پیام مازند

آخرين مطالب

آقای میرباقری! جبهه و جهاد پیشکش؛ حاضرید از بودجه میلیاردی تان به نفع جنگ مؤمنان علیه کافران بگذرید؟ سياسي

آقای میرباقری! جبهه و جهاد پیشکش؛ حاضرید از بودجه میلیاردی تان به نفع جنگ مؤمنان علیه کافران بگذرید؟
  بزرگنمايي:

پیام مازند - واکنش‌ها به اظهارات جنجالی سید محمدمهدی میرباقری درباره جنگ ادامه دارد.
عصرایران نوشت: آقای سید محمدمهدی میرباقری -همان روحانی که پایداری چی ها ، می خواهند او را تئوریسین جلوه دهند و با بزرگ نمایی اش به ضرب و زور بیلبوردهای شهرداری زاکانی و برنامه های صدا و سیمای جبلی-جلیلی، برای پست های مهم جا بیندازند(!)- اخیراً صحبت هایی درباره جنگ مومنان علیه کافران کرده و با اشاره به شهادت 42 هزار نفر در غزه گفته است که حتی اگر نیمی از مردم دنیا هم کشته شوند، برای رسیدن به مقصد می ارزد!
از جناب ایشان چند سوال داریم که اگر به ایشان و مریدان شان بر نمی خورد بد نیست پاسخ دهند:
1 - شما که دم از جنگ می زنید، آیا در دوران دفاع مقدس که جوانی بیست و چند ساله بودید و دین و میهن با حمله نظامی دشمن مواجه بود، به جبهه رفتید و با متجاوزان جنگیدید؟ دقت کنید که صحبت از جنگ می کنیم نه رفتن به پشت جبهه و ایراد چند سخنرانی برای بسیجی ها و برشمردن ثواب جهاد برای آنان.
آیا سلاح در دست و حمایل بر دوش در عملیات های جنگی شرکت کرده اید و بوی خون و باروت را می شناسید و با چشمان خودتان دیده اید که چطور بچه های ایران در برابر توپ و تانک و گلوله پرپر می شدند و شما بدن های تکه تکه همرزمان تان را جمع می کردید و بعد از عملیات به پشت خط می آوردید و می دانید تبدیل گردان به گروهان و گروهان به دسته و دسته به نفر یعنی چه؟ اگر جواب تان مثبت است، عملیات هایی که در آن جنگیده اید و مستنداتش را اعلام کنید. حتماً خوشحال می شویم که شما در دورانی که باید به جهاد می رفتید به وظیفه تان عمل کرده اید.
2 - اگر جنگ شود ، جناب میرباقری، آیا شخصاً سلاح به دست خواهد گرفت؟ یا الان حاضر است برای کمک به حزب الله لبنان، به بیروت برود و در یگان های نظامی حزب الله در "جنگ مومنان علیه کافران" شرکت کند؟ نمی شود که کنار گود ایستاد و گفت لنگش کن!
3 - اصلاً رفتن به جبهه در گذشته و حال و آینده را کنار می گذاریم. آیا جناب میرباقری که رئیس مرکزی غیردولتی در قم به نام فرهنگستان علوم اسلامی است و سالانه بودجه های میلیاردی می گیرد، حاضر است همین یک امسال را از گرفتن بودجه خودداری کند و از دولت بخواهد بودجه موسسه ایشان را به جبهه مقاومت اعطا کند تا در جنگ مومنان علیه کافران صرف شود؟! 
4 - و این که درتئوری ایشان که اگر نصف مردم جهان هم کشته شوند می ارزد، خود ایشان جزو آن نیمه ای هست که کشته می شوند یا جزو بازماندگان این کشتار عالم سوز محسوب می شود؟!
***
انتقاد آیت‌الله ایازی از اظهارات سیدمحمدمهدی میرباقری: این تفکر، ضدفرهنگ اسلامی و معارف قرآنی است
عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت:‌ این سخن که گفتند برای رسیدن به آرمان الهی اگر نصف عالم هم کشته شوند، می‌ارزد با منطق قرآن کریم و سیره پیامبر مخالف است و منشا آن هم در یک تفکر ضدفرهنگ اسلامی و معارف قرآنی است.
