پیام مازند

آخرين مطالب

«دونالد ساترلند» بازیگر مشهور کانادایی درگذشت فرهنگي

«دونالد ساترلند» بازیگر مشهور کانادایی درگذشت
  بزرگنمايي:

پیام مازند - دونالد ساترلند بازیگر فیلم‌هایی چون «مش» و «بازی‌های گرسنگی» در 88 سالگی درگذشت. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، دونالد ساترلند، بازیگر مشهور کانادایی که با فیلم‌هایی چون «دوازده مرد خبیث»، «مَش»، «کلوت» و «حالا نگاه نکن» به نماد ضدفرهنگی تبدیل شد و با فیلم هایی چون «مردم عادی»، «بدون محدودیت» و «بازی‌های گرسنگی» در یادها ماند، پنجشنبه پس از یک بیماری طولانی در میامی درگذشت. وی 88 ساله بود. این بازیگر که بیش از نیم قرن روی پرده بود و جایزه امی و گلدن گلوب و نیز اسکار افتخاری 2017 را دریافت کرد، به ویژه با ایفای نقش شخصیت‌های منفی و ضدقهرمانان ماندگار شد. از نقش آفرینی‌های اخیر وی می توان به ایفای نقش قاضی پارکر در سریال «مردان قانون» اشاره کرد. ساترلند سال 1995 برای سریال «شهروند ایکس» شبکه HBO جایزه امی را دریافت کرد و در سال 2006 برای مینی سریال «قاچاق انسان» نامزد دریافت این جایزه شد. پس از بازی در نقش‌هایی کوچک مانند «قلعه مردگان زنده» در سال 1963 و «بمیر» در سال 1965 او در سال 1967 در «دوازده مرد خبیث» بازی کرد. وی در این باره گفته بود که ابتدا یک خط دیالوگ در فیلم داشت، تا اینکه کلینت واکر از بازی در صحنه‌ای خودداری کرد و کارگردان رابرت آلدریچ که حتی نام او را نمی‌دانست، ناگهان رو به او کرد و گفت: تو! با آن گوش‌های بزرگ! تو انجامش بده! وی سال 1970 در کمدی موفق «مش» بازی کرد و با این فیلم به یک بازیگر بزرگ بدل شد. رابرت آلتمن از ساترلند به عنوان بازیگری با بداهه‌پردازی عمیق یاد کرد و او را یک بازیگر جهنمی خوانده است. ساترلند سال 1971 در کمدی سیاه آلن آرکین با عنوان «قتل‌های کوچک» و در فیلم «جاسوسان» به کارگردانی اروین کرشنر در سال 1974 بازی کرد و در اکشنی درباره جنگ جهانی دوم با عنوان «قهرمانانِ کِلی» سال 1970 در کنار کلینت ایستوود بازی کرد. وی سال 2000 در «گاوچران‌های فضایی» دوباره همبازی ایستوود شد. وی سال 1971 بازیگر آلن جی. پاکولا در فیلم «کلوت» شد و همین فیلم و بازی او در کنار جین فوندا موجب شد تا در سیاست ضد جنگ فوندا با وی همراه شود و در کنار پیتر بویل و هوارد هسمن، یک مجله دورهمی تشکیل دهند. پس از آن وی در فیلم ترسناک روان‌شناختی «حالا نگاه نکن» به کارگردانی نیکلاس روگ در کنار جولی کریستی بازی کرد و برای بازی در «روز اقاقیا» جان شلزینگر و نقش شخصیت اصلی در «کازانووا فلینی» در سال 1976 و ایفای نقش یک فاشیست روان‌پریش در «1900» برتولوچی تحسین شد. ساترلند در «مردم معمولی» در سال 1980 رابرت ردفورد بازی کرد و سال 1981 در تریلر «سوراخ سوزن» در نقش یک مامور آلمانی سرگردان ظاهر شد. یکی دیگر از موفقیت‌های حرفه‌ای او بازی در «بدون محدودیت» رابرت تاون در سال 1998 در نقش یک مربی و از بنیانگذاران نایکی بود و سال 2005 در «غرور و تعصب» در نقش پدر کایرا نایتلی به یاد ماندنی ظاهر شد. وی سال 1991 در فیلم «جی‌اف‌کی» الیور استون نقشی تاثیرگذار ایفا کرد ولی با وجود چنین نقش آفرینی هایی هرگز نامزدی اسکار را کسب نکرد. ساترلند در کنار پسرش کیفر ساترلند در سال 1996 در «زمانی برای کشتن» ظاهر شد ولی پیشنهاد بازی در نقش پدر جک بائر در سریال تلویزیونی موفق «24» را رد کرد. وی متولد کانادا بود و در آکادمی موسیقی و هنرهای دراماتیک لندن تحصیل کرده بود.

