پیام مازند

آخرين مطالب

شناسایی 213 گلوگاه فساد در کشور اجتماعي

شناسایی 213 گلوگاه فساد در کشور
  بزرگنمايي:

پیام مازند - قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور از شناسایی213گلوگاه فساد در کشور خبر داد و گفت: اگر این گلوگاه‌های فساد مسدود شوند، خود به خود پیشگیری از فساد محقق می‌شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان بازرسی خوزستان با حضور احمد رحمانیان؛ قائم مقام سازمان بازرسی کشور امروز در گیت بوستان اهواز برگزار شد.
رحمانیان با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با علما و نخبگان، گفت: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری در دیدار با علما و نخبگان بیان کردن باید جلوی موانع کار گرفته شود. مدیریت‌های ناکارآمد یکی از موانع در انجام کارهاست که موجب می‌شود منابع و فرصت‌های کشور به هدر برود.
وی با بیان اینکه امروز به مدیران با انگیزه، با اراده و ‌خستگی‌ناپذیر، نیاز داریم افزود: امروز به مدیران میدانی و با اقدام اثربخش در چارچوب قانون نیاز داریم.مدیران باید در تراز انقلاب و جمهوری اسلامی باشند. مدیران باید مشکلات مردم را خوب بشناسد و باعث فرسایش منابع و فرصت‌ها نشوند.
وی با اشاره به مساله فساد گفت: مساله فساد نکته دیگر مهمی است، همه باید نسبت به فساد حساس باشند و در برخورد و مقابله با آن هیچ ملاحظه ای نکنند.
رحمانیان با بیان اینکه پیشگیری از فشار هم مهم‌تر از فساد است گفت: اجرای صحیح مقررات نیز خود به خود از فساد پیشگیری و با آن مقابله می‌کند.
فساد اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد
وی افزود: تعارض منافع در قراردادها، سوءمدیریت و مدیریت ناکارآمد، دادن پست‌های مهم و حساس به انسان‌های کوچک، استفاده نامناسب از منابع، دادوستدهای غیرقانونی، بوروکراسی غیرمتعارف اداری ،نداشتن اثربخشی کامل و مشاهده نکردن آن در زندگی مردم و به طور کلی هر گونه انحراف در تحقق عدالت و اجرای قوانین، به نوعی فساد تلقی می‌شود.
رحمانیان با اشاره به فساد اقتصادی گفت: فساد در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار است اما در شرایط امروزی یک نوع فساد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد آن هم فساد اقتصادی است چرا که موجب ناکارآمدی اقتصادی و قرار نگرفتن اقتصاد در مسیر رشد و توسعه، نابرابری درآمد، بی‌انگیزه شدن نیروهای خلاق و توانمند و انحراف استعدادها می‌شود.
فساد یک نوع سرطان است
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مردم متضرر اصلی فساد هستند،‌ گفت: فساد یک نوع سرطان است و اگر در ساختاری شکل بگیرد و جلوی آن گرفته نشود کل ساختار فرو می‌ریزد؛ حاکمیت قانون و التزام به اجرای قوانین و مقررات برخی از راهکارهای جلوگیری از فساد است.
رحمانیان با تاکید بر اینکه باید در برابر متخلفان برخورد بازدارنده و عبرت‌آمیز داشته باشیم، افزود: علاوه بر این، باید به رویکردهای پیشگیری توجه شود و در این خصوص منتظر تصمیم مرکز نباشند. باید توجه شود برخی قوانین، زمینه‌ساز فساد هستند و باید شناسایی و اصلاح شوند.
از فساد استخدامی جلوگیری شود
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه باید به فساد استخدامی توجه شود تا افراد بر اساس پارتی جذب نشوند، گفت: در هر دوره مدیریتی باید از مدیران حساب‌کشی شود؛ این گونه نباشد کسی چند سال مدیر باشد و بعد حساب‌کشی نشود. اگر مشاهده شود که در دروه مدیریتی مدیری حساب‌کشی می‌شود، دیگر رقابت و لابی‌گری برای انتصاب مسئولیت‌ها انجام نمی‌شود.
حذف امضاهای طلایی در دولت سیزدهم
