پیام مازند

آخرين مطالب

ارائه یک میلیون و 350 هزار خدمت پلیس به مردم مازندران اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ارائه یک میلیون و 350 هزار خدمت پلیس به مردم مازندران
فرمانده انتظامی مازندران در تشریح برنامه‌های هفته انتظامی از ارائه بیش از یک میلیون و 350 هزار خدمت پلیس به مردم استان خبر داد.

پیام مازند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی در نشست خبری هفته انتظامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا، 629 شهید فراجا در استان مازندران و شهدای جبهه مقاومت، با تبریک هفته انتظامی به همه کارکنان انتظامی که برای تامین امنیت مردم جان خود را در کف اخلاص گرفته اند، گفت: هفته انتظامی، هفته‌ای متعلق به همه مردم عزیز ایران اسلامی و فرصتی برای ارائه خدمات کارکنان پلیس به مردم است.
وی افزود: در هفته انتظامی در استان مازندران که با شعار پلیس هوشمند، مردم قانون مدار همزمان با سراسر کشور از 13 تا 19 مهرماه در سطح استان برگزار خواهد شد بیش از 100 برنامه فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده است.
فرمانده انتظامی استان مازندران در تشریح خدمات ارائه شده به مردم، گفت: در طول سال جاری بیش از یک میلیون و 350 هزار خدمت به صورت ملموس به مردم استان ارائه شد و خیلی از خدماتی است که به صورت روزانه به مردم ارائه می‌شود ولی قابل ثبت نیست.
سردار مفخمی برقراری تعامل پلیس با مردم با همکاری خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها را از دیگر اهداف برگزاری هفته انتظامی برشمرد و بیان کرد: قدردانی از همکاران عزیز سراسر استان که تا پای جان برای امنیت استان ایستاده اند از جمله این برنامه هاست.
وی با اشاره به شهادت یکی از همکاران انتظامی استان در شهرستان چالوس، گفت: شهادت برای ما یک افتخار است و امیدواریم که طوری عمل کنیم که شرمنده خون شهدا نباشیم و بتوانیم راه این عزیزان را که بزرگترین چراغ هدایت است به خوبی ادامه دهیم.
فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که موضوع مقاومت یک فرهنگ است و باید با ریشه دار کردن آن، این موضوع را در همه زمینه‌ها سوق داد، افزود: شهدای مقاومت امروز دنیا را به تسخیر خود در آورده اند و با وجود سانسور‌های خبری دشمن در عملیات وعده صادق 1، در این عملیات شاهد بوده ایم که عربده کشان اسرائیلی دیگر نتوانستند خسارات این عملیات را سانسور کنند و این از افتخارات جهان اسلام و انقلاب اسلامی ایران به رهبری مقام عظمای ولایت است.
سردار مفخمی در ادامه با تشریح شعار هفته انتظامی در سال 1403، خاطر نشان کرد: پلیس هوشمند چندین بعد دارد که بعد اول آن در حوزه فردی پلیس، نگاه فن آوری پایه و اشراف به فن آوری است و در این عرصه پلیس باید بر بسیاری از جرایمی که در این حوزه صورت می‌گیرد، اشراف داشته باشد.
وی دومین بعد شعار این هفته را موضوعات سازمانی پلیس برشمرد و با اشاره به این که پلیس باید چندین گام جلوتر از مجرمان در این حوزه قرار داشته باشد، اظهار داشت: بعد سوم شعار هفته انتظامی ارائه خدماتی است که باید به جامعه هدف با توجه به گستره فن آوری آن به صورت هوشمند در کمترین زمان و به بهترین نحو ممکن ارائه شود.
مفخمی شهرستانی بعد چهارم پلیس هوشمند را در حوزه جرائمی عنوان کرد که در حوزه فن آوری‌های جدید صورت می‌گیرد و گفت: یکی از رویکرد‌های پلیس در این عرصه استفاده از فن آوری‌های هوشمند الکترونیک و اشرافی است که پلیس باید برآن داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان مازندران بعد دیگر این شعار را تاکید بر قانون مندی مردم عنوان و بیان کرد: هرقدر موضوع پایبندی مردم به قانون، حقوق شهروندی و عمل به تکالیف قانونی توسط مردم بیشتر رعایت شود، مردم امنیت را بیشتر احساس خواهند کرد.
این مقام انتظامی در ادامه این نشست به عملکرد فرمانده انتظامی استان در شش ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: در طول این مدت یک میلیون و 179 هزار تماس تلفتی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شد که 500 هزار تماس دریافت مشاوره و راهنمایی از پلیس بوده است که این موضوع نشان دهنده اعتماد مردم به پلیس است.
