پیام مازند

آخرين مطالب

6 هزار فرزند شهید پای انقلاب ایستاده‌اند اجتماعي

6 هزار فرزند شهید پای انقلاب ایستاده‌اند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران فرمانده سپاه کربلا با تأکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی هیچ خللی به این انقلاب وارد نخواهد شد، گفت: 6 هزار فرزند شهید داریم که همه ویژگی‌های شهداء را دارا هستند و با همان دلدادگی و یقین پای انقلاب ایستاده‌اند.
سردار سیاوش مسلمی 4 مرداد در پیش اجلاسیه شهدای شرق استان مازندران که در سالن بصیرت شهرستان بهشهر برگزار شد، با بیان اینکه اولین کنگره ملی سرداران و شهدای استان مازندران در سال 1392 برگزار شده است، اظهار کرد: بعد از 10 سال کنگره‌های ملی که در هر استان برگزار می‌شود، دومین اجلاسیه شهدای مازندران را در حال برگزاری داریم.
به گفته سردار مسلمی دومین کنگره شهدای مازندران که در مهرماه برگزار می‌شود یک سری مقدمات بسیار گسترده‌ای را به دنبال دارد و تولیداتی بسیار فاخری رقم خواهد خورد.
سردار مسلمی با اشاره به تولید حدود 450 کتاب با موضوع شهدا در راستای این کنگره، گفت: 250 عنوان کتاب در دست چاپ است و مابقی نیز تا بهمن به چاپ می‌رسد.
این مسئول با اشاره به اینکه70 درصد فیلمبرداری فیلم سینمایی با موضوع غائله جنگل به اتمام رسیده است، زمان تصویربرداری نهایی را شهریور اعلام کرد و افزود: این فیلم سینمایی پس از تدوین در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته می‌شود.
فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه سریال 25 قسمتی با موضوع شهید تورانی نیز در حال تولید است، اذعان کرد: سریالی هم با موضوع حماسه ششم بهمن مردم آمل در دست تولید است.
این مسئول با بیان اینکه فیلم‌های کوتاه و بلند نیز در حاشیه این اجلاسیه تهیه و تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: با هماهنگی و کمک وزارت ارشاد سمفونی دفاع مقدس به دو زبان فارسی و محلی مازندرانی در دست تولید است و بیش از 60 درصد کار انجام شده است.
برگزاری نمایشگاه ملی ناشران دفاع مقدس کشور در ساری
وی از برگزاری نمایشگاه ملی ناشران دفاع مقدس کشور در مرکز استان مازندران خبر داد و بیان کرد: همچنین یادواره‌های شهرستانی به مناسبت دومین کنگره، شهرستان به شهرستان انجام می‌شود.
فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: بازسازی و تعمیر بیش از پنج هزار تمثال مبارک شهداء با استفاده از هوش مصنوعی به همت فرزندان شهدا و دغدغه‌مندان این حوزه در حال انجام است که پس از تبدیل آن به تابلو فرش تقدیم خانواده‌های شهدا خواهد شد.
وی با اشاره به جمع آوری آثار شهداء در سطح استان، یادآور شد: بیش از 80 درصد آثار شهداء به برکت همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام می‌شود که از برکات این کنگره به حساب می‌آید.
سردار مسلمی با اشاره به اجرای دو نمایش «فصل شیدایی» که به تناسب استان مازندران از «دیار علویان» شروع می‌شود و تا «خان‌طومان» به نتیجه می‌رسد از آن به عنوان یک نمایش بزرگ صحنه‌ای یاد کرد که با حضور هر شب 10 هزار نفر برگزار خواه شد.