دونالد ساترلند بازیگر فیلم‌هایی چون «مش» و «بازی‌های گرسنگی» در 88 سالگی درگذشت.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، دونالد ساترلند، بازیگر مشهور کانادایی که با فیلم‌هایی چون «دوازده مرد خبیث»، «مَش»، «کلوت» و «حالا نگاه نکن» به نماد ضدفرهنگی تبدیل شد و با فیلم هایی چون «مردم عادی»، «بدون محدودیت» و «بازی‌های گرسنگی» در یادها ماند، پنجشنبه پس از یک بیماری طولانی در میامی درگذشت. وی 88 ساله بود.
این بازیگر که بیش از نیم قرن روی پرده بود و جایزه امی و گلدن گلوب و نیز اسکار افتخاری 2017 را دریافت کرد، به ویژه با ایفای نقش شخصیت‌های منفی و ضدقهرمانان ماندگار شد.
از نقش آفرینی‌های اخیر وی می توان به ایفای نقش قاضی پارکر در سریال «مردان قانون» اشاره کرد.
ساترلند سال 1995 برای سریال «شهروند ایکس» شبکه HBO جایزه امی را دریافت کرد و در سال 2006 برای مینی سریال «قاچاق انسان» نامزد دریافت این جایزه شد.
پس از بازی در نقش‌هایی کوچک مانند «قلعه مردگان زنده» در سال 1963 و «بمیر» در سال 1965 او در سال 1967 در «دوازده مرد خبیث» بازی کرد. وی در این باره گفته بود که ابتدا یک خط دیالوگ در فیلم داشت، تا اینکه کلینت واکر از بازی در صحنه‌ای خودداری کرد و کارگردان رابرت آلدریچ که حتی نام او را نمی‌دانست، ناگهان رو به او کرد و گفت: تو! با آن گوش‌های بزرگ! تو انجامش بده!
وی سال 1970 در کمدی موفق «مش» بازی کرد و با این فیلم به یک بازیگر بزرگ بدل شد. رابرت آلتمن از ساترلند به عنوان بازیگری با بداهه‌پردازی عمیق یاد کرد و او را یک بازیگر جهنمی خوانده است.
ساترلند سال 1971 در کمدی سیاه آلن آرکین با عنوان «قتل‌های کوچک» و در فیلم «جاسوسان» به کارگردانی اروین کرشنر در سال 1974 بازی کرد و در اکشنی درباره جنگ جهانی دوم با عنوان «قهرمانانِ کِلی» سال 1970 در کنار کلینت ایستوود بازی کرد. وی سال 2000 در «گاوچران‌های فضایی» دوباره همبازی ایستوود شد.
وی سال 1971 بازیگر آلن جی. پاکولا در فیلم «کلوت» شد و همین فیلم و بازی او در کنار جین فوندا موجب شد تا در سیاست ضد جنگ فوندا با وی همراه شود و در کنار پیتر بویل و هوارد هسمن، یک مجله دورهمی تشکیل دهند.
پس از آن وی در فیلم ترسناک روان‌شناختی «حالا نگاه نکن» به کارگردانی نیکلاس روگ در کنار جولی کریستی بازی کرد و برای بازی در «روز اقاقیا» جان شلزینگر و نقش شخصیت اصلی در «کازانووا فلینی» در سال 1976 و ایفای نقش یک فاشیست روان‌پریش در «1900» برتولوچی تحسین شد.
ساترلند در «مردم معمولی» در سال 1980 رابرت ردفورد بازی کرد و سال 1981 در تریلر «سوراخ سوزن» در نقش یک مامور آلمانی سرگردان ظاهر شد.
یکی دیگر از موفقیت‌های حرفه‌ای او بازی در «بدون محدودیت» رابرت تاون در سال 1998 در نقش یک مربی و از بنیانگذاران نایکی بود و سال 2005 در «غرور و تعصب» در نقش پدر کایرا نایتلی به یاد ماندنی ظاهر شد.
وی سال 1991 در فیلم «جی‌اف‌کی» الیور استون نقشی تاثیرگذار ایفا کرد ولی با وجود چنین نقش آفرینی هایی هرگز نامزدی اسکار را کسب نکرد.
ساترلند در کنار پسرش کیفر ساترلند در سال 1996 در «زمانی برای کشتن» ظاهر شد ولی پیشنهاد بازی در نقش پدر جک بائر در سریال تلویزیونی موفق «24» را رد کرد.
وی متولد کانادا بود و در آکادمی موسیقی و هنرهای دراماتیک لندن تحصیل کرده بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/800173/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نور زیاد برای مغز خطرناک است

