پیام مازند

آخرين مطالب

ضرورت نهادینه شدن پدافند غیر عامل در زندگی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با تاکید بر این که هم‌زمانی رخدادهای منطقه با اصل پدافند غیرعامل در سال جاری اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: در طول سال از تمام دستگاه‌های حفاظت‌شده استان بازدید داریم و دستورالعمل‌های مختلف ابلاغ و پیگیری می‌شود. مردم باید هرچه بیشتر با پدافند غیرعامل آشنا و در زندگی روزمره آن را نهادینه کنند.
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با تاکید بر این که هم‌زمانی رخدادهای منطقه با اصل پدافند غیرعامل در سال جاری اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: در طول سال از تمام دستگاه‌های حفاظت‌شده استان بازدید داریم و دستورالعمل‌های مختلف ابلاغ و پیگیری می‌شود. مردم باید هرچه بیشتر با پدافند غیرعامل آشنا و در زندگی روزمره آن را نهادینه کنند.
حمید بخشی چهارشنبه 2 آبان در نشست خبری که به مناسبت آغاز گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، با بیان این که 5 تا 11 آبان هفته نکوداشت پدافند غیرعامل معرفی شده، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم این نهاد، فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن پدافند غیرعامل در جامعه است.
این مسئول افزود: بیش از دو دهه از آغاز فعالیت اداره‌کل پدافند غیرعامل می‌گذرد هر ساله با جدیت بیشتری پیگیر اجرای برنامه‌ها و قوانین این سازمان در استان‌ها است.
بخشی تصریح کرد: مدیریت بحران با حوادث طبیعی و عوامل غیرانسان‌ساز در ارتباط بوده اما پدافند غیرعامل به معضلات انسان‌ساخت مربوط است.
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران تاکید کرد: تسهیل مدیریت بحران یکی از مهم‌ترین اهداف این سازمان است، تدابیر لازم در این حوزه اندیشیده شده و در تمام دستگاه‌هایی که فعالیت آنها منوط به استمرار خدمات است، با حساسیت بالایی دنبال می‌شود.
بخشی گفت: در سال جاری هفته پدافند غیرعامل با حوادث منطقه همراه و به همین دلیل تدابیر لازم در تمامی حوزه‌ها در نظر گرفته شده‌است.
وی با بیان این که جنگ‌های نوین یا هیبریدی به دنبال به هم ریختن اعصاب مردم با نیرو، اختلالات سایبری و مانند آن هستند، گفت: هدف نهایی ایجاد اختلال در خدمات‌رسانی است.
بخشی با اشاره به شعار «تدبیر امروز، امنیت فردا» سازمان پدافند غیرعامل در سال جاری، اظهار کرد: آسیب‌پذیر هستیم اما با تدابیر پدافند غیرعامل مدیریت و منجر به کاهش خسارات می‌شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران، افزود: هم‌پوشانی پدافند عامل و غیرعامل به استحکام ملی و تاب‌آوری می‌انجامد.
این مسئول خاطرنشان کرد: سناریو هر دشمن فرضی تلاش برای ایجاد اختلال روانی در جامعه بوده، از ایرادهای پیشرفت تکنولوژی افزایش آسیب‌پذیری است.
بخشی با تاکید بر این که هم‌زمانی رخدادهای منطقه با اصل پدافند غیرعامل در سال جاری اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: در طول سال از تمام دستگاه‌های حفاظت‌شده استان بازدید داریم و دستورالعمل‌های مختلف ابلاغ و پیگیری می‌شود. مردم باید هرچه بیشتر با پدافند غیرعامل آشنا و در زندگی روزمره آن را نهادینه کنند.