رحمانیان با اشاره به دلالی‌ها در معاملات گفت: گاهی در معاملات و قرارداهای ادارات و دستگاه‌ها سوداگری‌ها و دلالی‌ها مشاهده می‌شود که مانع کار هستند و راهکار رفع آن، ایجاد شفافیت و حاکمیت دولت الکترونیک است تا از فساد پیشگیری شود. در این باره یکی از اقدامات خوب در دولت سیزدهم، حذف امضاهای طلایی بود که باید در دولت چهاردهم ادامه یابد و ایرادات آن رفع شود.
وی افزود: در مقوله پیشگیری و مقابله با فساد باید توجه شود سیاسی، جناحی، مقطعی و زودگذر نباشیم؛ نباید دچار تبعیض شویم و باید با اولویت دانه درشت‌ها، حرکت سنجیده و کارشناسی داشته باشیم و کسی را متهم نکنیم.
وی گفت: ملاک، حکم مرجع قضایی است و در صورت صدور حکم فساد و اجازه انتشار علنی آن، این کار انجام شود.
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: گاهی اوقات مسائلی در کشور مطرح می‌شود که سرمایه‌های اجتماعی نظام را از بین می‌بریم بنابراین باید توجه شود هر اقدامی که موجب شود اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت یا سرمایه اجتماعی کاهش یابد و به وحدت کشور لطمه وارد شود، حرکت در مسیر دشمن است.
213 گلوگاه فساد در کشور شناسایی شده است
رحمانیان گفت: 60 درصد گزارش‌های این سازمان با رویکردهای پیشگیری و اصلاحی بوده است. 213 گلوگاه فساد در کشور شناسایی شده است که اگر مسدود شوند، خود به خود پیشگیری از فساد محقق می‌شود. همچنین در خصوص رفع تعهدات ارزی، بیش از 4 میلیارد یورو تعهدات ارزی ایفا نشده، داشتیم که با پیگیری‌ها، تعیین تکلیف شده‌اند.
موشک‌هایی با دانش و تکنولوژی بومی
رحمانیان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و عملیات وعده صادق 2 گفت: اقتدار امروز را مدیون شهدا هستیم و باید پاسدار آن باشیم.
وی با اشاره به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: موشک‌هایی که سپاه شلیک کرد با دانش و تکنولوژی بومی ساخته شده‌اند و این دانش، وابسته به قدرت خارجی نبوده است.
قائم مقام سازمان بازرسی کشور ادامه داد: رژیم صهیونیستی و این باند جنایتکار از درک و فهم این مساله عاجز هستند که با این جنایات، مقاومت که یک مکتب، جریان و راه است نه تنها با ترور از بین نخواهد رفت بلکه شعله‌ای که در منطقه برافروخته شده است، روز به روز گسترده‌تر می‌شود و در آینده نزدیک آزادی قدس را جشن خواهیم گرفت.
وی با بیان اینکه جنایت‌های این رژیم به تنهایی نیست و با مشارکت و همراهی آمریکای جنایتکار و برخی کشورهای دیگر است گفت: اگر کمک مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی می‌کنند و نظارت و راهبری آن‌ها نباشد و یک روز از اسرائیل حمایت نکنند، این رژیم یک ثانیه هم دوام نخواهد آورد.
وی با بیان اینکه اقدام جمهوری اسلامی از نظر حقوقی کاملا مشروع و در راستای اصل 51 منشور سازمان ملل متحد بوده است گفت: جمهوری اسلامی ایران مردم را هدف قرار نداد بلکه اماکن نظامی و امنیتی را هدف قرار داد و دست به کار غیرانسانی و غیراخلاقی نزد؛ در حالی که رژیم غاصب همه روزه مردم بی‌دفاع و مظلوم را مورد هدف می‌دهد.
ضرورت جهاد تبیین
رحمانیان تصریح کرد: صهیونیست‌ها در کنار جنایات نظامی، عملیات روانی و فرهنگی گسترده‌ای آغاز کرده‌اند، بنابراین جهاد تبیین باید پررنگ‌تر شود.
وی با اشاره به مدیریت زمانی مسئولان گفت: هر دستگاه و هر مدیری در هر موقعیتی باید در وضعیت خود بازنگری داشته باشد و سریعتر نواقص و ضعف‌ها را برطرف کند.
قائم مقام سازمان بازرسی کشور یادآور شد: این نظام از دل مردم برآمده و مردم در همه عرصه‌ها پای آن بوده‌اند و اداره کرده‌اند، بنابراین باید خدمت به مردم دو چندان و مضاعف شود.
به گزارش تسنیم، در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های احمد آقاجری بازرس کل پیشین خوزستان، حجت الاسلام مصطفی انصاری‌فرد به عنوان بازرس کل خوزستان معارفه شد. آقاجری پس از این به عنوان رئیس سازمان نیروهای مسلح خوزستان فعالیت می کند.
انتهای پیام /735

