که آیا افزایش نرخ جرائم راهنمایی و رانندگی در کاهش تخلفات اثر داشته است، گفت:در 6 ماهه امسال 157 هزار تخلفات رانندگی حادثه ساز در استان با صدور برگه جربمه ثبت شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال پیش 25 درصد افزایش یافته است.
مفخمی شهرستانی با اظهار این که جریمه تخلف رانندگی به صورت کاغذی و تسلیمی در راهنمایی و رانندگی حذف شده است، گفت: طی 6 ماهه سال گذشته 349 نفر در اثر تصادف جانباختند که این آمار در مدت مشابه امسال 16 درصد کاشه نشان می دهد.
وی با بیان این که تصادف منجر به مصدومیت طی 6 ماهه امسال 18درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد، گفت: عابرین پیاده با 54 درصد بیشترین تصادف منجر به فوت و مصدومیت را در محورهای درون شهری داشتند.
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این که 34 درصد از فوت شدگان و مصدومان در تصادفات درون شهری مربوط به سرنشینان موتور سیکلت است، گفت: در حوزه برون شهری استان نیز بیشترین تصادف مربوط به خودرو های سواری است که تخطی از سرعت مطمئنه دلیل اصلی این نوع تصادفات است.
وی با بیان این که در مجموع اعمال قانون افزایش جریمه تاثیر مثبت در کاهش تصادفات رانندگی داشته است، گفت: طبق بررسی های صورت گرفته از 297 پل هوایی عابر پیاده مازندران کمتر از 2 درصد آن توسط کاربران استفاده می شود، همچنین از 124 نقطه حادثه خیز شناسایی شده استان کمتر از 26 مورد عملیاتی شد.

پیام مازند

افزایش دستگیری معتادان متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در مازندران
فرمانده نیروی انتظامی مازندران بدون ارایه آماری از تعداد دستگیر شدگان، نسبت به افزایش تعداد معتادان متجاهر و خرده فروشان انواع مواد مخدر در 6 ماهه امسال ابراز نگرانی کرد و گفت: در بخش مواد مخدر سایر دستگاه‌های اجرایی در مقابله با خرده فروشی همکاری لازم را ندارند.
سردار مفخمی با بیان این که امسال یک میلیون و 600 هزار کیلو گرم انواع مواد مخدر در مازندران کشف و ضبط شده است گفت: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر 11 درصد و معتادان متجاهر نیز 159 درصد افزایش یافت.
وی ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مازندران را به نسبت دستگیری ها بسیار کم دانست و گفت: جلوگیری از جرم های سایبری نیازمند با افزایش آگاهی های عمومی مردم محقق می شود.
به گفته سردار مفخمی جرم های سایبری در 6 ماهه امسال مازندران 51 درصد رشد داشته است که عمده آن کلاهبرداری برداشت از حساب بوده است.
استان‌ها مازندران 0 نفر

پیام مازند

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/828380/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جیمز وب در قمر پلوتو دی‌اکسید کربن کشف کرد

انتشار اولین عکس رسمی از رابطه آنجلینا جولی و رپر 40 ساله

مسمومیت الکلی 160 نفر در مازندران

رزمایش اهدای 500 سری جهیزیه به زوج‌های جوان مازندرانی

تعداد مسمومیت با الکل تقلبی در مازندران افزایش یافت

تمام راه‌های مواصلاتی مازندران باز است

کولاک بابلسری ها در قدردانی از عملیات موشکی سپاه

قتل دندانپزشک معروف

بازدهی بورس هفته/ خروج پول هفتگی رکورد زد+ نمودار

ورود سامانه بارشی به مازندران/ رگبار، برف و ریزش سنگ مورد انتظار است

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس

از لامپ مخصوص رشد گیاهان چه می دانید؟

لیگ برتر کشتی آزاد | شکستی دیگر برای نماینده استان مازندران؛ سایپا برای قهرمانی آمده است

کاپیتان پیشین نساجی به پیکان پیوست

انسداد 10 روزه محور کندوان

فواید نور خورشید برای عروس هلندی (میزان اهمیت آن)

تنها خواننده زن که بعد از انقلاب در ایران کنسرت می گذارد!

ارائه یک میلیون و 350 هزار خدمت پلیس به مردم مازندران

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در 70 درصد از واحدهای مشمول قانون کار

طرح طبقه بندی مشاغل در مازندران اجرا شده است

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال

اجرای محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیروزی سایپا مقابل دانشگاه آزاد اسلامی مازندران

گندمکاران در انتظار دریافت مطالبات

ورود پیکر مطهر شهید گمنام به مازندران

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در 70 درصد از واحد‌های مشمول قانون کار

اعمال محدودیت های جدید ترافیکی در جاده چالوس

جزئیات جدید از مسمومین با الکلی تقلبی در مازندران

خلاصه بازی شهرداری نوشهر 3 – پیکان 1

مرکز خدمات جامع شهری گتاب در بابل افتتاح شد

لحظه شماری برای کنگره بزرگ شهدا در مازندران+ عکس و فیلم

مسافران بخوانند | مسدود شدن جاده چالوس از 15 تا 25 مهر

برخورد خودروی سواری با موتور سیکلت در چالوس 2 فوتی برجا گذاشت

خبری جنجالی از راهرو باشگاه استقلال آمد

سیگنال حذف ارز چند نرخی به بورس/ خروج پول از بورس رکورد زد + نمودار

هیچ اختلاف نظری در مقابله با یاوه‌گویی دشمنان وجود ندارد

عنایت ویژه به ترویج و تحکیم یاد شهدا ضروری است/ تشکل های ایثارگری محور وفاق ملی

نخستین یادواره 83 شهید اهل سنت شهر کرمانشاه برگزار شد

پیکر مطهر شهید «محمد خاکی زاده» در همدان تشییع شد

خادمیاران شهدا در سراسر کشور گسترش یابد/ هر شهید یک جریان و موضوع است که باید به باطن آن بپردازیم

اجتماع بزرگ مردمی ترور سید حسن نصرالله در ساری

واردات حدود 2 میلیون تن کالای اساسی به کشور از طریق گمرکات مازندران

سقوط خودرو به رودخانه در تنکابن 2 مصدوم داشت

مازندران با یک نماینده در لیگ کانوپولوی بانوان کشور

به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ رسید

پیوستن «رافائل ویرا بیسپو» مربی برزیلی به کادر فنی خیبرخرم آباد

فوری ؛مسمومیت الکلی 160 نفر در مازندران | جزئیات افزایش تعداد مسمومیت الکلی در مازندران

کشف 1.6 تن مواد مخدر در مازندران

افزایش ٢٥ درصدی طرح‌های ضربتی در مازندران

راهپیمایی مردمی نصر جاوید در بابلسر + فیلم