ایلنا | آیت‌الله سید محمدعلی ایازی عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در ارزیابی سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری که گفتند «برای رسیدن به آرمان الهی اگر نصف عالم هم کشته شوند، اشکالی ندارد» و اینکه آیا این اندیشه و تفکر با فرهنگ قرآن کریم و سیره پیامبر موافقت دارد یا نه؟ گفت: به نظر ما این تفکر هرگز با اندیشه اسلامی سازگاری ندارد. یعنی قرآن کریم، جان انسان‌ها را بسیار با اهمیت می‌شمارد. معتقد است مرگ یک نفر در نظام هستی بدون استحقاق مانند مرگ همه جامعه است. حالا ما چه چیزی داشته باشیم که بخواهیم به راحتی آن را برای دیگران و کل بشریت تجویز کنیم. قرآن کریم بارها سخن از مذمت قتل کرده و جهاد اسلامی برای کشورگشایی و مهمیزکشیدن مردم نیست. بنابر تحقیق میدانی آقای پرفسور حمیدالله در کتاب «جنگ‌های پیامبر» پیامبر(ص) در 27 سریه و 9 غزوه فقط 153 نفر کشته شدند. با توجه به آنکه آن جنگ‌ها، دفاعی و تحمیلی بوده و مدینه را تهدید می کردند، و به آنان حمله می‌کردند، تمام سعی پیامبر (ص) این بود که جنگ‌ها با حداقل تلفات همراه باشد. 
وی افزود: قصه عاشورا اینطور نبود که امام حسین (‌ع) می‌خواست جنگ کند. اتفاقا امام حسین ( ع) به دنبال آن بود که جنگی درنگیرد. آن حضرت اعتراض داشت که می‌خواستند او را با ذلت تسلیم کنند یا کشته شود. اما امام حسین (ع) تمام تلاش خود را کرد که جنگی رخ ندهد. این طور نیست که بگوییم یک تفکر و فکری داریم که باید در عالم بدون حق انتخاب و اختیار افراد اجازه داریم در حق دیگران اعمال کنیم هرچند که مردم کشته شوند.
وی ادامه داد: در واقعه حره پس از شهادت امام حسین گروهی خدمت حضرت امام سجاد (ع) رسیدند گفتند آیا شما اجازه می‌دهید ما در مقابل لشگر یزید بایستیم، مقاومت کرده و بجنگیم؟ که امام سجاد (ع) فرمودند کاری که شما می‌کنید باعث قتل و کشتار مردم بی گناه می‌شود. لذا خیلی از کسانی که می‌خواهند بگویند ما برویم بجنگیم و نتیجه هرطور شد، این طوری نیست بلکه منطق دارد.
وی تصریح کرد:‌ منطق عقلائی که اگر این کار باعث خون ریزی مردم بیگناه شود و یا منجر به شکست بشود، جنگ عقلائی و منطقی نیست. در هر مبارزه‌ای باید شرایط و موقعیت آن سنجیده و سپس کار انجام شود. بنابراین این طور نیست که بگویم مردم کشته شوند زیرا ما می‌خواهیم به هرقیمتی به مقصدمان برسیم. این اصلا معنا ندارد.
وی افزود: قرآن کریم هم پس از آنکه مسلمانان شرایط دفاع منطقی و معقول داشتند آیه نازل شد: « أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَٰتَلُونَ بِأَنَّهُمۡ ظُلِمُواْۚ » یعنی الان به شما اجازه داده می‌شود. در موارد دیگر باز می‌گوید به همان اندازه که آن‌ها ستم کردند شما حق دفاع دارید. بنابراین اینطور نیست که ما به قیمت از بین رفتن سرمایه‌های ملی، نابودی اقتصاد و توسعه کشور، فقیر و ضعیف کردن مردم و کشته شدن افراد بی گناه جایز باشد حتی از خودمان دفاع کنیم. 