این مسئول ادامه داد: یک «فصل شیدایی» در ساحل سیترا نوشهر از دهم مرداد شروع خواهد شد و یک «فصل شیدایی» در مجموعه ماهفروجک ساری برنامه ریزی شده است که در پانزدهم شهریور برگزار خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه‌ هوافضا را به مدت 10 شبانه روز در مجموعه ماهفروجک برنامه ریزی کردیم، گفت: این نمایشگاه بر اساس نمایشگاه هوافضای تهران طراحی شده است.
وی افزود: همچنین نمایشگاه هنرهای تجسمی و جشنواره‌های نقاشی، تئاتر، شعر، سرود و موسیقی در کمیته‌های 20گانه اجرا خواهد شد.
سردار مسلمی، توزیع و اهدای 1500 سری جهیزیه برای نوعروسان، 40 هزار بسته معیشتی و 18 هزار و 500 بسته لوازم التحریر در زمان اجلاسیه از اول مهر تا دوازدهم مهر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.
وی از برگزاری اجلاسیه بزرگ شهید طوسی در 18 مرداد با حضور هزار و 200 نفر در برج میلاد خبر داد و افزود: شهید طوسی نابغه فاو و از فرماندهان و جانشین لشکر 25 کربلا و یکی از چهار نفر برترین‌های سیستم اطلاعاتی در دفاع مقدس بود و در موضوع شهید طوسی آثار بسیار بزرگی خلق شده است.
برگزاری اجلاسیه مقاومت با حضور مهمانان کشورهای همسایه
وی همچنین از برگزاری اجلاسیه بین المللی مقاومت در آمل خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مهمانانی از لبنان، سوریه، عراق و یمن برگزار خواهد شد.
سردار مسلمی با بیان اینکه اجلاسیه‌های دهگانه‌ای نیز پیش بینی شده است که یکی از آنها اجلاسیه فرزندان و همسران شهدا است که از اول مهر تا دوازدهم مهر برگزار خواهد شد، گفت: در این ایام اجلاسیه‌های دانشجویان و اساتید، دانش آموزان فرهنگیان، کارمندان، ایثارگران،ارتش، ورزشکاران به ویژه کشتی نیز برگزار خواهد شد.
سردار مسلمی با بیان اینکه استان مازندران خاستگاه کشتی است، گفت: برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم 6 هزار نفر از کشتی‌گیران نونهال، نوجوان، جوان، پیشکسوت و قهرمان را در آن روز گرد هم بیاوریم.
وی بیان کرد: همچنین اجلاسیه زنان را پیش‌بینی کردیم که همراه با اهدای جهیزیه به هزار زوج جوان برگزار خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه اجلاسیه فرزندان و همسران شهداء را به خود فرزندان شهداء سپردیم، گفت: برنامه‌های مختلفی طراحی کرده‌اند و اجلاسیه امروز به عنوان پیش اجلاسیه مهرماه برگزار شده است.
سردار مسلمی از برگزاری هفت پیش اجلاسیه با حضور فرزندان و همسران شهداء در سطح استان خبر داد و به نقش فرزندان و همسران شهداء در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش شما نقش بی‌بدیلی است که هیچ جایگزینی ندارد شما به عنوان فرزندان، همسران، برادران، خواهران و خانواده شهید ویژگی‌هایی دارید که می‌تواند باعث پیشرفت و اعتلای جایگاه شهداء شود.
فرمانده سپاه کربلا تصریح کرد: شما دارای خصوصیات ویژه‌ای هستید که در هیچ اقشاری در جامعه نیست؛ شما از نسلی برخاستید که این نسل خود گوهر نایاب و الگوی تمام عیار جامعه است.
