پیام مازند

آخرين مطالب

شمارش معکوس برای فرار نساجی از خانه‌به‌دوشی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش ایرنا، مشکلات ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر سال‌هاست که به اشکال مختلف گریبان تیم فوتبال نساجی و حال هواداران این تیم را می‌گیرد. نساجی‌چی‌ها که طی سال‌های اخیر بارها مزه تلخ خانه‌به‌دوشی تیم‌شان و دور ماندن از میزبانی‌های نساجی را چشیده‌اند، این روزها باز هم همان حس تکراری تعلیق پیش از فصل‌های گذشته را احساس می‌کنند.
ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که سال 1401 با حدود 700 میلیارد ریال اعتبار نوسازی و تجهیز شده بود و پس از ماه‌ها خانه‌به‌دوشی نساجی بازی‌های خانگی این تیم را پذیر شد، هنوز به استانداردهای مورد تایید فدراسیون فوتبال نرسیده و مشکلاتی دارد که بنا به اعلام فدارسیون فوتبال تا وقتی این نقص‌ها برطرف نشوند مجوز برگزاری دیدارهای لیگ برتر در آن صادر نمی‌شود.
آخرین اظهار نظر مطرح شده درباره وضعیت میزبانی نساجی درورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مربوط به نشست ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها است که چهارشنبه گذشته -سوم تیر- با حضور تعدادی از مسئولان حوزه فوتبال و مدیران سه باشگاه لیگ برتری ملوان، نساجی و ذوب‌آهن برگزار شد.
بنا به خبری که روابط عمومی فدراسیون فوتبال منتشر کرد، در این نشست که رئیس هیئت فوتبال مازندران، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و مدیرعامل باشگاه نساجی نیز از حاضران آن بودند، مهدی محمدنبی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که 2 باشگاه ملوان و نساجی تا 15 مرداد فرصت دارند مشکلات ورزشگاه‌های خانگی‌شان را برطرف کنند.

پیام مازند

رئیس هیئت فوتبال مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر این‌که همه دستگاه‌های مرتبط باید به باشاه نساجی کمک کنند تا مشکلات میزبانی‌اش در فصل پیش رو برطرف شود، اظهار کرد: فدراسیون پس از بررسی‌های انجام شده از ورزشگاه نواقصی را مطرح کرده که باید تا پیش از آغاز مسابقات لیگ بیست‌وچهارم برطرف شوند. ما نیز در استان تلاش می‌کنیم که اقدامات مد نظر فدراسیون انجام شود. اما تحقق این هدف به عزم جدی همه دستگاه‌های مرتبط و تامین اعتبار نیاز دارد.
رحیم درزی خلردی افزود: یکی از نکات مورد تاکید فدراسیون و سازمان لیگ، ایجاد مسیر ورود اتوبوس‌ تیم‌ها به داخل ورزشگاه و تا مقابل میکسدزون است تا بازیکنان تیم‌ها مانند سایر ورزشگاه‌های استاندارد داخل محوطه ورزشگاه از اتوبوس پیاده شوند و ناچار نشوند که از بین هواداران عبور کنند.
وی اظهار کرد: برای این‌که این مسیر ایجاد شود جانمایی لازم انجام شده است. اگر دیوار بین سالن ورزشی جنب ورزشگاه و سکوی ضلع شمال برداشته شود فضای لازم برای ایجاد این مسیر ایجاد خواهد شد و بلافاصله می‌توان مسیر ویژه اتوبوس‌ها به ورزشگاه را ایجاد کرد.

پیام مازند

درزی خلردی افزود: علاوه بر ایجاد سرویس بهداشتی ویژه بانوان، باید ورودی و خروجی این بخش نیز جداگانه باشد. با توجه به فرصتی که داریم حل این موضوع چندان دور از دسترس نیست.
ضرورت شماره‌گذاری صندلی‌ها و تایید استحکام بنای سکوها
به گفته این مسئول نکته دیگری که فدراسیون فوتبال روی آن دست گذاشته و بر آن تاکید دارد، دریافت تاییدیه استحکام بنای سکوهای ورزشگاه شهید وطنی از سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
وی در این باره گفت: قرار است اداره کل ورزش و جوانان با سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران هماهنگی‌های لازم برای بازدید و بررسی کارشناسی شرایط فنی و استحکام سکوها را انجام دهد تا طی روزهای آتی این اقدام نیز انجام شود.
رئیس هیئت فوتبال مازندران اظهار کرد: نظام مهندسی باید بررسی کند که سکوهای ورزشگاه چقدر استحکام و هر کدام‌شان توان و ظرفیت حضور چند نفر را دارند تا بر این اساس ظرفیت استاندارد ورزشگاه تعیین شود.