وی با اشاره به افزایش 2 درصدی تردد‌ها در استان در طول سال جاری از ورود بیش از 15 هزار و 975 هزار خودرو و خروج بیش از 15 هزار و 350 خودرو در استان خبر داد و گفت: به غیر از عزیزان ما در پلیس راه و راهور سایر حوزه‌های برقرار کننده امنیت نیز به صورت کاملا فعال تا برقراری امنیت مطلوب در سطح استان و محور‌های مواصلاتی حضور دارند.
مفخمی با اشاره به خدمات پلیس در حوزه صدور گواهینامه ها، تصریح کرد: در شش ماهه گذشته شاهد افزایش 44 درصدی صدور گواهینامه‌ها در استان بوده ایم و در مجموع 473 هزار و 361 نفر از خدمات آموزشی و تعلیمات راهنمایی و رانندگی برخوردار شده اند که در این ارتباط استان مازندران یکی از استان‌های شاخص در کشور است.
وی با بیان این که 129 هزار و 329 انواع وسایل نقلیه رانندگی از خدمات تعویض پلاک استفاده کرده اند به افزایش 17 درصدی خدمات پلیس استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات پلیس هدف گزاری برای برخورد با تخلفات حادثه ساز با اجرای طرح‌های ضربتی بوده است که در این حوزه شاهد افزایش 25 درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز و افزایش 10 درصدی برخورد با سایر تخلفات در سطح استان بوده ایم که اعمال قانون به صورت هوشمند یکی از رویکرد‌های پلیس در این حوزه است.
فرمانده انتظامی استان مازندران به کاهش 16 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی در استان نیز اشاره کرد و با اشاره به لزوم قانون مدار بودن مردم در این حوزه، تاکید کرد: قانون مداری و توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مفخمی با اشاره به افزایش 18 درصدی مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در استان، گفت: در حوزه تصادفات درون شهری عابران پیاده با 54 درصد و موتورسیکلت سواران با 33 درصد بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده اند که مهمترین عوامل شایع این تصادفات عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط موتورسیکلت سواران و عدم استفاده از نقاط خط کشی شده و پل‌های عابرپیاده توسط عابران است.
وی همچنین با اشاره به قدرت بازدارندگی افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی، اظهار داشت: در حوزه برون شهری بیشترین تصادفات را خودرو‌های سواری با 45 درصد دارا می‌باشند که یکی از مهمترین دلایل آن تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.
این مقام ارشد انتظامی استان با بیان این که استان مازندران یکی از استان‌های دارای صنعت کشاورزی است به افزایش 397 درصدی قاچاق کود‌های شیمیایی در استان اشاره کرد و بیان داشت: افزایش 24 درصدی قاچاق موتورسنگین از جمله موضوعاتی است که در حوزه پلیس امنیت اقتصادی استان با آن مواجه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه زمین خواری در شش ماهه اول امسال 71 پرونده بزرگ زمین خواری در استان کشف و مورد بررسی قرار گرفت که در این ارتباط 657 هزار متر مربع بالغ بر 14 هزار میلیارد ریال از زمین‌های تصرف شده از چنگ زمین خواران رهاسازی شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاکسازی مناطق کم برخوردار و آلوده به مواد مخدر به کشف بیش از یک تن و 600 هزار کیلو انواع مواد مخدر در این عملیات‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: استان مازندران یکی از استان‌های هوشمند و موفق در مبارزه با مواد مخدر است.
وی با بیان این که شاهد افزایش 11 درصدی دستگیری خرده فروشان و افزایش 159 درصدی دستگیری معتادان متجاهر در استان مواجه ایم بر همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی و مسئول استان با پلیس در این زمینه تاکید کرد.
سردارمفخمی از افزایش 51 درصدی برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی، 6 درصدی جرایم رایانه‌ای و 178 درصدی جریحه دار کردن عفت عمومی توسط افراد خبر داد و با اشاره به افزایش 56 درصدی کشفیات جرایم رایانه‌ای در استان تصریح کرد: شماره تلفن 096380 پلیس فتا به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات و درخواست‌های شهروندان است.