این مسئول ادامه داد: باوجود قدرت یافتن این سازمان در سال‌های اخیر، بدون باور مردمی نسبت به موضوع پدافند غیرعامل، اتفاقی نمی‌افتد و آسیب‌پذیر خواهیم بود.
بخشی پدافند غیرعامل را یک فرهنگ خواند و افزود: بدون توجه مدیران به اقدامات کالبدی در این حوزه، نهادهای اجرایی دچار مشکل خواهند شد. نتوانستیم به مردم بقبولانیم که در موضوع‌های حفاظتی با سازمان پدافند غیرعامل همکاری داشته باشند و تا آن روز فاصله بسیاری داریم، تحقق اهداف در زمینه نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی با همراهی دستگاه‌های آموزشی و ایجاد فرصت ممکن است‌.
وی از عملیاتی شدن سند پدافند غیرعامل، ابلاغ و پیگیری آن در دستگاه‌های دولتی استان خبر داد و گفت: دستورالعمل‌های گوناگون در رابطه با تشدید اقدامات حفاظتی انجام شده‌است‌. در روزهای اخیراگر دستگاهی به موضوع پدافند غیرعامل توجه لازم را نداشته باشد و دچار مخاطره شود، مدیر دستگاه باید پاسخگو باشد.
بخشی با بیان این که امروز در شرایط خاص قرار داریم اظهار کرد: هر لحظه ممکن است رخدادی در منطقه اتفاق بیافتد و به همین دلیل در انواع موضوع‌های امنیت غذایی، سایبری، امنیت راه و مانند آن پیاده‌سازی برنامه‌های پدافند غیرعامل با قدرت پیگیری می‌شود. مهم‌ترین اصل ایجاد بستر آشنایی و همراهی مردم با پدافند غیرعامل است.
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به 63 شهر استان گفت: برنامه پدافند غیرعامل شهرهای بزرگ از جمله ساری و بابل تکمیل و ابلاغ شد و در حال حاضر نیز برنامه شهرهای قائم‌شهر و آمل در دست پیگیری است.
بخشی با تاکید بر این که اندک کنش‌های منجر به ایجاد مخاطرات شهرهای استان بررسی و فهرست شده، یادآور شد: سالانه دستورالعمل‌های محرمانه و غیرمحرمانه بسیاری در حوزه فعالیت‌های پدافند غیرعامل ابلاغ و پیگیری می‌شود، شناسایی دارایی‌ها، حفاظت از آنها و تعیین ضوابط حفظ آنها از دیگر برنامه‌های این سازمان است.
وی درباره ابرتهدیدها گفت: تغییرات اقلیمی جهانی و در کشور ما نیز محسوس بوده که از آن جمله می‌توان به عقب‌نشینی آب دریای خزر اشاره کرد.
بخشی با بیان این که پسروی در قسمت جنوب‌شرقی دریای خزر بیشتر بوده، افزود: پسروی آب دریای خزر هر روز بیشتر می‌شود. تغییرات اقلیمی، حاکمیتی و زیستی کشورهای همسایه بر زندگی ما اثرگذار بوده و برای جلوگیری از آسیب به آیندگان باید پیگیری شود.
وی تاکید کرد: امن‌سازی مراکز داده به‌صورت جدی باید مورتوجه قرار گیرد تا حراست از داده‌ها در دسترس عموم قرار نگیرد و از خطر باجگیری کاسته شود.
بخشی اظهار کرد: در تامین برق اضطراری باتوجه به ناترازی سال‌های اخیر، تامین مولدهای اضطراری، بازرسی و تامین سلامت در دستور کار قرار گرفته‌است.
وی از اعلام آمادگی این سازمان برای برگزاری آموزش پدافند غیرعامل در دستگاه‌های مختلف خبر داد و افزود: در هفته پدافند غیرعامل 800 عنوان برنامه شامل 247 رزمایش و مانور، 186 کارگاه آموزشی، 54 مسابقه، 23 همایش، 50 نشست و جلسه توجیهی، 28 افتتاح پروژه، 68 بازدید و 144 برنامه مرتبط دیگر خواهیم داشت. زنگ پدافند غیرعامل نیز با حضور استاندار در یکی از مدارس قائم‌شهر نواخته می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/832450/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاشیدن الماس در هوا، زمین را خنک می‌کند

استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر می‌گیرند

فیلم جدید ایناریتو با بازی تام کروز در بریتانیا ساخته می‌شود

کشف 3000 تن نهاده دامی فاسد در مازندران

وزیر اقتصاد: بریکس، واکنش و نوعی اعلام نارضایتی از راهبری بانک جهانی و صندوق بین المللی پول توسط امریکا و غرب

معماری استثنایی این ویلا در دماوند که یکی از بهترین خانه‌های ایران شد(+عکس)

بهره‌گیری از هوش مصنوعی در همه حوزه‌ها الزامی است

معماری استثنایی یک ویلا در دماوند که یکی از بهترین خانه‌های ایران شد

اولین ویدیو از بارش برف در منطقه کنگلو آلاشت

گفتند حدادی سوت بزند میلیاردها تومان جور می‌شود اما چه شد؟ / وزارت جواب خانواده دوومیدانی را بدهد

رضا مهاجری سرمربی شمس آذر می‌شود

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در جاده‌های شمال‌

زمان قرعه کشی خودروهای وارداتی اعلام شد

بورس زیر خاکستر، کبود شد| نقدینگی علاج کار است

اعتراض تند مجلس به دولت درباره واریز مطالبات گندمکاران

درخشش 6 اثر از هنرمندان مازندران در هشتمین جشنواره ملی «فانوس»

بورس سقوط کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (2 آبان 1403)

6 بیماری خطرناک که با آفتاب درمان می‌شود

بارش برف در جاده‌های شمال/ محورهای مواصلاتی لغزنده است

ضرورت نهادینه شدن پدافند غیر عامل در زندگی/عقب‌نشینی آب دریای خزر ابر تهدید است

15مستاجر، مجری معروف صداوسیما آواره شدند؛ ماجرا چیست؟ | شبیه یک جنایتکار با ما رفتار شد

محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته در جاده های شمالی کشور

گفتند حدادی سوت بزند میلیاردها تومان جور می‌شود اما چه شد؟

معضل پسماند در استان‌های شمالی را برطرف کنید

پراکنش بیمارستانی در مازندران مناسب نیست

ضرورت نهادینه شدن پدافند غیر عامل در زندگی

مهاجری جانشین دقیقی در شمس آذر شد

عکس/ پاییز تماشایی در تپه نرگس حوالی بهشهر

تاکید بر فعال‌تر شدن گشت‌های سیار تعزیرات

پرداختن به موضوعات دفاع مقدس روحیه مقاومت و فداکاری را در کارکنان بانک‌ها تقویت می‌کند

تخلیه واحدهای مسکونی مجری معروف صدا و سیما با حضور پلیس ضد شورش!/ بدون پرداخت پول پیش آپارتمان پلمپ شد! +تصاویر

یادواره شهدای فریدونکنار و مقاومت برگزار می‌شود

10 گیاه خانگی که به راحتی بیش از 50 سال عمر می‌کنند

وضعیت جاده‌های کشور در هوای سرد آخر هفته چطور است ؟

اولین دوره تخصصی خبرنگاری در حوزه علمیه مازندران برگزار می شود

حریف پرسپولیس بالاخره صاحب سرمربی شد

علوم پزشکی مازندران 5000 میلیارد تومان بدهی دارد

ورود 16 همت پول به صندوق‌های طلا

درخشش 6 اثر هنرمندان مازندران در جشنواره ملی فانوس

تصاویر/ گردهمائی معاونین آموزش ابتدائی ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها در مازندران

اجرای 800 برنامه پدافند غیرعامل در مازندران‌

حتی بی‌بی‌سی هم تائید کرد که اسرائیل دروغ می‌گوید + فیلم

پیش‌بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی 3.7 درصدی ایران

خیبر خرم آباد و شمس آذر قزوین با هم تعویض مربی کردند

نور صدا جنایت

چالش زیست‌محیطی معادن بخش بلده نور زیر ذره‌بین دادستانی

مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی هوش مصنوعی و فناوری های آینده نگر برگزار شد

شناسایی و کشف 2100 تخلف اضافه تناژ در جاده‌های مازندران

رشد پول رام شد؟

استاندار گیلان: راهیان نور تاریخ باشکوه انقلاب را زنده نگه می‌دارد