پیام مازند

آخرين مطالب

دانش‌آموزان بدون تکلیف در «مدرسه بدون کیف» بابل اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران توجه به تحصیل و حل تکالیف درسی دانش‌آموزان شاید یکی از بزرگترین و مهمترین دغدغه‌های والدین در دوران بازگشایی مدارس و چالش جدی بویژه برای خانواده‌های شاغل باشد؛ حالا یک مدسه دخترانه در بابل، در روش جدید آموزشی بنام «مدرسه بدون کیف» به این نیاز والدین پاسخ داده و در آن دانش‌آموزان بعد از انجام تکالیف مدرسه، به خانه می‌روند.
همزمان با بازگشایی مدارس یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین و دانش‌آموزان توجه به تحصیل و حل تکالیف در منزل است که چالش جدی را برای خانواده‌ها بخصوص والدین شاغل به همراه دارد. این موضوع آنجا سخت‌تر شده که شیوه‌های آموزش تغییر کرده و ممکن است والدین نتوانند متناسب با شیوه‌های تدریس جدید در یادگیری مطالب درسی به فرزندانشان کمک کنند.
حالا یک مدسه دخترانه در بابل، در روش جدید آموزشی بنام «مدرسه بدون کیف» به این نیاز والدین پاسخ داده و در آن دانش‌آموزان بعد از انجام تکالیف در مدرسه، به خانه می‌روند. از محاسن این طرح بهبود کیفیت آموزش، ارتقای توان علمی دانش‌آموزان، هم‌اندیشی، هم‌دلی در حل مسائل و مشکلات آموزشی و رفع دوگانگی آموزشی است.
به گفته کارشناسان طرح مدرسه بدون کیف باعث خواهد شد دانش آموزان تمامی امور تحصیلی خود را تحت نظارت مربیان و معلمان مجرب در محیط آموزش انجام دهند و دانش‌آموز کتاب و لوازم تحریر را به محل تحصیل و یا خانه حمل نمی‌کنند. در این طرح سیاست به گونه‌ای تعریف شده است که تدریس، تمرین و تکلیف درسی دانش آموز تنها در محل مدرسه صورت می‌پذیرد و دانش آموز در منزل چندان درگیر مسائل درسی نمی‌شود.

پیام مازند

برای اطلاع بیشتر از چگونگی اجرای این طرح نوین، خبرنگار ایسنا به سراغ نخستین مؤسس و مدیر مدرسه دخترانه بدون کیف در بابل رفته تا از امتیازات و اهداف این مدرسه مطلع شود.
ربابه شکراللهی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دانش آموزانی که در مدارس «کیف در مدرسه» مشغول به تحصیل هستند هیچ تکلیفی در منزل ندارند و والدین درگیر کارهای آموزشی و تحصیلی فرزندان خود در منزل نیستند.
شکراللهی افزود: این روش آموزشی می‌تواند علاقه دانش‌آموزان به درس خواندن را افزایش دهد زیرا در منزل مجبور نیستند مشغول انجام تکالیف خود شوند لذا کمتر خسته شده و به مدرسه و یادگیری دروس مختلف علاقه بیشتری نشان می‌دهند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان در مدرسه می‌توانند از زمان خود در مدرسه به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و بیاموزند، مطابق با یک برنامه مشخص درس بخوانند و تکالیف خود را انجام دهند، این موضوع می‌تواند از همان دوران کودکی تاثیر زیادی در شخصیت دانش آموزان داشته باشد و نظم در زندگی را به آنها آموزش دهد.
این مدیر مدرسه با بیان اینکه دانش‌آموزان در این شیوه بازدهی بیشتری در تحصیل دارند، افزود: استفاده از این روش و متد آموزشی توانسته تاثیر بسیار مثبتی در بهبود کیفیت آموزشی دانش‌آموزان داشته باشد زیرا از سیستم آموزشی پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند.
شکراللهی یکی از اهداف مهم برای تاسیس این مدرسه را ایجاد انگیزه و اشتیاق تحصیل در کودکان برشمرد و گفت: تلاش داریم در کنار آموزش و پرورش شوق زندگی را در دختران پرورش داده و از کودکی زمینه افزایش اعتماد به‌نفس را در آنها نهادینه کنیم.
وی دیگر اهداف این شیوه را ترغیب آموزش و همدلی، تحصیل بدون استرس، ارتباط موثر با همنوع و آموزش زندگی جمعی، احترام به سالمندان (پدربزرگ و مادربزرگ)، والدین، معلم و بزرگترها برشمرد و خاطرنشان کرد: ما در این مدرسه به کودکان رفتار درست با بزرگترها را آموزش داده و ارتباط صحیح را می‌آموزیم.
این مدیر مدرسه با اظهار به تاسیس نخستین مدرسه بدون کیف در شهرستان بابل و اجرای برنامه تکریم از سالمندان با حضور والدین، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها در این مدرسه گفت: در این راستا بهترین معلمان را برای تدریس انتخاب کردیم.