پیام مازند

درزی خلردی شماره‌گذاری صندلی‌ها را اقدام مورد تاکید دیگر برای ورزشگاه شهید وطنی اعلام کرد و افزود: طبق ضوابط در همه ورزشگاه‌های میزبان رقابت‌های معتبر علاوه بر زون‌بندی سکوها، صندلی‌ها نیز باید شماره‌دار باشند و هواداران نیز بر اساس کد ملی ثبت شده در فرآیند خرید اینترنتی بلیت روی صندلی خودشان بنشینند.
وی تصریح کرد: این اقدام هم برای برقراری نظم در ورزشگاه هنگام حضور هوادران، هم برای رعایت حقوق افراد و هم تامین امنیت ورزشگاه‌ها انجام می‌شود.
تاییدیه نور و جانمایی VAR
رئیس هیئت فوتبال مازندران بررسی وضعیت نور ورزشگاه شهید وطنی را نیز از دیگر نکات مورد تاکید فدراسیون عنوان کرد و گفت: بر اساس استانداردها شدت نور یا روشنایی ورزشگاه‌ها باید 1600 لوکس باشد. باید تا پیش از آغاز فصل وضعیت نور ورزشگاه بررسی شود تا در صورت نیاز به بهسازی اقدامات لازم انجام شود.
درزی خلردی افزود: نور ورزشگاه شهید وطنی در فصل قبل برای برگزاری مسابقات مناسب بود. اما با توجه به این‌که احتمال تجهیز ورزشگاه‌ها به VAR در فصل پیش‌رو وجود دارد باید بررسی مجدد انجام شود تا حداقل شدت نور ورزشگاه 1600 لوکس باشد و تاییدیه نور برای ورزشگاه صادر شود.

پیام مازند

وی درباره احتمال تجهیز ورزشگاه شهید وطنی به VAR نیز اظهار کرد: در فصل پیش رو حتما VAR وارد ورزشگاه‌های لیگ برتری می‌شود. طبق برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال از هفته چهارم مسابقات باید با VAR برگزار شود. یکی از اقداماتی که در ورزشگاه شهید وطنی باید انجام شود جانمایی و آماده‌سازی محل استقرار تجهیزات VAR است تا هر زمان که تجهیزات از سوی فدراسیون تهیه شد و در اختیار قرار گرفت بلافاصله برای نصب آن اقدام شود.
رئیس هیئت فوتبال مازندران با بیان این‌که تلاش‌ها برای رفع نواقص ورزشگاه شهید طونی در حال انجام است، تصریح کرد: همه دستگاه‌های مرتبط باید در کنار مالک باشگاه کمک کنند تا نساجی در فصل پیش‌رو مشکلی برای میزبانی نداشته باشد و هواداران این تیم در شهر خودشان و در ورزشگاهی استاندارد و ایمن از تیم باسابقه نساجی حمایت کنند. امیدواریم که در فرصت باقیمانده بتوانیم با رفع مشکلات شرایط را برای میزبانی مناسب نساجی از سایر تیم‌ها فراهم کنیم.
بیم و امید در شهر خسته
هرچند که اظهارات رئیس هیئت فوتبال مازندران از پیگیری و تلاش برای حل مشکلات ورزشگاه شهید وطنی خبر می‌دهد، اما مهلت در نظر گرفته شده برای باشگاه‌های نساجی و ملوان با توجه به فرصت 10 روزه باقیمانده تا 15 مرداد، می‌تواند به معنای آغاز شمارش معکوس برای خانه‌به‌دوشی دوباره نساجی و هواداران این تیم باشد.
چالشی که به دلیل نبود یک ورزشگاه استاندارد و با کیفیت هر سال در مازندران رقم می‌خورد و از قضا صرفا مختص نساجی هم نیست. زمزمه‌های احتمال برگزاری دیدارهای خانگی شهرداری نوشهر در ورزشگاهی خارج از این شهر، برگزاری دیدارهای خانگی تیم آورتا ساری در آمل طی فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال، میزبانی هورسان رامسر از مهمانان لیگ برتری‌اش در رشت، پذیرایی چند هفته‌ای تیم فوتسال زندی‌بتن کلاردشت از رقبا در چالوس و انجام دیدارهای خانگی تیم فوتبال دریا کاسپین بابل در سیمرغ مصادیق خانه‌به‌دوشی تیم‌های ورزشی مازندران هستند و همین تعدد موارد نیز نگرانی نساجی‌چی‌ها را که بارها این وضعیت را تجربه کرده‌اند نگران‌تر می‌کند.

