پیام مازند

آخرين مطالب

ایجاد تحول در حوزه زنان و خانواده با هم افزایی و تعامل بیشتر معاونت امور زنان و خانواده

ایجاد تحول در حوزه زنان و خانواده با هم افزایی و تعامل بیشتر
  بزرگنمايي:

پیام مازند - معاون رییس جمهور : می توانیم با هم‌افزایی، تعامل بیشتر، تقسیم کار و تعریف یک حرکت مردمی، تحول خوبی را در حوزه زنان ایجاد کنیم.

معاون رییس جمهور : می توانیم با هم‌افزایی، تعامل بیشتر، تقسیم کار و تعریف یک حرکت مردمی، تحول خوبی را در حوزه زنان ایجاد کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ دومین نشست شورای بین الملل زنان با موضوع «بررسی زمینه‌های مشترک فعالیت‌های فرهنگی در عرصه بین الملل با موضوع زن و خانواده » با حضور خانم دکتر خزعلی، معاون رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده، به ‌همراه جمعی از مدیران، اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای دوشنبه 24 آبان ماه در محل این معاونت برگزار شد .
در این نشست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با زنان در عرصه بین المللی گفت: ما باید بتوانیم جبهه زنان مسلمان و البته غیر مسلمانی که در جهان فعالیت های فرهنگی همسو با اهداف نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهند را تقویت کنیم .
خانم دکتر خزعلی افزود: ما می توانیم با هم‌افزایی، تعامل بیشتر، تقسیم کار و تعریف یک حرکت مردمی، تحول خوبی را در حوزه زنان ایجاد کنیم .
وی تاکید کرد: در معاونت امور زنان و خانواده بر این باوریم که برای موفقیت فعالیت‌ها باید از حلقه‌های وصل مردمی بهره‌برداری نماییم و نکته حائز اهمیت آن است که باید ارتباط پویایی با تشکل‌های مردمی داشته باشیم و از این طریق به فرموده مقام معظم رهبری می توان فعالیت‌های تاثیرگذار و گسترده‌ ای را در راستای معرفی الگوی سوم زن به جهان ارایه داد .
در ادامه این نشست؛ دکتر کریمی مدیر کل امور بین الملل معاونت با اشاره به اهمیت این جلسه برای فتح باب همکاری‌های بیشتر در جهت ترسیم مسیر فعالیت های بین المللی گفت: وجه مشترک همه دوستانی که در این جمع حضور دارند، دغدغه فرهنگی آنان است که موجب تداوم فعالیت‌های مشترک خواهد بود.
وی یکی از مهمترین فعالیت های حوزه بین الملل را ارائه گزارشات مستند و تاثیرگذار به مجامع بین المللی عنوان نمود که برای مقابله با جهت گیری آن مجامع نسبت به بانوان ما تاثیر به‌سزایی خواهد داشت .
کریمی افزود: در اداره بین الملل فعالیتهای متعدد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در قالبهای مختلف برای بازنمایی صحیح توانمندی‌ها ودستاوردهای زنان ایرانی و توسعه همکاری های مشترک بین دستگاهی تعریف شده است. لذا یکی از مهمترین مباحث مدنظر ما شناسایی توانمندی‌ها و فعالیت هایی است که فعالان این حوزه می‌توانند انجام بدهند .
وی ادامه داد: قرابت و دوستی با کشورهای همسایه و مسلمان و معرفی الگوی زن تمدن‌ساز در تراز جمهوری اسلامی که مدنظر و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است از محورهای اصلی فعالیت‌های این حوزه است .
دکتر مجتهد زاده، رئیس سازمان حفظ ارزش ها و مشارکت زنان و خانواده در دفاع مقدس، نیز تصریح کرد: معاونت زنان می تواند با رصد و شناسایی زنان فعال در کل کشورها اعم از جهان اسلام و دیگر کشورهای جهان، دامنه فعالیت های بین المللی خود را گسترده تر نماید. به علاوه با رصد اخبار بین المللی زنان می توان عکس العمل به موقع نسبت به جریانات جهانی نشان داد. لذا بهتر است که هجمه‌ها در این زمینه علیه زنان مسلمان شناسایی و برای مقابله با آن فعالیت فرهنگی صحیح انجام شود .
دکتر کیانی، مدیر کل همکاری های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با معرفی فعالیت‌های سازمان متبوع خود تصریح کرد: بطور کلی همه فعالیت های فرهنگی در عرصه بین المللی پیش نیازی دارد که آن وحدت رویه و هماهنگی بین سازمانها در عرصه ملی است. در این راستا، ایجاد کارگروه فرهنگی بین ‎‌ الملل راه‌گشا خواهد بود .
مرضیه هاشمی، مستندساز و گوینده خبر در رسانه پرس تی‌وی، با اشاره به اضمحلال جایگاه زن در غرب و بر تلاش هژمونی غرب برای کمرنگ کردن روحیه اسلامی در زنان مسلمان غربی، تاکید کرد.
دکتر داورپناه، پژوهشگر دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اهمیت نوع نگاه به زن و مسئله زن در جامعه بین‌الملل، بیان کرد: در حوزه زنان و بین الملل، اصلاح بینش های نادرستی که از زنان مسلمان در دنیای بین الملل وجود دارد بسیار مهم است. اگر زنان فعال و فرهیخته کشورهای دیگر شناسایی شوند و با حقیقت پیشرفت زنان در کشور ما آشنا شوند، این نگاه نادرست جامعه بین المللی نسبت به زنان ایرانی و زنان مسلمان اصلاح خواهد شد. مراکز اسلامی بزرگی در کشورهای اروپایی وجود دارند که برای فعالیت و همکاری ظرفیت بسیار مناسبی به شمار می روند .
دکتر کیانی مدیر کل همکاری فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تایید صحبت های سایر مدعوین تصریح کرد: بطور کلی همه فعالیت های فرهنگی در عرصه بین المللی پیش نیازی دارد و آن هم وحدت رویه و هماهنگی بین سازمان ها در عرصه ملی است. در این راستا، ایجاد کارگروه فرهنگی بین ‎‌ الملل راه‌گشا خواهد بود .
در ادامه این نشست دیگر کارشناسان حاضر با اظهار نظر پیرامون اهمیت فعالیت حوزه زنان در عرصه بین الملل به بیان چالش‌ها و آسیب‌های آن پرداختند و پیشنهادات و نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.