پیام مازند

شکراللهی با بیان اینکه این شیوه آموزشی سبب شده تا کودک مستقل شدن را بیاموزد و نظم در زندگی را نیز آموزش ببیند، یادآور شد: یکی از مسائل بسیار مهمی که امروزه خانواده‌ها با آن درگیر هستند فضای مجازی است که کودکان را در خود غرق کرده، نشاط و انگیزه یادگیری کودکان را مختل کرده است.
وی افزود: گذشته از اینکه ما در مدرسه چنان محیط شاد و دلچسبی برای آموزش فراهم کرده‌ایم که کودک حاضر است زودتر از موعد مقرر به مدرسه آمده و دیرتر برگردد بلکه با ایده نو سعی کردیم برای منزل نیز تکالیف دلچسبی چون اختراعات و پژوهش به این کودکان ارائه دهیم که تمایلی به فضای مجازی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه قصدداریم تا این مدرسه مهارت محور و پژوهش محور باشد، استعدادها را شکوفا و دختران ما را در همه حوزه‌ها سرآمد کند، افزود: این امکان برای دانش آموزان فراهم است که صبحانه و ناهار را در کنار مربیان خود در مدرسه بر اساس منوی پیشنهادی مدرسه میل کنند.
وی با یادآوری این مطلب که آموزش در مدرسه بدون کیف بنا به نیاز روز دانش آموزان است، گفت: کلاس رباتیک، شطرنج، برنامه نویسی و آموزش هوش مالی از جمله امکانات ایجاد شده دراین مدرسه برای دانش آموزان است.
مدیرمدرسه بدون کیف دخترانه بابل با اشاره به اینکه پررنگ کردن مسائل دینی، آموزش قرآن و آموزه‌های قرآنی یکی از اساسی‌ترین برنامه این مدرسه است، گفت: هیچ پیشرفتی بدون آموزه‌های دینی امکان پذیر نیست، آموزش فن بیان، درست صحبت کردن، آموزش اخلاق اسلامی، رفتار شایسته با والدین از دیگر برنامه‌های قرآنی ماست.
مدیر مدرسه بدون کیف دختران شهرستان بابل درباره برنامه‌های آتی افزود: برای انس با طبیعت و حفاطت از منابع طبیعی و اهمیت نهال کاری قصد داریم نخستین مدرسه طبیعت را در کنار متد نوین آموزش و پرورش در مازندران تاسیس کنیم و در این مدرسه مازندران شناسی، سبک زندگی مازنی، آداب و رسوم سنتی، غذای محلی، پوشش و لهجه مازندرانی را آموزش دهیم و آنرا به کشور معرفی کنیم تا این مدرسه محل بازدید علاقمندان کشور باشد.

پیام مازند

زینب هاشمی نتاج معاون آموزشی این مدرسه نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در نظام آموزشی تغییر دروس نسبت به گذشته است این تغییرات آموزش به کودک را برای حل تکالیف، برای والدین سخت کرده است لذا این امر سبب دوگانگی روش تدریس در مدرسه و منزل می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از امتیازات مهم مدرسه بدون کیف این است که کودک ساعت بیشتری را در مدرسه سپری و تکالیف را در کنار معلم حل کرده و مسلط می‌شوند لذا در منزل تکالیفی که نیاز به درگیرکردن والدین باشد ندارند.
آریانا عباس‌زاده یکی از دانش‌آموزانی که در این مدرسه تحصیل می‌کند به ایسنا گفت: این مدرسه رفتا درست با والدین و پدربزرگ و مادربزرگ را به ما آموزش می‌دهد. معلمان به ما یاد دادند که دوست داشتن بزرگترها به روز سالمند خلاصه نمی‌شود و باید همواره مواظب رفتار و اخلاق خود باشیم.
عباس‌زاده گفت: در این مدرسه همیشه شادیم و بازی می‌کنیم برای درس خواندن خسته نمی‌شویم و دوست داریم زودتر به مدرسه آمده و دیرتر به خانه برگردیم.
هلیا موسوی دیگر دانش آموز این مدرسه نیز اظهار کرد: این مدرسه همه نوع امکاناتی را دارد، ما در این مدرسه هم خوب درس می‌خوانیم، هم رفتار درست را یاد می‌گیریم و وقتی خانه رفتیم دیگر درگیر مشق نبوده و در کنار والدین لذت می‌بریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/829676/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موشک‌های آینده ناسا در نیمی از زمان کنونی به مریخ می‌رسند