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/829767/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزش باد مرگبار از سوی یک ابرسیاهچاله باستانی

گازرسانی به جواهرده رامسر با 5 پیمانکار

درمان ناباروری افغان‌ها در «رویان»

نقش ژئوپلیتیکی ایران در تجارت افغانستان و آسیای میانه با هند/کلید قفل ساخت راه آهن چابهار زاهدان در دست کیست؟

فوت 15 نفر براثر مسمومیت با الکل تقلبی در مازندران

بخشودگی بیش از 400 میلیارد تومانی مشترکان گاز در مازندران

فیلم | رهاسازی فُک خزری از تور صیادان مازندرانی

اهدای 12 سری جهیزیه به زوج های نیازمند آملی

بهترین گل‌های آپارتمانی که در هر خانه باید باشد

باشگاه استقلال مطالبات اعضای این تیم را پرداخت کرد/همه پول گرفتند جز حسین حسینی!

بازار سهام از نگرانی در آمد ولی همچنان منفی است

مرگ 15 نفر بر اثر مصرف مشروبات تقلبی در مازندران

ثبت رکورد ورود پول توسط صندوق‌های طلا

قیمت تضمینی گندم تغییر نمی‌کند

کشف 12٫5 کیلوگرم شیشه در بهشهر

مقدمات ساخت شهرک سلامت و دهکده گردشگری در ساری فراهم شد

باز شدن پای منزل بیرانوند به رد و بدل شدن پول و شیرینی!

کیف پول دیوار؛ تحولی بزرگ در تجربه پرداخت آنلاین آگهی‌ها

شناسایی 213 گلوگاه فساد در کشور/ رویکرد پیشگیرانه در 60 درصد گزارش‌های بازرسی

ایده تکراری پول‌پاشی بین ورشکسته‌های 1401

بازداشت مدیران شرکت عمران و مسکن شمال

رونمایی از تمبر یادبود و کتاب شرکت توسعه صنایع بهشهر

20 درصد پول گندم‌کاران هنوز پرداخت نشده!

لزوم توجه باشگاه خیبر به پدیدهای بومی با آتیه

محو شالیزارها در حاشیه جاده‌های اصلی مازندران

نیمار با پول عربستان جزیره می‌خرد +عکس

بازداشت 2 مدیر شرکت عمران و مسکن/ماجرا چیست؟

خارج کردن توده 6 کیلویی از بانوی میانسال بابلی

فوق ستاره لیگ برتر انگلیس هم تیمی رونالدو در النصر!

تصادفات جاده ای منجر به فوت در مازندران کاهش یافت

ممنوعیت کنسرت از مشهد تا بابل! علت؟

قیمت تضمینی گندم تغییر می‌کند؟

دیدار با مردان بی ادعا

مصاحبه دروازه بان استقلال دردسرساز شد/ پشت پرده پول نگرفتن حسینی در روز پرداختی باشگاه!

سامانه بارشی فردا وارد مازندران می‌شود

مازندرانی‌ها 772 میلیون تومان به مردم آسیب‌دیده غزه، یمن و لبنان کمک کردند

پیگیری برای تامین اعتبار بدهی دهیاری‌ها

رونمایی از طرح‌های هوشمند پلیس مازندران در هفته فراجا

منزل بیرانوند محل رد و بدل شدن پول به مسئولان پرسپولیس؟

خبر مهم رییس مجلس از وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان + فیلم

مردی که دوست دارد فوتبال برزیل را به ایران بیاورد

گلوگاه خاموشی قانون در وزارت نیرو / با ادامه این روند باید منتظر زمان‌بندی روشنایی باشیم

بازگشایی مسجد 600 ساله در آنتالیا

شناسایی 213 گلوگاه فساد در کشور

ترک خوردن گنبد امامزاده عبدالله

آخرین خبر از مذاکرات ایران و قطر | منتظر آزادسازی پول‌های بلوکه شده در قطر باشیم؟

ارائه خدمات تشخیص ژنتیکی در مرکز جامع ژنتیک رویان

شاخص کل بورس در مسیر نزولی

باید از مسئولان فاقد اثرگذاری مثبت حساب‌کشی کرد/شناسایی 213 گلوگاه فساد در کشور

مازندرانی ها 7.7 میلیارد ریال به مردم غزه و یمن کمک کردند