پیام مازند


لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/241973/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پلمپ یک واحد نانوایی متخلف در فریدونکنار

سدهای مازندران از آب بهنگام رونق گرفتند

یک واحد تولید سم تقلبی در بابل کشف شد

طرح نور؛ فاز اول لایحه عفاف و حجاب است؟ /هشدار درباره سیاسی شدن موضوع حجاب

هر بار آماده مردن می‌شوم، یک ایده جدید از راه می‌رسد

دیده بانی بورس از بازار‌ها

اینفوگرافی/ 8 ویژگی محیط‌های کاری مثبت و پویا

ماجرای توقیف یک رنجرور 15 میلیاردی در چالوس

این خانه‌ ها مشمول مالیات می‌ شوند

تراژدی تلخ و عجیب شاهنامه فردوسی

ماراتن 11 روزه نمایشگاه کتاب در خط پایان

104 هزار درخواست مردم مازندران از رئیس جمهور رسیدگی می شود

اما و اگرهای نمایشگاه کتاب که نباید مقهور اعداد و ارقامش بود!

دیدار فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با دو خانواده شهید کرمانشاهی

مردم مازندران و ساری عاشق کشتی هستند

بازداشت مامور قلابی در حین مزاحمت در تهران

آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم صادر کرد

مرا خود با تو چیزی در میان است

مادرمه مازنی‌ها در راه یونسکو

نباید خرده‌فرهنگ‌های وارداتی به آئین کهن ایرانی ورود کند

شرکت گاز مازندران از سازمان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

نشست فرمانده مرکز بسیج بنیاد شهید کشور با خادمین شهدای کرمانشاه

سهم سوادکوه از دست‌آوردهای سفر رئیس جمهوری به استان مازندران

جمعیت با پرداخت پول زیاد نمی‌شود/روشن کردن آتش نفرت کارگران در داستان مالیات/ این آخرین سیلاب نیست!

جام زرین حسنلو با قدمت 3 هزار ساله به نمایش درآمد

ماجرای بمب‌گذاری در جشنواره کن چیست؟

عکس | جشن تولد 65 سالگی ایرج طهماسب با حضور علیرضا خمسه و پوران درخشنده و مجید یاسر

کشفیات جدید در ترمیم انگشت قطع شده با سلول بنیادی توسط محققان پژوهشگاه رویان

ام باپه در اقدامی خیرخواهانه، نقاشی پله را در حراجی 520 هزار یورویی خرید (+عکس)

جامعه به نگاه‌های خیر اندیشانه نیاز دارد/ برگزاری رزمایش اهدای جهیزیه به نوعروسان در ساری

قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی آلیش بانوان کشور

خون دایناسورها در رگ‌های ما جریان دارد!

حجاب سیاسی یا حجاب شرعی؟

همایش پیاده روی خانوادگی در خرم آباد

هم افزایی بسیج و هیات کشتی سبب ترقی ورزش می شود

هیجان در جاده‌های مازندران بعد از 11 سال (عکس)

توقیف رنجرور 15 میلیاردی قاچاق در جاده چالوس

تجلیل از مادران باردار در خرم آباد

داستانک/ آدم بدبختی هستی !

دیدار مدیرعامل بیمه دی با استاندار فارس

11 خانه در آمل به علت فروش مواد مخدر پلمب شد

تقدیر رئیس جمهور از دست اندرکاران و مسئولان برای احیای شرکت چوب و کاغذ مازندران

شمیم کرامت رضوی در بیمارستان‌های آمل پیچید

سرود ملی پاکستان فارسی است!

دفاع سردار فدوی از «طرح نور»

رنجرور 15 میلیاردی قاچاق در جاده چالوس توقیف شد

فعالیت فعالیت سامانه‌های بارشی تا پایان هفته ادامه دارد

خبر استثنایی مدیر عامل وبشهر برای سهامداران؛ مجوز تاریخی تملک 33 درصدی بانک اقتصاد نوین اخذ شد

بابل پایلوت برگزاری نمایشگاه «آثار کمتر دیده شده میراثی»

واکنش عباس آخوندی به جنجال تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه ها: دعوا سر لحاف ملا ست