وی افزود: به همین دلیل همه ائمه معصومین که شرایط دشوار را می‌دانستند امام حسن مجتبی، امام حسین در دولت معاویه و امام باقر و امام صادق نمی‌خواستند به هرقیمت، و به هرشکلی کار را انجام دهند و افراد کشته شوند. یا افراد بدون حق انتخاب خودشان بروند و کشته شوند. بنابراین این سخن که گفتند «برای رسیدن به آرمان الهی اگر نصف عالم هم کشته شوند، می‌ارزد» با منطق قرآن کریم و سیره پیامبر مخالف است و منشا آن هم در یک تفکر ضدفرهنگ اسلامی و معارف قرآنی است. 
وی تصریح کرد: چه کسی گفته چنین تفکری وجود دارد که انسان جان مردم را بذل و بخشش کرده و وضعیت کشور را به گروگان چنین نابسامانی دربیاورد. امروز شرایط فقر، فلاکت و عقب ماندگی ما نسبت به کشورهای منطقه به شکلی است که جامعه را ناراحت کرده است. چگونه کسانی که در رفاه زندگی می‌کنند به خودشان اجازه می‌دهند برای مردمی که برای اولویت‌های زندگی، غذا، دارو و مسکن با مشکل مواجه هستند این چنین راحت نسخه بپیچند. این نظریه، یک نوع بزرگ خواهی برای خود است که چون فکر می‌کند خود حق است، برای رسیدن به آن نقطه، حق دارد که اختیار، اراده و آرای دیگران را کنار بزند. 
ایازی گفت: اینکه انسان برای رسیدن به هدف و آرمان خود، صبر، استقامت و پایمردی داشته باشد در این حرف مسئله‌ای نیست. اما این صبر و مقاومت در قالب یک منطق برنامه‌ریزی شده و محاسبه‌ای است که اساس آن بر اساس انتخاب افراد و آرای مردم است. یعنی مردم برای رسیدن به آن موضوع، آن را بخواهند. اما اینکه کسی از طرف اکثریت مردم صحبت کند و ادعا کند که برای رسیدن به آرمان الهی اگر نصف عالم هم کشته شوند، می‌ارزد از کیسه خلیفه جان مردم را بخشیدن است. 
وی افزود: به طور مثال ما در سیره قرآن کریم یا پیامبر (ص) چنین تفکری نداریم که کسی بیاید و از طرف مردم تصمیم بگیرد. پیامبر (ص) تا زمانی که مردم با او بیعت نکردند رهبری آنان را قبول نکرد. امیرالمونین تا زمانی که مردم با او بیعت نکردند خلافت را قبول نکرد. بنابراین رضایت و آرای مردم خیلی مهم است. آیا مردمی که در این وضعیت اقتصادی و تحمل سختی‌ها زندگی می‌کنند آیا رضایت دادند که فردی از طرف آن‌ها بخواهد شریان‌های اقتصادی را نابود کند؟‌ در کدام رفراندوم یا رای گیری مردم آمده اند که می‌خواهیم تحریم‌ها برای ما باشد عقب ماندگی باشد و همینطور در وضعیت جنگی باشیم؟‌ اگر مردم رای داده باشند بله این موضوع حق است. اما در کجا چنین موضوعی ثابت شده و در چنین وضعیتی مورد قبول و پذیرش اکثریت قرار گرفته است؟ مردم از این وضعیت فقر، بیکاری‌ و معیشت اقتصادی ناراحت هستند.
آیت‌الله ایازی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای مقابله و کنترل این افکار در فضای ملتهب امروز وجود دارد، گفت: در این زمینه آگاهی جامعه، و واکنش فرهیختگان می‌تواند بسیار مهم و حساس باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/832311/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزارش بی‌بی‌سی: ادعای گنج 500 میلیون دلاری رژیم صهیونیستی در بیمارستان ساحل بیروت بی‌اساس است!+فیلم

