پیام مازند

آخرين مطالب

روستای یوش بلده کجاست؟ معرفی مراکز دیدنی آن اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - یوش بلده یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری در شمال کشور است و بیشتر افراد آن را به عنوان زادگاه پدر شعر نو فارسی یعنی نیما یوشیج می‌شناسند. در این مقاله از به شما می‌گوییم که روستای یوش بلده کجاست و مهم‌ترین مراکز دیدنی آن کدام قسمت‌ها هستند.
آدرس دقیق روستای یوش بلده یوش بلده نام یک روستای سرسبز و زیبا در شهرستان نور استان مازندران است که جدا از جاذبه‌های طبیعی زیادی که دارد، پر از مکان‌های تاریخی و تماشایی است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
اگر برایتان سوال شده که روستای یوش بلده کجاست باید بگوییم که این روستا بین دره‌ای در کوه‌های البرز جای گرفته است و جز ییلاقات زیبای مازندران محسوب می‌شود.
آب و هوای این منطقه سرد و کوهستانی است و در قسمت شمالی جاده پل زنگوله- بلده واقع شده است. این روستا از شمال در 55 کیلومتری منطقه کجور شهر نوشهر، از شرق در 10 کیلومتری بلده و از غرب در 9 کیلومتری روستای اوز قرار دهید.
فاصله تهران تا یوش حدود 180 کیلومتر است و حدود 3 ساعت و 41 دقیقه طول می‌کشد. در مسیر یوش از جاده چالوس باید در 79 کیلومتری جاده چالوس، بعد از گذشتن از تونل کندوان به پل زنگوله در مسیر می‌توانید تابلوی روستا را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که از شهر آمل تا یوش حدود 110 کیلومتر است.

پیام مازند


بهترین زمان سفر به یوش بلده روستای یوش بلده حدود 2000 متر از سطح دریا فاصله دارد و در ارتفاعات و ییلاقات شهرستان نور قرار گرفته است. به عنوان راهنمای سفر به روستای یوش بلده باید بدانید که فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به این روستای شگفت انگیز است. در فصل بهار و پاییز معمولا هوای این منطقه بسیار دل انگیز است و از طرفی طبیعت آن به طرز باور نکردنی چشم نواز و زیبا است.

پیام مازند

40% 73000 تومان 43800 تومان

پیام مازند

40% 30000 تومان 18000 تومان

پیام مازند

32% 57000 تومان 38760 تومان

پیام مازند

54% 158500 تومان 72910 تومان

پیام مازند

44% 168000 تومان 94080 تومان

پیام مازند

40% 70000 تومان 42000 تومان

پیام مازند

در ادامه این بخش می‌توانید با دیدنی‌ترین مکان‌های روستای یوش بلده آشنا شوید.
1- خانه نیما یوشیج از اولین و مهم‌ترین مراکز دیدنی یوش بلده می‌توان به خانه نیما یوشیج اشاره کرد که هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. این خانه در دوره قاجار بنا شده است و قبل از نیما نیز نیاکان او در این خانه سکونت داشتند.
این خانه دارای حیاط بزرگ، اتاق‌های زیاد، گچ‌بری‌ها و ارسی‌های زیبا است. اتاق‌های این خانه هم اکنون برای نگهداری اشیایی نفیس و ارزشمند استفاده می‌شوند. در این خانه می‌توانید آثار نیما یوشیج و همچنین خواهر او بهجت اسفندیاری را مشاهده کنید.