فرمانده انتظامی استان مازندران از افزایش 64 درصدی طرد اتباع بیگانه غیرمجاز در استان نیز خبر داد و با اشاره به این که در سال جدید ارائه خدمات صدور گذرنامه برای ایام اربعین به خود استان واگذار شده بود، افزود: در حوزه نظارت بر اماکن عمومی استان شاهد افزایش خدمات هوشمند پلیس و افزایش 77 درصدی برخورد با تخلفات واحد‌های صنفی در استان بوده ایم.
سردار مفخمی شهرستانی یکی دیگر از ماموریت‌های مورد توجه پلیس را ارائه خدمات اجتماعی به مردم عنوان کرد و گفت: در شش ماهه گذشته 202 محتوای آموزشی و انتظامی تولید و در اختیار مخاطبان قرار گرفته، ضمن این که در حوزه مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در مجموع یک هزار و 697 نفر به مرکز مشاوره آرامش استان و 18 هزار و 376 نفر به دوایر مددکاری کلانتری‌های استان مراجعه کرده اند که 81 درصد از این مراجعات منجر به مصالحه شده است.
وی با بیان این که شماره تلفن 096580 مرکز مشاوره آرامش پلیس برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تامین و ارتقاء سلامت روانی مردم و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در دسترس عموم قرار دارد. اظهار داشت: در طول شش ماهه گذشته 552 پرونده ویژه به مرکز مشاوره استان ارجاع داده شد که از این تعداد 31 پرونده جزو مجرمان خاص بوده است که مورد بررسی قرار گرفت.
مفخمی با اشاره به افزایش رضایمندی مردم از پلیس، شماره تلفن 197 را پل ارتباطی مردم با پلیس برای بیان انتقاد، پیشنهاد و قدردانی از عملکرد پلیس برشمرد و گفت: طوری برنامه ریزی شده تا مردم عزیز استان بتوانند در صورت لزوم در کمترین زمان ممکن با فرمانده انتظامی و سایر مسئولان انتظامی استان دیدار کنند.
وی در ادامه با بیان این که از ابتدای سال تاکنون 155 هزار شهروند برای دریافت خدمت پلیس به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان مراجعه کرده اند، اظهار داشت: جلب و دستگیری 13 هزار و 484 نفر از محکومان تحت تعقیب، تشکیل 60 هزار و 270 پرونده قضائی و 12 هزار و 640 پرونده پزشکی قانونی از جمله اقدامات پلیس در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان بوده است.
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به هوشمندسازی پلیس از تامین دوربین البسه برای تمامی کارکنان رده‌های عملیاتی استان خبر داد و اذعان داشت: در حوزه هوشمند سازی محور‌های مواصلاتی 95 درصد محور‌های استان تحت پوشش دوربین کنترل هوشمند پلیس قرارگرفت.
سردار مفخمی از کاهش 35 درصدی وقوع قتل در استان نیز خبر داد و اظهار داشت: با نصب پابند‌های الکترونیکی تمامی مجرمان و سارقان سابقه دار استان تحت کنترل هوشمند پلیس قرار دارند، ضمن این که استان مازندران جزء استان‌های پایلوت برای استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای پیش بینی ترافیک قرار دارد.
وی همچنین با تاکید بر ساماندهی سکونت گاه‌های غیر رسمی استان، نرخ جرائم استان را با توجه به آمار جمعیتی آن در حوزه سرقت در جایگاه 15، سرقت مسلحانه در جایگاه 23، سرقت به عنف در جایگاه 21، قتل در جایگاه 30، نزاع و درگیری در جایگاه 25، دستگیر شدگان در جایگاه 11 و تصادفات علیرغم حجم مسافرت‌ها به استان در جایگاه 19 عنوان کرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران به ارائه خدمات هوشمند پلیس در سامانه"پلیس من" اشاره کرد و با تاکید بر استفاده غیر حضوری مردم از این سامانه که قابلیت ثبت سرقت خودرو و موتورسیکلت و ... را نیز داراست، گفت: بیشترین خدمات پلیس در این سامانه قابل ثبت و پیگیر است.
سردار مفخمی از تمامی کارکنان انتظامی استان و خانواده‌های آنان و همچنین اصحاب رسانه در همکاری با پلیس قدر دانی کرد و اظهار داشت: در حوزه معیشت و رفاه شاهد افزایش 40 درصدی ساخت و تامین خانه‌های سازمانی در استان هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/828415/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیگنال حذف ارز چند نرخی به بورس/ خروج پول از بورس رکورد زد

