پیام مازند

آخرين مطالب

سودآورترین سریال های تاریخ؛ از Breaking Bad تا Modern Family فرهنگي

سودآورترین سریال های تاریخ؛ از Breaking Bad تا Modern Family
  بزرگنمايي:

پیام مازند - روزیاتو | در طول سال ها، سریال ها و کمدی های تلویزیونی زیادی برای سرگرمی ما ساخته شده اند. در حالی که برخی از آنها طرفداران خاص خود را به دست آورده اند، برخی دیگر به موتورهایی پولساز تبدیل شده اند. در حالی که بسیاری از این سریال ها به پایان رسیده‌اند، شبکه‌ها و بازیگران آن‌ها هنوز از طریق تکرار و درآمدهای حق نشر درآمد زیادی کسب می‌کنند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 15 سریال پردرآمد تاریخ تلویزیون آشنا کنیم.
15- NCIS (2003- تاکنون)

پیام مازند

NCIS که مخفف سرویس تحقیقات جنایی دریایی است، از سپتامبر 2003 در تلویزیون پخش شده است. با بیش از 21 فصل و چندین سریال اسپین آف، ان‌سی‌آی‌اس یکی از سودآورترین سریال است که هنوز پخش می‌شود. از طریق قراردادهای متعدد حق نشر، توزیع بین المللی و کالاسازی، NCIS ثابت کرده است که ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته توسط شبکه CBS را داشته است.
تخمین زده می‌شود که NCIS در 440 قسمت در سال 2022 بیش از 22.4 میلیون دلار درآمد داشته است. همراه با مجموعه‌های اسپین‌آف متعددی، مانند JAG، که 11.4 دلار درآمد داشت، ان‌سی‌آی‌اس: نیواورلئان، هاوایی و سیدنی همگی درآمدهای قابل توجهی داشته اند. شکی وجود ندارد که NCIS یکی از پردرآمدترین سریال های CBS است.
14- Survivor (2000- تاکنون)

پیام مازند

Survivor یا بازمانده یکی از محبوب ترین، اگر نگوییم محبوب ترین برنامه های ریالیتی شو است که در تلویزیون منتشر می شود. قرار دادن رقبا در برابر یکدیگر در چالش های جسمی و روحی در بسیاری از سطوح دشوار است، اما برای یک برنامه با میانگین 8.3 میلیون بیننده، بازمانده خود را به عنوان یکی از پردرآمدترین سریال های تلویزیونی ثابت کرده است. با این حال، هزینه تولید برای این سریال بالاتر از بسیاری از دیگر سریال هاست، زیرا Survivor باید شرکت‌کنندگان را به نقاط دورافتاده جهان ببرد، افرادی را برای راه‌اندازی و پاکسازی دوره‌های چالشی استخدام کنند و جایزه ای یک میلیون دلاری را به برنده بپردازند، در حالی که این سریال برای رسیدن به موفقیت بیشتر به تبلیغات تکیه می کند.
تبلیغ کنندگان در سال 2000 حدود 150,000 دلار به ازای هر جایگاه تبلیغاتی 30 ثانیه ای در ابتدای سریال پرداخت می کردند. اکنون پس از گذشت بیش از 40 فصل، تبلیغ کنندگان نزدیک به 700,000 دلار برای هر جایگاه تبلیغات 30 ثانیه ای هزینه می کنند و این یعنی یک فصل می تواند بیش از 100 میلیون دلار درآمد داشته باشد. فروش فصل های با عنوان آل استار می تواند به بیش از 170 میلیون دلار برسد. شکی نیست که یکی از محبوب ترین سریال های ریالیتی شو، سودآورترین آن ها نیز هست.
13- Game of Thrones (2011-2019)

