پیام مازند
ورزشگاه‌هایی که کارخانه چاپ پول هستند!
سه شنبه 19 فروردين 1404 - 02:53:58
پیام مازند - به گزارش "ورزش سه"، فروش حق نام‌گذاری ورزشگاه‌ها به یکی از روش‌های رایج و سودآور برای باشگاه‌های فوتبال (و حتی دیگر ورزش‌ها) در سراسر جهان تبدیل شده است. از اروپا تا ایالات متحده آمریکا، این شیوه به طور فزاینده‌ای توسط باشگاه‌ها برای کسب درآمد بیشتر استفاده می‌شود. در اروپا این روند به یک مسیر عادی تبدیل شده است.
از شرکت‌های بیمه گرفته تا خطوط هوایی و حتی شرکت‌های غذایی، بسیاری از شرکت‌های چندملیتی حاضرند ده‌ها میلیون یورو پرداخت کنند تا نام آن‌ها بر روی ورزشگاه‌ها گذاشته شود.
وقتی این همکاری‌ها برای دهه‌ها ادامه پیدا می‌کند، نام ورزشگاه با برند اسپانسر یکی می‌شود، مانند امارات (Emirates) یا سیگنال ایدونا پارک (Signal Iduna Park). در برخی موارد دیگر، مثل الدترافورد یا سانتیاگو برنابئو، تغییر نام با مخالفت بیشتری همراه است.
در پایین فهرستی از 10 ورزشگاهی تهیه شده است که قرارداد فروش نام آن‌ها، بیشترین سود مالی را برای باشگاه‌های مربوطه داشته است:

پیام مازند

9- لس‌آنجلس اف‌سی (استادیوم بی‌ام‌او): 9.1 میلیون یورو
قرارداد بین این باشگاه تازه‌تأسیس آمریکایی و بانک مونترال، دومین قرارداد پرسود در لیگ ام‌ال‌اس به شمار می‌رود.

پیام مازند

7- اتلتیکومادرید (ریاض ایر): 10 میلیون یورواین قرارداد که در سال 2023 امضا شد، با شرکت هواپیمایی عربی است و شامل اسپانسری پیراهن تیم نیز می‌شود و به مدت 10 سال ادامه دارد.

پیام مازند

5- بروسیا دورتموند (سیگنال ایدونا پارک): 11 میلیون یورواین باشگاه آلمانی و شرکت بیمه سیگنال ایدونا که در همان شهر قرار دارد، از سال 2005 همکاری دارند و در سال 2022 قرارداد خود را تمدید کردند.

پیام مازند

3- بایرن مونیخ (آلیانز آرنا): 13 میلیون یورواز زمان افتتاح در سال 2005، این ورزشگاه نام دیگری نداشته است. قرارداد بین بایرن و آلیانز تا سال 2033 معتبر است.

پیام مازند

1- بایرلورکوزن (بای‌آرنا): 30 میلیون یوروقرارداد بین قهرمان بوندس‌لیگا و شرکت دارویی بایر، در صدر لیست پرسودترین قراردادهای فروش نام قرار دارد.

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/882695/ورزشگاه‌هایی-که-کارخانه-چاپ-پول-هستند!
بستن   چاپ