پیام مازند

آخرين مطالب

از بحران زیست محیطی در مازندران تا دستور وزیر وقت کشور/ من هم مطالبه دارم اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/گلستان مدیرعامل سازمان پسماند استان گلستان در گفت و گویی صریح با رد برخی ادعاها مبنی بر بوی نامطبوع روستاهای اطراف سایت پسماند از دستورات بالادستی برای پذیرش زباله استان مازندران خبر داد و گفت: بسیاری از گلایه‌های مردم در حوزه اختیارات و وظایف شهرداری، راهداری و پلیس راه است و من نیز مثل مردم مطالبه گر هستم.
چند روز قبل بود که در پی تماس چندین شهروند آق قلایی و حضورشان در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان گلستان، این رسانه مردمی گزارشی را از وضعیت نابه سامان سایت دفع زباله و پسماند استان در شهر آق قلا منتشر کرد که با واکنش های بسیاری همراه شد که تشکر مردم و بسیاری از فعالان محیط زیستی از یک سو و صحبت های ضد و نقیض برخی مدیران از سویی دیگر از جمله آن بود.
برای واکاوی و رسیدن به روایت درست و آن چه در واقع در این حوزه در حال وقوع است و به منظور دفاع از حقوق عامه مردم به سراغ مدیرعامل سازمان پسماند استان گلستان رفتیم و در فضایی صریح به این مساله پرداختیم که مشروح این گفت و گو را در ادامه مشاهده می کنید:
حسن ملک شاهکویی در گفت و گو با ایسنا پیرامون گزارش منتشر شده این رسانه در روزهای گذشته با اشاره به اینکه رسانه‌ها از دیرباز تاکنون نقش مهمی در اطلاع رسانی به مردم داشته و حتی به عنوان مطالبه‌گر از جامعه مدیران رسالت خود را دنبال کرده و با قلم طلایی خود در احقاق امور بسیار موثر عمل می‌کنند، افزود: ما از انتشار گزارش خبرگزاری ایسنا صمیمانه تشکر می کنیم و آن را به فال نیک می‌گیریم اما پیرامون آن توضیحاتی داریم.
پسماند چالش تمام جوامع بشری است
وی با بیان اینکه پسماند یکی از معضلات و چالش‌های فعلی جوامع بشری و تمام کشورهای دنیاست، اظهار کرد: موضوع پسماند و دفع زباله‌های شهری نیازمند مدیریت صحیح و علمی است تا تهدیدی برای جامعه، استان و حتی کشور نباشد.
مدیرعامل سازمان پسماند استان گلستان با اشاره به وجود سازمانی مستقل برای ساماندهی پسماند زباله، گلستان را سرآمد و پیشرو دیگر استان‌ها در مدیریت پسماند دانست و گفت: گلستان تنها استانی است که به صورت متمرکز از تشکیلات دفع زباله برخوردار و بارها مورد بازدید مسئولان و مهمانانی از استان‌های دیگر قرار گرفته است.
ملک شاهکویی راه اندازی نیروگاه زباله سوز را جزو اهداف آتی استان بیان کرد و گفت: تاسیس این نیروگاه علاوه بر اشتغال‌زایی و افزایش رونق اقتصادی سبب تولید برق شده و به دلیل فراهم بودن ظرفیت فضا و امکانات در استان، پای سرمایه گذاران خارجی به این مکان باز خواهد شد
دفع زباله در استان مازندران تبدیل به تهدیدی ملی شده بود/ دستور وزیر کشور وقت برای همکاری موقت
حسن ملک با بیان اینکه استان مازندران مکانی برای دفن زباله نداشته و با ریختن زباله‌ها به دریا و جنگل تبدیل به تهدیدی برای محیط زیست شده بود، ادامه داد: این اتفاقات ناگوار در سال 98 موجب تماس وزیر کشور وقت با استاندار گلستان جهت همکاری موقت در دفع پسماندهای مازندران به عنوان استان معین شده و این جریان حدود 5 سال به درازا کشیده است.
وی با تاکید بر اینکه من نیز به عنوان یک شهروند مطالبه‌گر قطع این جریان در استان هستم، خاطرنشان کرد: در این خصوص جلسات اضطراری توسط شهید جمهور آیت الله رییسی در استان مازندران برای حل موضوع برگزار شده و به مازندران فرصت ضرب العجلی برای حل این معضل داده و مقرر شد با تهیه دستگاه زباله سوز مشکل را حل کنند؛ که تاکنون 90 درصد این امر محقق شده و تنها 10 درصد کار باقی مانده است.
مسئولان استان پای کار هستند/ رسانه ها نقش مطالبه گری را فراموش نکنند