پیام مازند

2- خانه میرزا مهدی خان جالب است بدانید که ناصرالدین شاه در زمان سلطنتش به یوش سفر کرد و در منزل میرزا مهدی خان و باغ شاه اقامت و پس از مدتی یکی از دختران روستا را به همسری انتخاب کرد. آب و هوای دلپذیر یوش موجب شد تا این روستا به یکی از تفرجگاه‌های محبوب ناصرالدین شاه تبدیل شود. امروزه این خانه به یکی از محبوب‌ترین مراکز دیدنی یوش بلده تبدیل شده است.
3- اوزرود اگر به دنبال یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی روستای یوش مازندران هستید، بهتر است از اوزرود دیدن کنید. در این روستا چشمه‌ای با آب خنک و زلال وجود دارد که از شنیدن صدای آب و منظره شگفت انگیز آن حیرت زده خواهید شد. برای بازدید از این رود باید به سمت جنوب روستا بروید و در امتداد رود هراز، از سمت پایین به اوزرود برسید.
بیشتر بخوانید: روستای آهار تهران؛ یک مقصد رویایی برای عاشقان پاییز
4- رودخانه یوش یکی دیگر از جذابیت‌های روستای زیبای یوش که باید از نزدیک ببینید، رودخانه یوش است. رودخانه‌ای خروشان که آب مورد نیاز کشاورزی روستاییان را تامین می‌کند و در اطراف آن چیزی جز زیبایی نمی‌بینید. اگر به دنبال مکانی با آب و هوای پاک هستید و دوست دارید برای چند ساعت اکسیژن خالص استشمام کنید، حتما به این رودخانه سر بزنید.

پیام مازند

5- آرامگاه کیا داوود در بالای روستای یوش یک بنای کوچک به عنوان آرامگاه کیا داوود یا آتشکده کیا داوود وجود دارد که داستان‌های زیادی در مورد آن نقل شده است. عده‌ای معتقد هستند که این آرامگاه در گذشته به دستور حاکم منطقه ساخته شده است.
اعتقاد بر این است که این مکان قبر یکی از سه فرزند حاکم منطقه بوده و دو فرزند دیگر حاکم نیز در بخش‌های دیگر یوش دفن شده‌اند، اما امروزه تنها قبر کیاداوود باقی مانده است.
برخی دیگر معتقد هستند که این آرامگاه یک آتشکده در عصر زرتشتیان است. به هر حال این جاذبه به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در مکانی آرام و زیبا، روی تپه‌ای بلند قرار گرفته است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.
6- سنگ سیاه رنگ در نزدیکی رودخانه یوش یک سنگ سیاه رنگ وجود دارد که به عنوان نماد روستای یوش بلده شناخته می‌شود. روی این سنگ سیاه نقش یک اسید و زین حکاکی شده که مردم روستا به آن اسب زین می‌گویند.
بیشتر بخوانید: زیباترین مسیر ریلی پاییزی ایران
7- مقبره سید امین و سید جلال شاید عجیب به نظر برسد، اما تا مدت‌ها در روستای یوش بلده هیچ امامزاده و مقبره‌ای وجود نداشت. سید امین و سید جلال یک پدر و پسر از اهالی روستای اورازان بودند که به این روستا آمدند. این 2 نفر در تمام روستا به عنوان افرادی زاهد و بسیار محترم شناخته می‌شدند و از همین رو پس از فوتشان اهالی روستا برایشان مقبره ساختند.
8- سرخبند اگر اهل کوهنوردی هستید، بازدید از کوه‌های سرخبند در رشته کوه البرز می‌تواند تفریح جذابی برایتان باشد. این کوه‌ها در جنوب روستا قرار گرفته اند که می‌توانید در طی بازدیدتان از روستا برای کوهنوردی از آن‌ها نیز برنامه ریزی کنید.