آب و هوا در تهران و شمال کشور در حالت هشدار | برف در ارتفاعات البرز

بارش برف در شمال غرب و استان‌های گیلان، مازندران، قزوین و ارتفاعات البرز، تهران و سمنان

تردد در محورهای مواصلاتی مازندران روان است/ لغزندگی جاده‌ها با بارش برف و باران

رزمایش نصرت جبهه مقاومت فردا در مازندران برپا می شود

صندوق بین المللی پول رشد اقتصاد اسرائیل را منفی پیش‌بینی کرد

استاندار مازندران : دولتمردان برای احیای واحدهای تولیدی عزم جدی دارند

قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی 9 آبان انجام می‌شود/ بازگشایی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از ساعت 12 ظهر امروز

استاندار مازندران : با اجرای طرح های آبرسانی آب شرب پایدار شهرستان نوشهر تامین می شود

21 هزار متر مربع زمین کشاورزی آمل به چرخه تولید بازگشت

45 درصد از متقاضیان تسهیلات ازدواج جوانان را دریافت کردند

ییلاقی : 45 درصد از متقاضیان تسهیلات ازدواج جوانان را دریافت کردند

طرح جامع پدافند غیرعامل شهری در مازندران تهیه شده است

مسابقه کشتی سنتی مازندران در روستای تیرکلا شهرستان ساری برگزار شد

تاکید استاندار بر اجرای طرح های بزرگ در مازندران با پیوست هوش مصنوعی

اطلاعیه پرسپولیس در مورد پول رضایت‌نامه عبدالکریم

محدودیت های ترافیکی پایان هفته مشخص شد

محدودیت‌های ترافیکی آخرهفته در محورهای شمالی کشور

قیمت گندم مشخص شد؛ پول خرید گندم از کجا تامین می‌شود؟

محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال

از فردا ایران برفی می شود

نگاهی به عملکرد 6 ماهه کنور

برگزاری 800 عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل در استان مازندران

هشدار به مسافران شمال؛ این جاده‌ها برفی و لغزنده است

مهرگان نور در اندیشه کسب سومین برد فصل و صعود در جدول

مهاجری در نزدیکی نیمکت شمس آذر

تامین گندم مورد نیاز مصرف 5 ماه آینده مازندران

جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر خرم‌آباد

پول گندم خرید تضمینی در بودجه 1404 از کجا تامین می شود؟

سایه سنگین نبود پول روی بازار

قهرمانی و  نایب قهرمانی بابل و هادی شهر در مسابقات والیبال آینده سازان مازندران

محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال از امروز تا شنبه

آیا هنوز هم انتخاب مناسبی هستند؟

بررسی مزایا و معایب لامپ‌های هالوژن: آیا هنوز هم انتخاب مناسبی هستند؟

محافظت پوست در برابر نور خورشید راهکار اصلی در جلوگیری از لک‌های پوستی بعد از بارداری

صادرات 2400 تن نارنگی و کیوی از جویبار به خارج از کشور

4900 متر مربع زمین کشاورزی ساری به چرخه تولید بازگشت

نوری: 820 میلیارد تومان برای کنارگذر بندر نوشهر هزینه شده است

مازندران در کاهش نرخ بیکاری؛ رتبه دوم کشور را داراست

2 تیم به دنبال جواد نکونام

تخلیه واحدهای مسکونی مجری معروف صدا و سیما با حضور پلیس ضد شورش!/ بدون پرداخت پول پیش، کل آپارتمان پلمپ شد! +تصاویر

آغاز توزیع سوخت پره‌های صیادی فعال در منطقه چالوس

نوری قزلجه: با تمهید سازوکار با دستگاه های ذیربط پول گندمکاران در حال پرداخت است/ انشاالله پرداختی ها ظرف یک هفته آینده به پایان می رسد

شهرداری آمل، پنجمین شهر کشور در صدور پروانه ساختمانی برای نوسازی بافت فرسوده

شناسایی 2100 تخلف اضافه تناژ در جاده‌های مازندران

فیلم| عملیات برف روبی در محور بلده - پل زنگوله - کندوان

حضور پلیس ضدشورش برای تخلیه واحدهای مسکونی متعلق مجری معروف صداوسیما + عکس

جاده کرج _ چالوس سفید پوش شد

گلوگاه بودجه پژوهشی در خیزش علمی

صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی ایران سخن گفت