پیام مازند

نساجی تنها تیم فوتبال ایران است که در پنج ورزشگاه غیرخانگی بازی‌های خانگی رسمی خود را برگزار کرده است. این تیم پیشینه و تجربه میزبانی از رقبا در ورزشگاه شهدای ساری، ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، ورزشگاه آزادی تهران، ورزشگاه انقلاب کرج و ورزشگاه نقش جهان اصفهان را دارد و مهم‌ترین دیدارهای تاریخ این باشگاه یعنی بازی‌های خانگی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا نیز خارج از قائمشهر و مازندران برگزار شد.
حالا نساجی‌چی‌ها باز هم در همان حالت تعلیق پیش از چند فصل گذشته منتظرند تا ببینند مجوز نهایی برگزاری مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه پیر و پرخاطره شهرشان صادر می‌شود یا باز هم میزبانی خارج از خانه را تجربه کنند.
استان‌ها مازندران 0 نفر

پیام مازند

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/808381/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نور زیاد برای مغز خطرناک است

منتظر تأیید AFC برای میزبانی لیگ نخبگان هستیم/ برای برگزاری دربی کنترل تماشاگران سخت است

تردد خودرو‌ها از سمت چالوس یک طرفه شد

دانشجوی نخبه دانشگاه مازندران، نفر برتر طرح ملی شهریاران در استان شد

حضورچشمگیر دانشگاه مازندران در4 ایالت کشوراندونزی جهت عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و موسسات برتر این کشور

تهدید سلامت مغز به دلیلی که فکرش را نمی‌کنید

دستاوردهای پایگاه‌های مقاومت بسیج آمل درطرح «اسوه» به نمایش گذاشته شد

اختتامیه پنجمین جشنواره ابوذر در آستانه کنگره شهدای مازندران

اعلام برندگان جشنواره فیلم ونیز/ شیر طلایی به آلمودوار رسید

تردد خودروها از سمت چالوس یک طرفه شد

ظریف: محافظه‌کار نیستم/ توافق، خطرساز است؛ قهرمان‌ساز نیست

جزئیات مصوبه ساماندهی اتباع خارجی؛ اتباع برای خروج از ایران وثیقه پرداخت می‌کنند

همسر تاجزاده: جرم او «نقد رهبر» است

جعفرزاده ایمن‌آبادی: ای کاش عشقی لال می‌شد و برای وام میلیاردی جوابیه نمی‌داد

پزشکیان: راهی جز انتقال مرکزیت اقتصادی و سیاسی به نزدیکی آب‌های جنوب کشور نداریم

حکم منع تحصیل پسرخواهر زاده میرحسین موسوی تعلیق شد

هشدار بزرگ؛ اگر پول به حساب‌تان آمد، پس ندهید!

یک انتصاب جدید در دولت به حکم عارف

الحاق 8 دستگاه خودرو به ناوگان بهداشتی مازندران

افسانه فواره تروی؛ تعداد سکه‌های پرتاب‌شده در این حوض معروف هوش از سر می‌پراند!

نالد به حال زار من!

فیلم «اخراجی‌ها 4» پروانه ساخت گرفت

تقدیم جشنواره «زوریخ» به داریوش مهرجویی و همسرش

638 نفر از مرگ در آب‌های خزر نجات یافتند

وضعیت اسفناک زباله در جنگل‌های مازندران

بخشایش اردستانی، نماینده مجلس: ایران به روسیه، حشد الشعبی، حزب الله و حماس موشک می‌دهد

امیرحسین مدرس مجری فصل جدید «سرزمین شعر» شد

محکومیت گسترده قتل فعال حامی فلسطین/ خشم جهانی علیه تل‌آویو

این 5 عادت شما را سحرخیز می‌کند

دفاع مقدس الگوی کار جهادی است

نواقص پارک شهید نوبخت ساری مورد بررسی قرار گرفت

محکومیت گسترده قتل فعال حامی فلسطین در کرانه‌ باختری

ضریب اشغال تخت بیمارستانی در مازندران به 89 درصد رسید

نجفی خوشرودی معاون عارف شد

علی نجفی خوشرودی معاون بین الملل عارف شد + سوابق

نجفی خوشرودی، معاون بین الملل معاون اول رئیس جمهور شد

نجفی خوشرودی به‌عنوان معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای عارف منصوب شد

همایش پیاده روی خانوادگی در سرخ کلا تپه زیراب

کوهنورد مصدوم قله علم کوه با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شد

اهدای عضو مرد بابلی به چند بیمار زندگی دوباره بخشید

اندوه از کتاب زمستان اخوان ثالث

تو شفا می دهی

شهاب حسینی بازیگر فیلم «رها» شد

بایدن وهریس تحقیقاتی مستقل را درباره قتل عایشه به جریان بیاندازند

ثبت بیش از 2 میلیون و 400 هزار تردد خودرویی در مازندران

آب‌بندانی به رنگ بنفش در مازندران

️ریا کاری نماینده 4 درصدی؛ ماجرای انصراف امیر حسین ثابتی از دریافت وام مسکن چیست؟

صدا کن مرا!

معرفی کتاب لطفا بگو لطفا!

واکنش سازمان همکاری اسلامی به جنایت جدید صهیونیستها