پیام مازند

بازی تاج و تخت بر اساس مجموعه کتاب های جورج آر آر مارتین به نام «ترانه ای از یخ و آتش» به سرعت به یک پدیده جهانی تبدیل شد و به رتبه یک پربیننده ترین سریال در جهان رسید. با نبردهای بزرگ و اژدهایان زیبا که ​​بر سر مردم شهرها آتش می ریختند، تولید هر قسمت حدود 6 میلیون دلار هزینه داشت و مجموع بودجه آن 1.5 میلیارد دلار بود.
این سریال از شبکه HBO پخش شد که یک سرویس مبتنی بر اشتراک است، و بازی تاج و تخت در طی 8 فصل به تنهایی 3.1 میلیارد دلار از این اشتراک ها و در مجموع 4.4 میلیارد دلار درآمد برای این شبکه به ارمغان آورد. با این حال، این سریال به فضاهای فراتر از تلویزیون نیز ورود کرده و کالاهای مرتبط بسیاری از بازی های تخته ای گرفته تا بازی های ویدیویی بر اساس آن ساخته و فروخته شده که به موفقیت تجاری بیش از پیش این سریال انجامید.
12- Breaking Bad (2008-2013)

پیام مازند

یک معلم علوم متوجه می شود که مبتلا به سرطان است و پس از آن مسیر تولید و فروش مواد مخدر صنعتی را در پیش می گیرد که زندگی خود و اطرافیانش را برای همیشه تغییر می دهد. سریال بریکینگ بد که توسط وینس گیلیگان خلق شد، یک موفقیت هنری و تجاری بوده و در طول دوران انتشارش به صدر جدول پربیننده ترین سریال ها صعود کرد. در اوج دوران خود، این سریال برای هر قسمت 3 میلیون دلار درآمد داشت. AMC در فصل آخر این سریال با میانگین 10.3 میلیون بیننده، 250,000 دلار برای هر جایگاه تبلیغاتی 300 ثانیه ای دریافت می کرد.
بریکینگ بد در دوران پخش خود در حال رقابت با دیگر سریال های AMC مانند Mad Men و The Walking Dead بود که هر دو به خودی خود موفقیت های مالی قابل توجهی برای شبکه سازنده بودند، اما هیچ کدام به اندازه بریکینگ بد سودآور نبودند. کالاهای تولید شده بر اساس این سریال نیز بیش از پیش بر موفقیت مالی سریال تاثیرگذاشت، جایی که اختراع ماده مخدر آبی رنگ نمادین سریال تبدیل به یک آب نبات محبوب شد و البته کلاه شاپوی معروف شخصیت والتر وایت.
11- The X-Files (1993-2002)

پیام مازند

یکی از طولانی‌ترین سریال های علمی تخیلی تلویزیون و مورد علاقه طرفداران، The X-Files جایگاه خود را به عنوان یکی از سودآورترین سریال تلویزیونی تثبیت کرده است. با این حال، موفقیت آن تنها به سود ناشی از تبلیغات تلویزیون محدود نیست، این سریال با دو فیلم بلند نیز همراه شد که جایگاه آن را به عنوان یکی از پردرآمدترین برنامه های تلویزیونی تقویت کردند.
از زمان آغاز به انتشار در سال 1993، سریال پرونده های مجهول در طول 9 فصل خود بیش از 500 میلیون دلار درآمد ناخالص را برای شبکه سازنده به ارمغان آورده است. در سال 1998 فیلم X-Files با فروش بیش از 198 میلیون دلار در سینماها اکران شد. فیلم بعدی، X-Files: I Want to Believe، تنها 69 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت، اما در مجموع کل فرنچایز X-Files بیش از یک میلیارد دلار درآمد از طریق سریال های تلویزیونی، فیلم ها، کتاب ها و کالاها به ارمغان آورده است که آن را به یکی از پرسودترین فرانچایزهای تلویزیونی تبدیل می کند.
10- Two and a Half Men (2003-2015)