این مسئول اذعان داشت: به واسطه الگو بودن و ماندگار بودن و به واسطه خیلی از ویژگی‌هایی که شهدا برخوردار بودند و شما بخش زیادی از آن ویژگی‌ها را در درون خود دارید امروز دشمنان و بدخواهان به شدت شما را زیر نظر دارند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در جامعه هم به واسطه ویژگی‌های برجسته شهداء، در هر جایگاهی به عنوان سرمایه اجتماعی بسیار بزرگی است و باعث افتخار است که در جای جای ادارات و نهادها و ارگان‌ها از وجود فرزندان شهدا بهره‌مند هستیم که مدیران بسیار توانمندی هستند اما بدخواهان به دنبال ضربه زدن به این قشر هستند و این یکی از کارکردهای دشمن با ما در انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: به واسطه خون مطهر شهداء که قریب به 920 هزار لیتر خون شهداء پای این انقلاب ریخته شد زهی خیال باطل که بعضی‌ها فکر می‌کنند به سادگی می‌توانند به این انقلاب ضربه بزنند.
سردار مسلمی با ابراز خرسندی از اینکه کارهای خیلی خوبی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی به برکت وجود خانواده‌های شهداء و به ویژه فرزندان شهدای استان انجام شده است، تصریح کرد: چیزی در حدود 6 هزار فرزند شهید در مازندران داریم و اگر این اطلاعات ارزشمند در جامعه و به خصوص در بین جامعه انقلابی و ایمانی گفته شود خیلی امیدوار می‌شوند که با وجود چنین افرادی نباید نگران انقلاب باشیم.
فرمانده سپاه کربلا با تأکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی هیچ خللی به این انقلاب وارد نخواهد شد، اظهار کرد: 6 هزار فرزند شهید داریم که همه ویژگی‌های شهداء را دارا هستند و با همان دلدادگی و یقین پای انقلاب ایستاده‌اند.
ضرورت تبیین فرهنگ شهید و شهادت در جامعه
فرمانده سپاه کربلا بر ضرورت تبیین فرهنگ شهید و شهادت در جامعه، بیان کرد: امروز مادران شهید و برادران شهید در جای جای مختلف حضور دارند و باید آنها را به جامعه معرفی کنیم تا آنهایی که تحت تاثیر رسانه‌های مختلف و یا کوتاهی مسئولین فکر می‌کنند کار انقلاب تمام شده است، به راحتی به دامن انقلاب برمی‌گردند اگر بدانند حجاب و عفاف چیست و چه نقش تعیین کننده‌ای برای آینده این‌ها در حفظ و استحکام خانواده دارد به آغوش نظام برمی‌گردند.
وی تصریح کرد: به واسطه داشتن شهدا و ویژگی‌هایی شهدا و به واسطه اصالت خانوادگی و وارثین شهدا که امروز در در جامعه فعالیت می‌کنند هیچ نگرانی از بحث انقلاب نداریم و در دنیا شاهد آن هستیم که در یک جایگاه بسیار خوبی قرار داریم.
وی تصریح کرد: امروز باید یقین داشته باشیم که اگر می‌خواهیم کارهای ایجابی انجام دهیم و دشمن در کارهای فرهنگی عقب نشینی کند حتماً باید به سراغ شهدا دفاع مقدس برویم.
سردار مسلمی اضافه کرد: دفاع مقدس یکی از صحنه‌های بسیار بزرگ انقلاب اسلامی بوده و توان موشکی معاصر و خیلی از الگوهای جهادی مدیریتی جامعه نشأت گرفته از دفاع مقدس است.
وی گفت: امروز نسل جوان به عنوان یکی از مولفه‌های رشد دهنده و تعالی بخش در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شوند و نسل جوان ما نباید به آسیب و تهدید تبدیل شوند و باید درک درستی از فضای ذهنی جوانان بر اساس مقتضیات فکری آنها کار کنیم و دین را آنچنانی که هست به جوانان معرفی کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/808371/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نور زیاد برای مغز خطرناک است

