پیام مازند
داستان بازگشت لیدی گاگا به موسیقی و هویت واقعی‌اش
شنبه 18 اسفند 1403 - 21:43:09
پیام مازند - لیدی گاگا نوای جدیدی می‌زند: خواننده سوپرستار با آلبوم جدیدش «مایهم» دوباره علاقه‌اش به موسیقی را جانی تازه می‌بخشد.
به گزارش خبرآنلاین، زمانی که لیدی گاگا وارد بار نیویورکی شد که پنج سال پیش به آنجا می‌رفت، خاطرات به شدت به او ضربه زدند: آن زمان در آنجا آهنگ می‌نوشت و احساس گم شدن و بی‌ارتباطی با خودش داشت.
اما این بار تفاوت داشت. وقتی در بار نشسته بود، گاگا احساس آرامش و تجدید حیات کرد که او را به دوران نوجوانی‌اش برد، زمانی که اشعارش را روی دستمال‌ها می‌نوشت.
در سال‌های اخیر، گاگا با گام برداشتن به عقب از دنیای پر سر و صدا، قطع ارتباط با دوستان دروغین، جایگزین کردن نور افکن با شب‌های آرام در خانه و احاطه کردن خود با افرادی که واقعاً به آن‌ها اعتماد دارد، دوباره علاقه‌اش به موسیقی را کشف کرد. این تغییر شخصی تبدیل به روح جدید آلبوم او، «مایهم»، شد که روز جمعه منتشر می‌شود.
گاگا گفت: «من خودم را به عنوان یک هنرمند دوباره به دست آوردم.» او که 14 بار برنده جایزه گرمی و یک بار برنده جایزه اسکار شده، در این آلبوم که شامل 14 آهنگ است، به ریشه‌های موسیقی پاپ تاریک خود بازگشته است. پروژه جدید او بعد از آلبوم سال گذشته «هارلیکین» منتشر می‌شود که آلبومی الهام‌گرفته از جاز برای فیلم «جوکر: فولی آ دو» بود و در بیلبورد 200 در رتبه 20 متوقف شد.
اما تک‌آهنگ‌های گاگا از آلبوم 14 قطعه‌ای «مایهم» موفقیت خوبی در جدول‌ها کسب کرده‌اند، از جمله «دیزیز»، «آبرکادابرا» و «دی ویت آ اسمایل»، که همکاری با برونو مارس است و پنج هفته در رتبه اول بیلبورد هات 100 قرار گرفت و جایزه گرمی بهترین اجرا گروه پاپ/دو نفره را در اوایل ماه جاری برد.
در حین ضبط «مایهم»، گاگا از تکیه بر موفقیت‌ها و افتخارات گذشته‌اش برای تعریف کار جدید خود خودداری کرد. او انگیزه خلاقانه‌اش را به سفر خودشناسی‌اش نسبت می‌دهد که در نهایت او را قادر ساخت تا دوباره برای چند لحظه مهم به مرکز توجه برگردد. این سوپراستار در مراسم گرمی با برونو مارس اجرا کرد — از جمله آهنگ یادبودی به نام «کالیفرنیا دریمین» برای قربانیان آتش‌سوزی‌های لس‌آنجلس، کنسرت خیریه فایراید را با «آل آی نیید ایز تایم» به پایان رساند و در سوپرکاسل در نیواورلئان یک اجرای غافلگیرکننده از «هولد مای هند» داشت.
ماه آینده، گاگا سرپرستی کنسرت کوآچلا را به عهده خواهد گرفت و در ماه مه در ساحل کوپاکابانا در ریودوژانیرو یک کنسرت رایگان برگزار خواهد کرد.
او گفت: «من یک روتین در زندگی روزمره‌ام ساختاریافته بر موسیقی ایجاد کردم، نه بر تبلیغات خودم.» گاگا که در «مایهم» تهیه‌کننده و هم‌تهیه‌کننده اجرایی با نامزدش مایکل پولانسکی است، افزود: «وقتی زندگی‌ام حول تبلیغات خودم می‌چرخید، فکر می‌کنم که بخش زیادی از شور و اشتیاقم را از دست دادم. وقتی زندگی‌ام حول خانواده، شریک زندگی و موسیقی می‌چرخید، دوباره آن اصالت را به من داد.»
در مصاحبه‌ای با AP، گاگا بیشتر در مورد اینکه چه چیزی باعث شد دوباره شور و اشتیاقش را به دست آورد توضیح داد و نشان داد که او بیشتر از یک شخصیت است و در «Saturday Night Live» روز شنبه در دو نقش ظاهر شد.
تصمیم به اثبات اینکه خودش معمار موفقیتش است در حالی که گاگا آهنگ‌های اولیه‌ای مانند «جاست دانس» و «پوکر فیس» را منتشر می‌کرد، متوجه شد که منتقدین نقش او را در موفقیت نادیده می‌گیرند و بیشتر اعتبار را به تولیدکنندگان و حتی استایلیست‌ها می‌دهند.
با «مایهم»، گاگا قصد داشت نشان دهد که استعداد او نیروی واقعی پشت موفقیتش بوده است. او که توسط بدبین‌ها انگیزه گرفته بود، مصمم است نشان دهد که خودش معمار موفقیتش است، نه فقط یک تولیدشده از سوی صنعت.
او گفت: «آنها سعی کردند من را محدود کنند و کمی کنند.» او ادامه داد: «خیلی وقت‌ها، به عنوان یک زن در موسیقی، می‌گویند این کار دیگران بوده است. تو یک محصولی هستی، مثل اینکه ساخته شده باشی. چیزی که برای من در این پروژه واقعاً مهم بود، این بود که اختراعات خودم را از خودم گرفتم.»
وقتی گاگا شروع به ضبط آلبوم جدیدش کرد، تمرکز خود را بر ساختن ملودی‌های پاپ تاریکی که مشخصه دوران اولیه حرفه‌اش بود، گذاشت و آن‌ها را با اشعار رمزآلود همراه کرد. او گفت که همه چیز به طور طبیعی برگشت و به او اطمینان داد که در مسیر درستی برای تصاحب کامل هویت خود به عنوان یک هنرمند، نه یک شخصیت ساخته‌شده، قرار دارد.
او گفت: «این یک راه برای من بود تا احساس کنم که من خودم بودم. این کار من بود. این فقط یک شخصیت نبود که من بازی می‌کردم. این چیزی بود که من ساخته بودم.»

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/873811/داستان-بازگشت-لیدی-گاگا-به-موسیقی-و-هویت-واقعی‌اش
بستن   چاپ