فروش 121 میلیون دلاری فیلم «جوکر 2» در نخستین هفته اکران جهانی

خانه‌سازی در 260 هکتار زمین طرح نور و نهضت ملی در شرق سمنان آغاز شد

صادرات افزون بر چهار هزار تن مرکبات از مازندران

بیرانوند: 5 میلیارد پول شیرینی دادم!

کاهش 15 درصدی تصادفات برون‌شهری در مازندران

گشت پاییزی پلنگ در جنگل آمل

رفع تصرف 9200 مترمربع عرصه ملی در بابل

محکومیت 8 میلیارد ریالی مشاور املاک متخلف

انتصاب سرپرست ورزش و جوانان شهرستان جویبار

رفع تصرف 40 هکتار از اراضی کشاورزی خرم آباد

عملیات وعده صادق 2 نور امید در دل مستضعفان جهان

قتل فجیع گروگان در نوشهر / آدم‌ربایان در تهران دستگیر شدند

کدام بازار ایران پناهگاه پول است؟

10 استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل در بین دانشمندان تاثیرگذار جهان

واحد یک بخار نیروگاه نکا به تولید برگشت

تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستانی ضروری است

توزیع کمک به 4 میلیون تن در افغانستان

بحران اصلاح قیمت بنزین

کلاس مربیگری درجه D فوتبال بانوان مازندران آغاز شد

ستاره‌های کمدی ایران در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد

فیلم/پلنگ مازندران در ارتفاعات آمل دیده شد

توزیع جهزیه‌ میان زوج‌های کم برخوردار در آمل

این میهمانان ویژه روسی برای زمستان گذرانی به شمال ایران می‌آیند

دانش‌آموزان بدون تکلیف در «مدرسه بدون کیف» بابل

فیلم/ گشت و گذار پاییزی پلنگ در ارتفاعات آمل

جزئیات آزادسازی عرصه‌های ملی در منطقه‌ بندپی شرقی بابل

علت اصلی لک‌های صورت در دوران بارداری

بازرس کل لرستان: ورودی شهر خرم آباد وضعیت مناسبی ندارد

محدودیت های ترافیکی در محور کرج چالوس به دلیل عملیات عمرانی

30 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به بخش‌های تعاونی و اقتصادی مازندران

کاهش تصادفات جاده ای منجر به فوت در مازندران

خانه‌سازی در 260 هکتار زمین طرح نور و نهضت ملی برای سمنان آغاز شد

پلنگ ایرانی در ارتفاعات آمل دیده شد+فیلم

تعیین تکلیف700 تعاونی راکد مازندران در کمیته ویژه احیای تعاونی‌ها

افشای سند محرمانه/ پای خانۀ بیرانوند در ردوبدل شدن پول به مسئولان پرسپولیس درمیان است؟

کاهش 15 درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای برون شهری مازندران

2 نفر از مدیران شرکت عمران و مسکن شمال به اتهام اختلاس دستگیر شدند

ورودی شهر خرم آباد وضعیت مناسبی ندارد

سارق اینترنتی در دام پلیس مازندران

زوایای جدیدی از پرداخت پول توسط علیرضا بیرانوند/ چه کسی به خانه بیرو رفت؟

2 نفر از مدیران شرکت عمران و مسکن شمال دستگیر شدند

آدم رباها گروگانشان را در نوشهر مازندران کشتند!

بازداشت مدیران شرکت عمران و مسکن شمال به اتهام اختلاس

اختلاس شرکت عمران و مسکن شمال/ 2 مدیر بازداشت شدند

پای منزل بیرانوند به رد و بدل شدن پول به مسئولان پرسپولیس باز شد!

تخلفات مالی در شرکت عمران و مسکن شمال | مدیران تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند

گنبد امامزاده عبدالله شهرری ترک خورد

گنبد و بقعه صفوی امامزاده عبدالله شهرری ترک خورد

مدیران شرکت عمران و مسکن شمال به اتهام اختلاس بازداشت شدند