منتظر تأیید AFC برای میزبانی لیگ نخبگان هستیم/ برای برگزاری دربی کنترل تماشاگران سخت است

تردد خودرو‌ها از سمت چالوس یک طرفه شد

دانشجوی نخبه دانشگاه مازندران، نفر برتر طرح ملی شهریاران در استان شد

حضورچشمگیر دانشگاه مازندران در4 ایالت کشوراندونزی جهت عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و موسسات برتر این کشور

تهدید سلامت مغز به دلیلی که فکرش را نمی‌کنید

دستاوردهای پایگاه‌های مقاومت بسیج آمل درطرح «اسوه» به نمایش گذاشته شد

اختتامیه پنجمین جشنواره ابوذر در آستانه کنگره شهدای مازندران

اعلام برندگان جشنواره فیلم ونیز/ شیر طلایی به آلمودوار رسید

تردد خودروها از سمت چالوس یک طرفه شد

ظریف: محافظه‌کار نیستم/ توافق، خطرساز است؛ قهرمان‌ساز نیست

جزئیات مصوبه ساماندهی اتباع خارجی؛ اتباع برای خروج از ایران وثیقه پرداخت می‌کنند

همسر تاجزاده: جرم او «نقد رهبر» است

جعفرزاده ایمن‌آبادی: ای کاش عشقی لال می‌شد و برای وام میلیاردی جوابیه نمی‌داد

پزشکیان: راهی جز انتقال مرکزیت اقتصادی و سیاسی به نزدیکی آب‌های جنوب کشور نداریم

حکم منع تحصیل پسرخواهر زاده میرحسین موسوی تعلیق شد

هشدار بزرگ؛ اگر پول به حساب‌تان آمد، پس ندهید!

یک انتصاب جدید در دولت به حکم عارف

الحاق 8 دستگاه خودرو به ناوگان بهداشتی مازندران

افسانه فواره تروی؛ تعداد سکه‌های پرتاب‌شده در این حوض معروف هوش از سر می‌پراند!

نالد به حال زار من!

فیلم «اخراجی‌ها 4» پروانه ساخت گرفت

تقدیم جشنواره «زوریخ» به داریوش مهرجویی و همسرش

638 نفر از مرگ در آب‌های خزر نجات یافتند

وضعیت اسفناک زباله در جنگل‌های مازندران

بخشایش اردستانی، نماینده مجلس: ایران به روسیه، حشد الشعبی، حزب الله و حماس موشک می‌دهد

امیرحسین مدرس مجری فصل جدید «سرزمین شعر» شد

محکومیت گسترده قتل فعال حامی فلسطین/ خشم جهانی علیه تل‌آویو

این 5 عادت شما را سحرخیز می‌کند

دفاع مقدس الگوی کار جهادی است

نواقص پارک شهید نوبخت ساری مورد بررسی قرار گرفت

محکومیت گسترده قتل فعال حامی فلسطین در کرانه‌ باختری

ضریب اشغال تخت بیمارستانی در مازندران به 89 درصد رسید

نجفی خوشرودی معاون عارف شد

علی نجفی خوشرودی معاون بین الملل عارف شد + سوابق

نجفی خوشرودی، معاون بین الملل معاون اول رئیس جمهور شد

نجفی خوشرودی به‌عنوان معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای عارف منصوب شد

همایش پیاده روی خانوادگی در سرخ کلا تپه زیراب

کوهنورد مصدوم قله علم کوه با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شد

اهدای عضو مرد بابلی به چند بیمار زندگی دوباره بخشید

اندوه از کتاب زمستان اخوان ثالث

تو شفا می دهی

شهاب حسینی بازیگر فیلم «رها» شد

بایدن وهریس تحقیقاتی مستقل را درباره قتل عایشه به جریان بیاندازند

ثبت بیش از 2 میلیون و 400 هزار تردد خودرویی در مازندران

آب‌بندانی به رنگ بنفش در مازندران

️ریا کاری نماینده 4 درصدی؛ ماجرای انصراف امیر حسین ثابتی از دریافت وام مسکن چیست؟

صدا کن مرا!

معرفی کتاب لطفا بگو لطفا!

واکنش سازمان همکاری اسلامی به جنایت جدید صهیونیستها