منتظر تأیید AFC برای میزبانی لیگ نخبگان هستیم/ برای برگزاری دربی کنترل تماشاگران سخت است

تردد خودرو‌ها از سمت چالوس یک طرفه شد

دانشجوی نخبه دانشگاه مازندران، نفر برتر طرح ملی شهریاران در استان شد

حضورچشمگیر دانشگاه مازندران در4 ایالت کشوراندونزی جهت عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و موسسات برتر این کشور

تهدید سلامت مغز به دلیلی که فکرش را نمی‌کنید

دستاوردهای پایگاه‌های مقاومت بسیج آمل درطرح «اسوه» به نمایش گذاشته شد

اختتامیه پنجمین جشنواره ابوذر در آستانه کنگره شهدای مازندران

اعلام برندگان جشنواره فیلم ونیز/ شیر طلایی به آلمودوار رسید

تردد خودروها از سمت چالوس یک طرفه شد

ظریف: محافظه‌کار نیستم/ توافق، خطرساز است؛ قهرمان‌ساز نیست

جزئیات مصوبه ساماندهی اتباع خارجی؛ اتباع برای خروج از ایران وثیقه پرداخت می‌کنند

همسر تاجزاده: جرم او «نقد رهبر» است

جعفرزاده ایمن‌آبادی: ای کاش عشقی لال می‌شد و برای وام میلیاردی جوابیه نمی‌داد

پزشکیان: راهی جز انتقال مرکزیت اقتصادی و سیاسی به نزدیکی آب‌های جنوب کشور نداریم

حکم منع تحصیل پسرخواهر زاده میرحسین موسوی تعلیق شد

هشدار بزرگ؛ اگر پول به حساب‌تان آمد، پس ندهید!

یک انتصاب جدید در دولت به حکم عارف

الحاق 8 دستگاه خودرو به ناوگان بهداشتی مازندران

افسانه فواره تروی؛ تعداد سکه‌های پرتاب‌شده در این حوض معروف هوش از سر می‌پراند!

نالد به حال زار من!

فیلم «اخراجی‌ها 4» پروانه ساخت گرفت

تقدیم جشنواره «زوریخ» به داریوش مهرجویی و همسرش

638 نفر از مرگ در آب‌های خزر نجات یافتند

وضعیت اسفناک زباله در جنگل‌های مازندران

بخشایش اردستانی، نماینده مجلس: ایران به روسیه، حشد الشعبی، حزب الله و حماس موشک می‌دهد

امیرحسین مدرس مجری فصل جدید «سرزمین شعر» شد

محکومیت گسترده قتل فعال حامی فلسطین/ خشم جهانی علیه تل‌آویو

این 5 عادت شما را سحرخیز می‌کند

دفاع مقدس الگوی کار جهادی است

نواقص پارک شهید نوبخت ساری مورد بررسی قرار گرفت

محکومیت گسترده قتل فعال حامی فلسطین در کرانه‌ باختری

ضریب اشغال تخت بیمارستانی در مازندران به 89 درصد رسید

نجفی خوشرودی معاون عارف شد

علی نجفی خوشرودی معاون بین الملل عارف شد + سوابق

نجفی خوشرودی، معاون بین الملل معاون اول رئیس جمهور شد

نجفی خوشرودی به‌عنوان معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای عارف منصوب شد

همایش پیاده روی خانوادگی در سرخ کلا تپه زیراب

کوهنورد مصدوم قله علم کوه با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شد

اهدای عضو مرد بابلی به چند بیمار زندگی دوباره بخشید

اندوه از کتاب زمستان اخوان ثالث

تو شفا می دهی

شهاب حسینی بازیگر فیلم «رها» شد

بایدن وهریس تحقیقاتی مستقل را درباره قتل عایشه به جریان بیاندازند

ثبت بیش از 2 میلیون و 400 هزار تردد خودرویی در مازندران

آب‌بندانی به رنگ بنفش در مازندران

️ریا کاری نماینده 4 درصدی؛ ماجرای انصراف امیر حسین ثابتی از دریافت وام مسکن چیست؟

صدا کن مرا!

معرفی کتاب لطفا بگو لطفا!

واکنش سازمان همکاری اسلامی به جنایت جدید صهیونیستها