پیام مازند

9- بازدید از اطراف روستا اگر به دنبال جاذبه‌های اطراف روستای یوش هستید، بهتر است پس از دیدن جذابیت‌های این روستا حتما از روستای زیبای کندلوس، آبشار پری و دریاچه دیو آسیاب نیز دیدن کنید. مطمئن باشید با دیدن این جاذبه‌ها سفر شگفت انگیزی را تجربه خواهید کرد.
بیشتر بخوانید: روستای ارنگه مقصدی بی‌نظیر برای سفرهای پاییز
نکاتی که باید برای سفر به روستای یوش بلده بدانید در ادامه به چند نکته طلایی برای سفر به روستای یوش بلده اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
در روستای یوش بلده هیچ رستورانی وجود ندارد و از همین رو باید غذا و خوراکی همراه خودتان داشته باشید.اگر به یوش بلده سفر می‌کنید، حتما از محصولات محلی باکیفیت این منطقه مثل روغن حیوانی، سرشیر و دیگر خوراکی‌های محلی نیز خریداری کنید.در روستای یوش بلده هیچ هل و اقامتگاهی وجود ندارد و شما تنها می‌توانید در خانه‌های شخصی روستاییان اقامت کنید. مردم این روستا با دست و دل بازی از شما پذیرایی می‌کنند.از مهم‌ترین سوغات روستای یوش بلده می‌توان به عسل، پنبه و گیاهان دارویی اشاره کرد. گردو، فندق، زردآلو، سیب، و فرآورده‌های لبنی این منطقه نیز بسیار خوش طعم و مشهور هستند.برای اقامت در یوش و بلده باید به دنبال خانه‌های روستایی باشید، زیرا این روستا فاقد هتل و اقامتگاه است. در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به زیباترین مراکز دیدنی یوش بلده و همچنین نکاتی برای سفر به این روستای شگفت انگیز اشاره شد. اگر تجربه سفر به یوش بلده را دارید می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

پیام مازند

مژده شرف عاشوری15 ثانیه پیش0 خواندن این مطلب 5 دقیقه زمان میبرد اشتراک گذاری فیس بوک X لینکدین ‫تامبلر ‫پین‌ترست ‫رددیت واتس آپ تلگرام اشتراک گذاری از طریق ایمیل مدیتیشن روزانه؛ برای سفری آگاهانه به اعماق وجود نوشته های مشابه

پیام مازند

24 مدل کفتان‌ پشمی بلند؛ ترند پاییزی که نمی‌توان از آن گذشت9 ساعت پیش

پیام مازند

ترفندهای طلایی برای شست‌و‌شوی بیوتی بلندر آرایشی10 ساعت پیش

پیام مازند

راهنمای سفر به ساحل دلوار بوشهر؛ مقصدی برای آرامش12 ساعت پیشدیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
دیدگاه *
نام
ایمیل
تازه‌ترین مطالب سبک زندگی

پیام مازند

طرز تهیه ساندویچ مرغ ویژه با عطر پیاز و جعفری تازه 7 ساعت پیش

پیام مازند

24 مدل کفتان‌ پشمی بلند؛ ترند پاییزی که نمی‌توان از آن گذشت 9 ساعت پیش

پیام مازند

طرز تهیه ساندویچ مرغ ویژه با عطر پیاز و جعفری تازه 7 ساعت پیش

پیام مازند

24 مدل کفتان‌ پشمی بلند؛ ترند پاییزی که نمی‌توان از آن گذشت 9 ساعت پیش

پیام مازند

نحوه کاشت کدو تنبل در گلدان؛ آموزش گام به گام 18 ساعت پیشهم‌اکنون دیگران می‌خوانند

پیام مازند

طرز تهیه ساندویچ مرغ ویژه با عطر پیاز و جعفری تازه 7 ساعت پیش

پیام مازند

24 مدل کفتان‌ پشمی بلند؛ ترند پاییزی که نمی‌توان از آن گذشت 9 ساعت پیش

پیام مازند

ترفندهای طلایی برای شست‌و‌شوی بیوتی بلندر آرایشی 10 ساعت پیش

پیام مازند

راهنمای سفر به ساحل دلوار بوشهر؛ مقصدی برای آرامش 12 ساعت پیش

پیام مازند

5 اقتباس انیمه‌ای که فراتر از انتظارات طرفداران ظاهر شدند 13 ساعت پیش

پیام مازند

نحوه کاشت کدو تنبل در گلدان؛ آموزش گام به گام 18 ساعت پیش

پیام مازند

با هدیه می‌رسونمش
با گردونه تولد اکالا 100% برنده‌ای!
شرکت در گردونه بستن جستجو...

