پیام مازند

آخرين مطالب

ساختارهای اداری نیازمند بازتعریف و روش های مدرن مدیریتی است گفتگو

ساختارهای اداری نیازمند بازتعریف و روش های مدرن مدیریتی است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش خبرگزاری موج مازندران
، یوسف نوری در همایش مدیران عامل سازمان همیاری و شهرداری های کشور در ساری، اظهار داشت: برای دستیابی به توسعه پایدار علاوه بر ساختار تشکیلاتی مدرن و استفاده از شیوه های مدیریتی جدید، باید تمدنی فکر کنیم و تنها در این صورت می توانیم در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده امیدوار باشیم.
وی با بیان اینکه در عرصه مدیریتی به علت عدم خلاقیت و نوآوری برخی توفیقات را از دست داده ایم، ادامه داد: باید حکمرانی را جدی بگیریم و برای تحقق این مهم سازمان همیاری و شهرداری های کشور نقش محوری دارد.
استاندار مازندران با بیان اینکه در حکمرانی باید بدانیم در کجا قرار داریم، خاطرنشان ساخت: فلسفه وجودی و ماهیت سازمان همیاری و شهرداری های کشور باید به درستی شناسایی و بازتعریف شود.
وی تصریح کرد: در عصر حاضر و با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، هنوز برخی از دستگاه های اجرایی با ساختار و تشکیلات قدیمی اداره می شوند که ابن شیوه به هیچ عنوان جوابگوی نیازها نیست.
نوری افزود: با ارزیابی هایی که به عنوان استاندار مازندران انجام داده ام به این نتیجه رسیده ام که برابر تکالیفی که قانون برای سازمان همیاری شهرداری های استان در نظر گرفته، این تشکیلات هنوز به آن سطح از بلوغ نرسیده است و این یک ضعف بزرگ است.
وی علت این امر را نیز استفاده از روش های قدیم و منسوح شده در برخی از دستگاه های اجرایی از جمله سازمان همیاری شهرداری های مازندران عنوان کرد و گفت: در حالی که نظام اداری ما هنوز از روش های قدیمی و منسوخ شده تبعیت می کند، می توان با استفاده از روش های نوین مدیریتی، مشکلات و ضعف های موجود در بخش های مختلف را رفع کرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه مدیرعامل جدید سازمان همیاری شهرداری های مازندران از ویژگی خاصی در بهره گیری از روش های نوین مدیریتی و اجرایی برخوردار است و تنها سرعت کارها را باید افزایش دهد، تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری های مازندران باید با تعریف بسته های کاری جدید و تعامل سازنده با شهرداری های استان، از ظرفیت های موجود در بخش های مختلف به شکل مطلوب استفاده کند.
وی گفت: سازمان همیاری شهرداری های استان می تواند به شهرداری ها در حوزه کالا و خدمات مشاوره ای و یا حمل و نقل کمک کند و خدمات ارایه شده باید از کیفیت لازم و بالایی برخوردار باشد تا کارها به سرعت انجام شود.
این مسئول به سازمان همیاری شهرداری های مازندران توصیه کرد خود را یک دستگاه دولتی محض قلمداد نکند و در صورت تحقق این مهم می توان آینده روشنی را برای این دستگاه متصور بود.
وی بر لزوم استفاده از روش های نوین در انجام و پیشبرد کارها توسط دستگاه های اجرایی ذیربط استان از جمله سازمان همیاری شهرداری ها تأکید کرد و گفت: سازمان همیاری شهرداری ها باید کاری کند تا شهرها زیست پذیر و مبتنی بر سبک اسلامی باشد.
استاندار مازندران با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری ها، بازوانی قدرتمند برای خودکفایی مالی شهرداری های سطح کشور هستند و باید با جلب اعتماد مردم، به خودکفایی شهرداری ها کمک کنند، اظهار داشت: سازمان همیاری شهرداری ها باید با ایجاد زنجیره، استفاده از ظرفیت های مشارکتی و بهره گیری از ابزارهای نوین، در دستیابی به توسعه پایدار نقش محوری داشته باشند.
وی گفت: سازمان همیاری شهرداری ها، بازویی برای خودکفایی شهرداری های سطح کشور محسوب می شود و هدف از تاسیس آن نیز همین است و مصوبه هیات وزیران را هم دارد.
نوری بر لزوم انجام کار کارشناسی دقیق به منظور آسیب شناسی از عملکرد شهرداری ها توسط سازمان همیاری شهرداری های استان تأکید کرد و افزود: در این آسیب شناسی، نقاط قوت را باید تقویت و نقاط ضعف را برطرف کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، نیروی انسانی کارآمد، وجود مراکز دانشگاهی مطرح و همچنین وجود علمای فاضل را مهم ترین ویژگی استان مازندران توصیف کرد و گفت: مردم دیار علویان نخستین حکومت علویان را با اختیار خودشان در این منطقه تشکیل دادند.
استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران در تولید 12 نوع محصول کشاورزی رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد و نیمی از گوشت سفید و مرغ و برنج کشور در این خطه شمالی کشورمان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود، ابراز داشت: مازندران در تأمین امنیت غذایی کشور نقش محوری و حیاتی دارد.
وی بیان داشت: این استان از ظرفیت بسیار بالایی در بخش گردشگری برخوردار است و تردد 20 میلیون مسافر و گردشگر در تعطیلات چند روزه موید این مطلب مهم و اساسی است.
نوری با اشاره به موضوع پسماند استان و نقش سازمان همیاری شهرداری ها استان در حل این معضل، ادامه داد: برای پسماند استان جلسات زیادی برگزار شد که با نتایج بسیار مطلوبی نیز همراه بود.
وی با بیان اینکه موضوع پسماند یک کار استانی و مدیریت آن نیز استانی است، گفت: برای موضوع پسماند یک مدیر استانی تعیین و مدل راهبری آن نیز استخراج شده و سازمان همیاری شهرداری های استان می تواند برای سرعت بخشیدن به کارها در این بخش، نقش تأثیرگذاری ایفا کند. 