مدیرعامل سازمان پسماند گلستان با بیان اینکه حل موضوع حمل زباله از استان مازندران مربوط به اختیارات سازمان مدیریت پسماند نبوده و نیازمند رایزنی‌ها و مکاتبات استاندار با وزارت کشور است، گفت: در جلسه‌ای با حضور دبیر مجمع نمایندگان و استاندار مجددا از وضعیت استان و عدم وجود فضای کافی برای دفن پسماند سخن گفته و استاندار محترم نیز در 13 شهریور ماه سال جاری مکاتبه‌ای با وزیر کشور در این خصوص انجام داده و منتظر حصول نتیجه هستیم.
ملک با بیان این موضوع که به هر حال امروز یک تهدید یا مشکلی در استان پدید آمده و اکنون نیازمند همدلی و تلاش برای حل این مشکل همگانی می‌باشیم ادامه داد: استاندار محترم گلستان، مسئولان اداری، دبیر مجمع نمایندگان و نمایندگان مطالبه‌گر مجلس همه در تکاپوی توقف حمل زباله از استان مازندران به گلستان بوده و رسانه‌ها نیز در کنارمردم و نمایندگان پیگیر این مطالبه بمانند.
مسئولیت حمل زباله با سازمان پسماند نیست/ ردپای شیرابه‌ها بر آسفالت کم‌کاری راهداری و شهرداری است
وی در پاسخ به مطالبه‌گری مردم درباره آثار زشت شیرابه‌ها بر سطح جاده با بیان این نکته که طبق اساسنامه ما متولی حمل پسماند نبوده و فقط مسئولیت دفن و پردازش برعهده ماست، ادامه داد: هنگامی‌که بحث پسماند مطرح شود تمام نگاه‌ها به سمت سازمان پسماند می رود در حالیکه جمع آوری و حمل زباله مربوط به دستگاه تولیدکننده است. 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان با اشاره به قدرت سازمان‌های محیط زیست و راهداری در جلوگیری از تردد ماشین‌های حمل زباله‌ای که دارای استانداردهای لازم نیستند، عنوان کرد: سازمان پسماند طی نامه‌ای به پلیس راه منطقه با بیان لزوم تجهیز تمام ماشین‌های حمل زباله درون و برون استانی به امکاناتی از قبیل سیم تیلر، مخزن شیرابه و پوشش زباله، درخواست توقف تردد ماشین‌های غیراستاندارد را کرده است.
رد ادعای بوی تعفن حاصل از دپوی زباله در سایت پسماند/ برای پذیرش زباله از مازندران زمان پایان تعیین نکردیم
ملک فاصله نزدیک‌ترین روستا به سایت زباله را 15 تا 20 کیلومتری دانست و خاطرنشان کرد: طبیعی است در مکانی که زباله تجمیع و پردازش شده گاها بوی نامطبوعی به مشام برسد اما در حال حاضر حتی در یک کیلومتری کارخانه هیچ بوی تعفنی به مشام نرسیده و این ادعا از پایه بی اساس است.
وی در ادامه پاسخ مطالبه‌گران برای تعیین زمان پایان حمل زباله از مازندران به آق‌قلا را چنین داد: من به هیچکس زمانی برای پایان اعلام نکرده و این امر پس از تهیه دستگاه زباله سوز در ساری یا جایگزینی سایت پسماند در مکانی دیگر و تنها با دستور مستقیم وزارت کشور امکان پذیر است. 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان با بیان اینکه مدیران مازندران پیگیر حل این معضل بوده و حمل زباله‌ها از مازندران به آق‌قلا را اقدامی دوسر باخت است، ادامه داد: استان مازندران به دلیل حمل روزانه زباله هزینه بالایی را پرداخت کرده و قطع این زنجیره به نفع هر دو استان خواهد بود.
اقدامات سازمان مدیریت پسماند در جلوگیری از حمل زباله‌های مازندران
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان از زمینه سازی‌های استان برای قطع این ارتباط خبر داد و اضافه کرد: به علت عدم توجه به هشدارهای ما نسبت به نشت شیرآبه‌ از ماشین‌های حمل زباله مازندران ، 10 الی 15 روز مانع حمل زباله شده و میزان پذیرش بار روزانه را از 400 تن به 250 تن کاهش داده‌ایم.
ملک با بیان این موضوع که دستور اخراج اتباع از سایت پسماند زباله را صادر کرده و زمینه اشتغالزایی برای 80 نفر فراهم شده، اظهار کرد: حجم زباله‌ها تهدیدی برای هر کشور و استانی است و باید با مدیریت صحیح و استفاده از تکنولوژی روز دنیا همانند کشورهای پیشرفته این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و از این طلای سیاه در جهت رونق اقتصادی استان بهره‌مند شویم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/833294/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از آبگرفتگی معابر شیراز و ساری تا نجات جان کوهنوردان لرستانی و آذربایجانی