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/833668/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت 1902 حامی فریدونکناری از فرزندان یتیم و محسنین

هوای امروز مازندران / وضعیت جاده های شمال چگونه است؟

اولین حرکت موسیمانه در استقلال؛ جراحی قلب و پایان تردستی دیوید کاپرفیلد!

بزرگ‌ترین گربه‌سان ایران بعد از 65 سال به کشور برگشته است؟

لیست سیاه FATF مانع استفاده ایران از امکانات بریکس است

ببر مازندران پس از 65 سال در جنگل‌های الیمات دیده شد؟

پیش بینی بازار سهام امروز 6 آبان 1403

سیلاب ‌خیابان‌ها‌ی چالوس را در بر گرفت/ برق‌ قطع شد

کارشناسی داوری بازی استقلال برابر خیبر خرم آباد

علت قطعی برق چالوس مشخص شد

برگزاری یازدهمین جشنواره انار اشرف در بهشهر/13هزار باغ انار

ضرورت عملیاتی شدن فاز دوم تصفیه خانه آب شهر خرم‌آباد

معظمی: اولویتم تلویزیون است/ همه چیز پول نیست!

محور چالوس-کرج مه‌آلود است

آیا روزهای سخت سهامداری رو به اتمام است؟

فیلم/ سیلاب و آب‌گرفتگی خیابان‌های نوشهر و چالوس

علت قطعی برق در چالوس

کابوس رشوه و پول، عامل نسل کشی نتانیاهو در غزه

ببینید ا سیلاب و آبگرفتگی خیابان‌های نوشهر و چالوس

قطع برق در چالوس به دلیل بارش شدید باران

سیلاب شدید در چالوس + فیلم

اعلام جزئیات اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور؛ مراسم افتتاحیه فردا برگزار می‌شود

علت قطعی برق چالوس چیست؟

افتتاح یازدهمین جشنواره انار اشرف در بهشهر

توضیح فرماندار درباره علت قطعی برق چالوس

باغداران مازندران نگران یخ‌زدگی مرکبات نباشند

قدر نفس کشیدن رو نمی دونیم!

شعر انتخابی ناصر دوستی در مرحله اول رقابت شاعران

مگر شب در تاریخ سیاه خود چه افتخاری کسب کرده است؟

دیدار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با خانواده شهدا و جانبازان

توجه گروه تلویزیونی شاهد به تولیدات سینمایی کودک و نوجوان

عیادت سرپرست بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی از 2 ایثارگر بستری در بیمارستان

ساخت نانوابزاری برای مقابله با عفونت‌های قارچی

راه های مازندران بارانی و لغزنده است

راه‌اندازی نخستین پالایشگاه جامع محصولات زایمانی در ایران

شیطان آبی در اندیشه گسترش قلمرو در مازندران

پول جدید بریکس بی اثر در تحریم‌های ایران / باوجود هند، ارز بریکس جای دلار را نخواهد گرفت

پس از همای سعادت حالا ببر مازندران پس از 65 سال در جنگل‌های الیمالات دیده شد؟

بارندگی شدید صبحگاهی در غرب مازندران

قطع برق و اینترنت در چالوس

باد شدید و رگبار باران در گیلان و مازندران

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تغییر کرد

ریال به تومان تبدیل می شود؟

باغداران نگران یخ‌زدگی محصول مرکبات نباشند

بارش شدید باران برق این منطقه را قطع کرد

قصه‌گویی به زبان مازنی دوباره زنده ‌می‌شود

فاصله وحشتناک پرسپولیس و استقلال در جدول لیگ برتر

تغییر رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حکم ستار هاشمی

معاون هواشناسی مازندران: آبگرفتگی معابر، رانش و ریزش سنگ در مازندران

آبگرفتگی معابر، رانش و ریزش سنگ در مازندران