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/831238/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترافیک سنگین در جاده چالوس/ بارش باران در محورهای 4 استان

توقیف خودرو‌های حادثه ساز به علت رانندگی پرخطر در بهشهر

ده بازیکن پردرآمد فوتبال/ پول‌پاشی لیگ عربستان به پای ستاره‌ها – آفتاب نو | اخبار ورزشی

مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید

ده بازیکن پردرآمد فوتبال/ پول‌پاشی لیگ عربستان به پای ستاره‌ها

زبان هنر برای معرفی جایگاه دینی، فرهنگی و هنری مازندرانی‌ها استفاده شود

28 تن چوب جنگلی قاچاق در ساری کشف شد

اعلام نفرات برتر مسابقات پیکل بال مازندران

آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان نور در زمان بحران

شاخص کل بورس با 19959 واحد کاهش یافت

پایان بورس امروز 29 مهر 1403

هشدار دادستانی به متولیان مجموعه فرهنگی تاریخی توسکاسرای رامسر

پیش بینی دقیق هواشناسی درباره شمال + تصاویر ؛‌ وضعیت خیابان‌های نوشهر

یونس امامی 5 زندانی ‌را آزاد کرد

ضعف و خستگی را جدی بگیرید

دوئل مربیان سابق تیم ملی در ایستگاه چهارم

صدور هشدار نارنجی برای مازندران/ بارش برف در ارتفاعات

جزییات آخرین وضعیت خسارت سیلاب در مازندران + فیلم

یک روز از مهر ماند و بی‌مهری بورس ادامه دارد

ترافیک سنگین در جاده چالوس

دفاع مقدس گنجینه تمام ناشدنی است

صدور هشدار نارنجی در پی ورود سامانه بارشی جدید به 5 استان

بارش برف در راه مازندران

فراخوان ششمین دوسالانه استانی عکس بسیج (نور) در کهگیلویه و بویراحمد

عکس| سن جهان 27 میلیارد سال است، نه 13 میلیارد سال

پیشنهاد جدید برای مهدی رحمتی؛ باشگاه خیبر خرم آباد مخالفت کرد

اتفاق عجیب در لیگ برتر والیبال/ باران یک بازی را متوقف کرد!

پیشنهاد جدید به مهدی رحمتی؛ باشگاه خیبر خرم آباد رد کرد

توقف فعالیت کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی/ شروع کار منوط به اجرای طرح ساماندهی باطله‌ها

چهار حفار غیر مجاز آثار باستانی در مازندران دستگیر شدند

شکارچیان 2 قلاده خرس را در آمل کشتند

فراخوان ششمین جشنواره دوسالانه عکس بسیج (نور) در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

نصف پول باقی مانده گندمکاران این هفته پرداخت می‌شود

9 ترفند ساده برای نورانی کردن خانه‌های تاریک

صد درصد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی غرب مازندران استاندارد شدند

بارش باران 44 میلی‌متری در نوشهر منجر به آبگرفتگی معابر شد

بقاع متبرکه مازندران به یاری جبهه مقاومت می‌شتابند

علائم اولیه بیماری آلزایمر؟ پول را دنبال کنید

باورنکردنی از والیبال ایران: بارش باران و قطع بازی

5 زندانی به کمک قهرمان کشتی جهان آزاد شدند – رسانه7 | اخبار ورزشی

بارش 44 میلی‌متری باران در نوشهر منجر به آبگرفتگی معابر شد

بارش شدید و آبگرفتگی خیابان‌های نوشهر

دو سوم مساحت کشور با کاهش دما مواجه می‌شود

لزوم استفاده از زبان هنر برای معرفی جایگاه دینی مردم مازندران

ترافیک شدید در جاده چالوس + جزییات

چشم 30 هزار نفر از اهالی گلستان شهر بجنورد پر نور شد

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 30 مهر 1403

سود سگرده بانتکی چند می شود؟ کاهش نرخ سود بانکی در دولت پزشکیان جدی شد؟

اتفاق عجیب در لیگ برتر والیبال

تایید استعفای سرمربی شمس‌آذر؛ دقیقی در راه رفسنجان یا خرم‌آباد؟