دیدار تیم های فوتبال نساجی مازندران و استقلال خوزستان

استقلال با روش ترکیبی با خیبر مسابقه می‌دهد

جیب کارمندان پر پول شد | افزایش 24.000.000 میلیونی حقوق کارمندان قطعی شد؟

ورود کمیته انضباطی به انتشار پوستر جنجالی استقلال

(عکس) توهین زشت و جنجالی استقلال به خرم‌آبادی‌ها

توهین زشت استقلال به خرم‌آبادی‌ها

آسمان استان امروز آفتابی و فردا بارانی

تصاویر نجومی پنجم آبان (26 اکتبر)

عکس/ آبروریزی استقلال با یک گاف وحشتناک؛ واکنش فوری خیبر خرم آباد!

دشمن صهیونیستی ضعیف‌تر از آن است که به ایران بزرگ آسیب جدی بزند

واکنش کمیته انضباطی به پوستر جنجالی باشگاه استقلال

ترافیک در جاده چالوس روان است

کلاهبرداری باورنکردنی با تاسیس بانک جعلی/ عکس

اقدام رژیم صهیونیستی به مانند پولِ خُرد پُر سروصدا ولی برارزش است

افزایش 54 درصدی میانگین بارندگی در مازندران

دشمن صهیونیستی مثل پول خُرد است فقط سر و صدا دارد

ورود کمیته انضباطی به پوستر جنجالی استقلال

ورود رسمی کمیته انضباطی به پوستر جنجالی استقلال برای بازی با خیبر

تاسیس بانک جعلی؛ ترفند جدید برای کلاهبرداری!

ساعت بازی استقلال با خیبر خرم آباد امروز شنبه 5 آبان

ترکیب احتمالی استقلال برابر خیبر خرم آباد

رضایی: اقدام رژیم صهیونیستی به مانند پولِ خُرد پُر سروصدا ولی بی ارزش است

میانگین بارندگی در مازندران 54 درصد افزایش یافت

‌‌چالش‌‌ تأمین نان در شمال/ عمری که در صف‌ ‌نانوایی‌ می‌گذرد

گندم‌کاران همچنان سرکارند/ باز هم وعده‌ها تحقق نیافت!

توهین جنجالی استقلال به خرم‌آبادی‌ها

افزایش میانگین بارندگی در مازندران

درآمد شهرداری باید در مسیر خدمت‌رسانی هزینه شود

بارش‌های پاییزی مازندران 54 درصد افزایش یافت

پوستر جنجالی استقلال علیه خیبر خرم آباد!

عقاب مازندران؛ نمادی دیگر از تاریخ کهن ایران

حواشی پوستر جنجالی استقلال و واکنش مالک خیبر +عکس

واکنش کمیته انضباطی به پوستر جنجالی استقلال مقابل خیبر خرم آباد

انسداد 10 روزه محور کندوان لغو شد

پوستر چهار جشنواره ملی و استانی حماسه ششم بهمن آمل رونمایی شد

عکس/ زمان پخش بازی استقلال و خیبر خرم آباد در شهرهای مختلف جهان

واکنش بورس تهران به حمله اسرائیل

3 غایب استقلال در بازی با خیبر خرم آباد

ترکیب احتمالی استقلال در بازی با خیبر خرم آباد

ترکیب استقلال مقابل خیبر خرم‌آباد مشخص شد

قهرمانی محمودآباد در بسکتبال 3 نفره جوانان مازندران

ارز بریکس؛ فرصتی برای کاهش سلطه دلار

بازگشایی مسیرهای کوهستانی مازندران

سهم‌های دلاری به داد بورس تهران می‌رسند؟/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 5 آبان 1403+ نمودار

می‌گویند حامد بهداد برای پول این فیلم را بازی کرده! | من و حامد بهداد پیش از این هم ...

رقیب نورالینک، بینایی را به چشم افراد نابینا بازگرداند(+عکس)

اولین چینش تیمی موسیمانه برابر خیبر خرم آباد؛ ترکیب احتمالی استقلال با چهار مدافع

صادرات 10 هزار تن نارنگی از مازندران + فیلم

برندگان جشنواره شیکاگو معرفی شدند