پیام مازند
وسوسه شده اید که برای صرفه جویی در زمان پول خرج کنید؟ دوبار فکر کن
چهارشنبه 9 آبان 1403 - 00:37:40
پیام مازند - مصرف کنندگانی که امروزه تحت فشار زمان قرار دارند یا به سادگی بی حوصله هستند، این امکان را دارند که با پرداخت هزینه اضافی، خدمات بسیاری را سرعت بخشند. به عنوان مثال، اوبر و آمازون برای تحویل اولویت دار یا ارسال سریع هزینه اضافی دریافت می کنند. با پرداخت هزینه اضافی، مشتریان همچنین می توانند در صف های دیزنی لند بپرند یا پیتزای خود را سریعتر در Papa John"s تحویل بگیرند.
اما برخی از شرکت‌ها به مصرف‌کننده صبور و برنامه‌ریز نیز پاداش می‌دهند، برای مثال، با دادن تخفیف به کسانی که مایلند چند ساعت بیشتر برای تحویل منتظر بمانند یا از برنامه‌ریزی خدمات سواری از قبل خوشحال هستند.
برای مصرف کننده، آیا واقعاً ایده خوبی است که برای صرفه جویی در وقت پول خرج کنید؟ تحقیقات جدید (2024) توسط ماریا جولیا تروپیا و فرانکلین شادی از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس نشان می دهد که مصرف کنندگان باید با احتیاط از این گزینه استفاده کنند. در مطالعات خود، آنها از شرکت کنندگان آنلاین خواستند تا پیشنهادات را برای صرف هزینه برای صرفه جویی در زمان (مثلاً حمل و نقل سریع) و گزینه هایی که مصرف کنندگان می توانند با صبر کردن در هزینه خود صرفه جویی کنند (مثلاً دریافت کوپن برای ارسال با تاخیر) ارزیابی کنند. نویسندگان دریافتند که مصرف کنندگان بر این باورند که شرکتی که برای خدماتی که دیرتر تحویل داده می شود، تخفیف ارائه می دهد، منصفانه تر عمل می کند، در حالی که شرکتی که مصرف کنندگان را وادار به هزینه اضافی برای خدمات سریع تر می کند، به عنوان حداکثر سود در نظر گرفته می شود.
اگرچه ممکن است استفاده از خدمات سریع‌تر با هزینه اضافی وسوسه‌انگیز باشد، اما تصور بی‌عدالتی می‌تواند در درازمدت منجر به نارضایتی شود. اگر مصرف‌کنندگان احساس کنند که یک شرکت ممکن است اهمیت چندانی به عدالت نداشته باشد، ممکن است اعتمادشان را از دست بدهند و ممکن است از خدمات گران‌تر لذت نبرند، زیرا تعامل بیش از حد معامله‌ای به نظر می‌رسد.
مصرف کننده بی حوصله به جای پرداخت هزینه اضافی برای کالاها و خدمات سریعتر چه کاری می تواند انجام دهد؟ یکی از گزینه ها این است که نیازها را در مقابل خواسته ها در مورد خدمات در نظر بگیرید. آیا این یک نیاز واقعی است که بی صبری را تحریک می کند، برای مثال نیاز به یک سرویس سواری فوری برای رسیدن به موقع به فرودگاه برای گرفتن پرواز؟ یا بیشتر یک خواسته است، به عنوان مثال، فکر این است که بهتر است به جای هفته بعد، کفش هایی را که به صورت آنلاین دیده می شود، فردا بپوشید؟ تمایز نیازها و خواسته‌ها می‌تواند به مصرف‌کنندگان کمک کند تا تنها زمانی که واقعاً به آن‌ها نیاز دارند از خدمات سریع استفاده کنند، که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه و همچنین افزایش رفاه با جلوگیری از احساس رفتار ناعادلانه در بازار شود.

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/834919/وسوسه-شده-اید-که-برای-صرفه-جویی-در-زمان-پول-خرج-کنید؟-دوبار-فکر-کن
بستن   چاپ