پیام مازند

Two and a Half Men یک کمدی خانوادگی از شبکه CBS است که از سال 2003 تا 2015 به مدت 112 2 فصل پخش شد. چارلی شین در بیشتر سریال نقش شخصیت اصلی را بازی کرد، اما پس از بستری شدن در مراکز بازپروری به خاطر اعتیاد و اظهار نظرهای تحقیر آمیز درباره خالق سریال، چاک لور، او را از سریال اخراج کرده و قراردادش لغو شد. پس از این اتفاق، این سریال اشتون کوچر را جایگزین شین کرد.
در حالی که شین در فصل‌های آخر حضورش در این سریال 1.8 میلیون دلار برای هر قسمت دستمزد می گرفت، کوچر کمتر از نیمی از این عدد برای هر قسمت، یعنی 700 هزار دلار دستمزد دریافت می کرد. در مورد خود سریال، CBS در سال 2011 (فصل هشتم) تبلیغات 30 ثانیه ای در سریال Two and a Half Men را به قیمت 200,000 دلار می فروخت و این بدان معنی بود که این سریال 155 میلیون دلار درآمد تنها از بخش تبلیغات در هر فصل داشته است.
9- Everybody Loves Raymond (1996-2005)

پیام مازند

همه ریموند را دوست دارند خیلی زود و مدت کوتاهی پس از پخش از شبکه CBS به یک سریال مورد علاقه بینندگان تلویزیونی تبدیل شد. این سریال به قدری محبوب بود که در دو فصل آخر سریال، بازیگر نقش اول آن، ری رومانو، برای هر قسمت 1.75 میلیون دلار دستمزد می گرفت. با این حال، این دستمزد مورد اعتراض دیگر بازیگران سریال قرار نگرفت که نقش مهمی در موفقیت سریال داشتند اما در مقایسه با دستمزد هنگفت رومانو، برای هر اپیزود تنها 160,000 دلار دستمزد می گرفتند.
در واکنش به این موضوع، برد گرت (بازیگر نقش رابرت) و دیگر بازیگرانی که احساس می کردند دستمزدشان ناعادلانه است، از حضور در ادامه سریال کناره گیری کردند. تنها پس از توافقی جدید برای دستمزد بازیگران بود که آن ها در نهایت موافقت کردند که سر کار بازگردند. و اگرچه بیش از دو دهه از پایان این سریال می گذرد، طبق گزارش ها، رومانو هنوز هم از طریق بازپخش این سریال، سالانه 18 میلیون دلار درآمد دارد.
8- Grey’s Anatomy (2005- تاکنون)

پیام مازند

Grey’s Anatomy با 19 فصل و فصول آینده، رکورد طولانی‌ترین سریال پربیننده فیلمنامه‌ای را در شبکه ABC و طولانی‌ترین سریال درام پزشکی دارای فیلمنامه تمام دوران را در اختیار دارد. جای تعجب نیست که این سریال با ارزش میلیارد دلاری هیچ نشانه ای از کند شدن را نشان نمی دهد. زمانی که پاتریک دمپسی هنوز در سریال حضور داشت، طبق گزارش‌ها، او و الن پمپئو دستمزد یکسانی دریافت می‌کردند، اما پمپئو معتقد بود که او باید دستمزد بالاتری دریافت کند.
پس از خروج دمپسی از سریال، دستمزد الن به 575,000 دلار در هر قسمت افزایش یافت. در سال 2019، پمپئو 22 میلیون دلار و 6 تا 6 میلیون دلار اضافی از بندهای قراردادی و درآمدهای جانبی این سریال کسب کرد. اما در مقایسه با میزان درآمد Grey’s Anatomy برای دیزنی پلاس (نزدیک به 3 میلیارد دلار)، عادلانه است که پمپئو و سایر بازیگران به عنوان ستاره‌های سریال، میلیون‌ها دلار دستمزد دریافت کنند.
7- Seinfeld (1989-1998)

پیام مازند

ساینفلد بدون شک یکی از موفق ترین کمدی های تاریخ تلویزیون تا به امروز است. هنگامی که آخرین قسمت این سریال در سال 1998 پخش شد، حدود 76.3 میلیون نفر برای تماشای آن پای تلویزیون نشستند، که طبق گزارش نیویورک تایمز، آن را به سومین سریال پربیننده در تاریخ تلویزیون در فصل پایانی تبدیل کرد. به عنوان یکی از خالقان و ستاره سریال، جری ساینفلد به اولین بازیگر تلویزیونی شد که برای هر قسمت یک سریال یک میلیون دلار دستمزد می گرفت، بسیار قبل از اینکه بازیگران سریال Friends در اوایل دهه 2000 دستمزدی مشابه دریافت کنند.
در حوزه حق نشر، حق استریم و کالاسازی، جری ساینفلد و لری دیوید به عنوان خالقان سریال در ابتدا 7.5 درصد از کل درآمد سریال را دریافت می کردند. اما با افزایش مداوم محبوبیت سریال و تعداد بینندگانش، این دو به این نتیجه رسیدند که این رقم باید دو برابر شود، هر کدام 15 درصد. تخمین زده می شود که ساینفلد و دیوید هر دو هنوز بین 40 تا 60 میلیون دلار در سال از تکرار پخش این سریال درآمد کسب می کنند.
6- Frasier (1993-2004)

پیام مازند

فریزر یک اسپین آف از کمدی خانوادگی Cheers در مورد یک روان درمانگر به نام فریزر کرین (کلسی گرامر) است که به عنوان مجری برنامه ای رادیویی به سیاتل بازمی گردد. این سریال یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های اسپین‌آفی در تاریخ تلویزیون بود و به مدت 11 فصل (264 قسمت) پخش شد.
در سال 2005، یک سال پس از پایان فریزر، این سریال بیش از 1.5 میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود که 830 میلیون دلار آن از بابت درآمدهای لایسنس بود. در سال 2011، نتفلیکس به مدت دو سال 200 میلیون دلار به شبکه CBS پرداخت کرد تا فریزر و دیگر برنامه های محبوب CBS مانند Cheers، Twin Peaks، Star Trek، The Twilight Zone و Family Ties را پخش کند.
5- Cheers (1982-1993)

پیام مازند

قبل از اینکه شرکت‌های تولید فیلم و سریال حقوق پخش ساخته های خود را به شبکه‌ها و کانال‌های دیگر بفروشند، چنین درآمدهایی واقعاً وجود نداشتند یا به شدت نادر بودند. به ادعای لس آنجلس تایمز، Cheers همواره یک سریال پرهزینه برای ساخت بوده است و برای پارامونت 2.2 میلیون دلار به ازای هر قسمت هزینه داشت و بازیگران بسیار محبوب آن مانند تد دانسون برای هر قسمت 450,000 دلار دستمزد می گرفتند. اما از آنجایی که Cheers بینندگان زیادی را جذب کرد و با ارزش‌ترین برنامه NBC بود، سازندگان نمی‌توانستند این سریال را کنار بگذارند، حتی اگر پارامونت سالانه بیش از 25 میلیون دلار از محل هزینه های تولید ضرر می کرد.
در سال 1991، شبکه NBC به طور متوسط ​​330000 دلار برای هر تبلیغ 30 ثانیه ای در طول سریال دریافت می کرد که به 2.6 میلیون دلار در هر قسمت می رسید، بنابراین این سریال سالانه 115 میلیون دلار درآمد تبلیغاتی داشت. سه دهه بعد، بازیگران Cheers به ​​لطف حق امتیاز و درآمدهای حق نشر هنوز میلیون ها دلار درآمد دارند.
4- The Big Bang Theory (2007-2019)

پیام مازند

در سال 2019، طولانی‌ترین سریال کمدی چند دوربینی در تاریخ تلویزیون، The Big Bang Theory، به پخش 12 فصلی خود پایان داد. گفته می‌شود که ستاره‌های کمدی این سریال در فصل‌های آخر برای هر قسمت نزدیک به 1 میلیون دلار دستمزد می گرفته اند. در سال 2017، پنج ستاره اصلی سریال تصمیم گرفتند دستمزدشان را 100,000 دلار کاهش دهند تا همبازی آنها، مایم بیالیک و ملیسا راوخ که در مقایسه با درآمد میلیون دلاری آن ها در هر قسمت تنها 100,000 دلار درآمد داشتند، دستمزدشان افزایش یابد.
سی‌بی‌اس 125 تا 150 میلیون دلار در هر فصل فقط از درآمدهای تبلیغاتی به دست می‌آورد، و توزیع‌کننده سریال، استودیو برادران وارنر نیز یک میلیارد دلار از طریق درآمدهای حق نشر به جیب زد. همچنین بازیگران و اعضای تیم ساخت سریال از طریق کالاسازی و درآمدهای آتی حق نشر در آینده، درآمد بیشتری نیز کسب خواهند کرد.
3- Modern Family (2009-2020)

پیام مازند

در طول 11 فصل، خانواده مدرن به یک سریال کمدی خانوادگی محبوب در سراسر جهان تبدیل شد. بازیگران بزرگسالی مانند سوفیا ورگارا، جولی بوون و جسی تایلر فرگوسن در فصل اول حدود 65,000 دلار برای هر قسمت دستمزد می گرفتند و این عدد در فصل آخر به نیم میلیون دلار رسید. در مورد بازیگران جوانتر، یعنی ریکو رودریگز، سارا هایلند، آریل وینتر و نولان گولد، این رقم از 15,000 دلار در هر قسمت شروع شد و با 125,000 دلار در هر قسمت به پایان رسید.
به گزارش هالیوود ریپورتر، شبکه USA در سال 2010 حق نشر این سریال را به ارزش هر قسمت 1.8 میلیون دلار خریداری کرد. در سال 2021، Hulu و Peacock نیز حق پخش 250 قسمت این سریال را برای نمایش روی پلتفرم های خود خریداری کردند.
2- Friends (1994-2004)

پیام مازند

اگرچه فرندز یا دوستان پخش 10 فصلی خود را در سال 2004 به پایان رساند، بسیاری هنوز به طور مرتب آن را تماشا کرده و آن را یکی از بهترین کمدی های خانوادگی می دانند. ستارگان این سریال در فصل اول 22,500 دلار برای هر قسمت دستمزد می گرفتند، اما محبوبیت آن باعث شد این دستمزد در دو سال آخر پخش سریال به 1 میلیون دلار در هر قسمت برسد. این ارقام باعث شد جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس و لیزا کودرو پردرآمدترین بازیگران زن آن زمان باشند.
فوربس تخمین زده است که بازیگران فرندز مجموعاً 816 میلیون دلار و تهیه کنندگان اجرایی مارتا کافمن، دیوید کرین و کوین اس برایت نیز حداقل 550 میلیون دلار از این سریال درآمد داشته اند. در کل، این سریال از اولین نمایش خود در سال 1994 حدود 1.4 میلیارد دلار برای ستارگان و سازندگانش و 4.8 میلیارد دلار برای استودیو سازنده آن، برادران وارنر، درآمد داشته است.
1- The Simpsons (1989- تاکنون)

پیام مازند

سیمپسون ها از آغاز پخش خود در سال 1989 تا به حال 35 فصل و 740 قسمت داشته است که آن را به طولانی ترین سریال انیمیشن آمریکایی، طولانی ترین سریال کمدی خانوادگی آمریکایی و طولانی ترین سریال تلویزیونی پربیننده آمریکایی در تمام دوران تبدیل کرده است. سیمپسون ها اگرچه یک سریال انیمیشنی است، اما از طنز خود برای پرداختن به مسائل اجتماعی و سیاسی در ایالات متحده و جهان استفاده می کند.
به گزارش ورایتی، در سال 2013، تلویزیون فاکس قرن بیستم و تلویزیون بیستم اولین حق نشر کابلی و فروش VOD این مجموعه انیمیشنی را به قیمت بیش از 750 میلیون دلار به FXX و FXNow فروختند. در سال 2007 اکران فیلم سیمپسون ها بیش از 527 میلیون دلار فروخت. به غیر از فرانچایز تلویزیونی و نسخه سینمایی، سیمپسون ها میلیون ها دلار نیز از طریق کالا سازی درآمد داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/815511/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تداوم سیاست ایران در حمایت از مقاومت علیه اشغالگری صهیونیست‌ها

1000 روستا در مازندران آبرسانی می شود

خَمِ ابرویِ توام، هیچ گشایشی نشد

رونمایی از پوستر جایزه جهانی «شهر شعر» / «همای زرین» بر شانه کدام شاعر خواهد نشست؟

احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فتو ولتائیک خاورمیانه در مازندران

کیهیل: برای مائوریتزیو ساری بازی کردم و هنوز هم نمی‌دانم «ساری‌بال» چیست!

شعری زیبا از محمد علی بهمنی

مراحل ثبت شرکت اینترنتی بصورت آنلاین

تاکید عراقچی بر تداوم سیاست اصولی ایران در حمایت از مقاومت علیه اشغالگری

دیدار نماینده جنبشن امل لبنان با وزیر خارجه

تامین نیروی کار مشکل واحدهای تولیدی محمودآباد است

نماینده جنبش امل در تهران با عراقچی دیدار و گفتگو کرد

نیمار زیرآب امباپه را پیش برزیلی‌های رئال زد

دیدار نماینده جنبش امل در تهران با عراقچی

آبشار زیبای سیاه چشمان چالوس

چشمه‌ای عجیب در ساری

بازتاب اولین نشست خبری پزشکیان در رسانه‌های جهان

بزرگترین دشمن ما چیست؟

عشق شادی است

بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در مازندران احداث می شود

مازندران در المپیک و پارالمپیک درخشان ظاهر شد

هنر رساترین ابزار انتقال پیام دفاع مقدس است

بلندقدترین ورزشکار کشور در شهرداری هچیرود چالوس مشغول بکار شد

مسعود پزشکیان چقدر حقوق می‌گیرد؟

احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و سقوط اشیا از ارتفاعات به دنبال فعالیت سامانه بارشی

استاندارد دوگانه!

همه چیز درباره طرح پلیس راهور تهران برای اول مهر | شناسایی 65 گلوگاه ترافیکی تهران + اسامی محله‌ها

امانتداری از امانات واقفان مسوولیت مهم است

نخبه‌گزینی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد

برگزاری 250 برنامه با محوریت دومین کنگره شهدای استان مازندران

بلندقدترین ورزشکار کشور در شهرداری هچیرود چالوس مشغول به کار شد

معنی اصطلاح به سیم آخر زدن

فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه می کند

شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران برگزار شد

اجرای 14 برنامه شاخص توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام طی هفته دفاع مقدس

جشن غنچه ها امروز ، جشن شکوفه ها فردا

هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور

برگزاری 20 هزار برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران

اعزام 360 نفر از مددجویان کمیته امداد شهرستان ساری و دودانگه طی 6 ماهه نخست امسال، به اردوی شوق زیارت مشهد مقدس?

پزشکیان در پاسخ به تابناک:60-70 تومن حقوق می‌گیرم!/خارج نشین ها از من دلخور هستند

مجلس ختم طبقه متوسط

حقوق پزشکیان بعد از رئیس جمهوری چقدر شد؟ /اصلا به این پول ها نیازی ندارم /از من گذشته که دنبال پول و زمین باشم

حضور دانشگاه پیام‌نور سیستان و بلوچستان در جشنواره بین المللی مونسون

عراق، نخستین مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران

اعزام دانش آموزان شهر اندیشه به اردوی راهیان نور

پاسخ پزشکیان سوال خبرآنلاین درباره گشت ارشاد و اتباع خارجی /پیگیری می کنیم 50 هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات بازنشستگان پیدا کنیم

برگزاری محفل انس و الفت خانواده های سپاه خرم آباد

حرف‌های غیرمنتظره پزشکیان درباره گشت ارشاد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه درمازندران احداث می شود

طرح های ویژه پلیس،بخشش جرایم و ترخیص در کیش