سازمان هواشناسی هشدار نارنجی بارش صادر کرد

صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی/ تشدید فعالیت سامانه‌های بارشی

تصادف وحشتناک در جاده چالوس دو فوتی بر جا گذاشت

تداوم روند افزایشی مسمومان الکلی و افزایش شهرهای درگیر در مازندران

شگرد جالب مرد شیاد که فروش مدارک لیسانس پول به جیب می زد

هشدار سیلاب در مازندران و طغیانی شدن رودخانه‌ها

نقطه آغاز عزتمند شدن از مدرسه و معلمی است

39 مسموم با الکل تقلبی در مازندران بستری هستند

خیبر – گل گهر؛ اولین ماموریت مارکو در خرم آباد

متن بیانات رهبر انقلاب در دیدار برگزارکنندگان کنگره بزرگداشت 14 هزار و 500 شهید استان مازندران

محدودیت ترافیکی مهم برای مسافران شمال/ جاده چالوس از 15 تا 25 مهر به طور کامل مسدود می‌شود

جاده چالوس مسدود شد

مداخله بی‌مورد برخی عافیت‌طلبان در امورات شهری ساری را رنج می‌دهد

تعداد مسمومان الکلی در مازندران به 160 نفر رسید

آغاز کنگره بزرگ شهدای مازندران

آغاز یک رویداد ملی در مازندران/ دومین کنگره شهدای دیار علویان با حضور شهید گمنام + فیلم

آغاز دومین کنگره بزرگ 14 هزار و 500 شهید مازندران

جاده چالوس ده روز بسته می‌شود

اجلاسیه بزرگ دانش آموزان و فرهنگیان در کنگره ملی شهیدان مازندران

عملیات وعده صادق 2 پوشالی بودن رژیم صهیونیستی را نمایان کرد

رهبر انقلاب : یاد شهدا، حرکت آفرین و حیات‌بخش است

فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای استان مازندران

مازیار زارع هم به نشست خبری مازندران نرفت!

قابی زیبا از جاده چالوس در پاییز (فیلم)

رهبر انقلاب: یاد شهدا، حرکت آفرین و حیات‌بخش است/ لزوم انتقال هنرمندانه سبک زندگی شهدا به نسل جوان/ مازندران در فداکاری همه جانبه برای انقلاب، استانی شاخص است

اجلاسیه پایانی دومین کنگره ملی شهدای مازندران آغاز شد

لزوم انتقال هنرمندانه سبک زندگی شهدا به نسل جوان

یاد شهدا، حرکت آفرین و حیات‌بخش

رهبر انقلاب تبیین کردند: یاد شهدا، حرکت آفرین و حیات‌بخش

رهبر معظم انقلاب: یاد شهدا، حرکت آفرین و حیات‌بخش است

معرفی و تشریح دو دستاورد فاخر بانک‌آینده

اورلیو‌: به کارم ایمان دارم/ خیبر به نتایج خوبی ‌می‌رسد

دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای استان مازندران با رهبر انقلاب

دادستانی تهران علیه عبدالرضا داوری اعلام جرم کرد

یک نفر رو داشته باشید!

پاییز میرسد که مرا مبتلا کند!

و خدایی که در این نزدیکی است

دکلمه‌ی زیبای شمس لنگرودی

جیمز وب در قمر پلوتو دی‌اکسید کربن کشف کرد

انتشار اولین عکس رسمی از رابطه آنجلینا جولی و رپر 40 ساله

مسمومیت الکلی 160 نفر در مازندران

رزمایش اهدای 500 سری جهیزیه به زوج‌های جوان مازندرانی

تعداد مسمومیت با الکل تقلبی در مازندران افزایش یافت

تمام راه‌های مواصلاتی مازندران باز است

کولاک بابلسری ها در قدردانی از عملیات موشکی سپاه

قتل دندانپزشک معروف

بازدهی بورس هفته/ خروج پول هفتگی رکورد زد+ نمودار

ورود سامانه بارشی به مازندران/ رگبار، برف و ریزش سنگ مورد انتظار است

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس