پیام مازند

آخرين مطالب

عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند اجتماعي

عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - موضوع سلامت روان همچنان در کانون توجه قرار دارد. همه ما باید در همه زمان‌های سال مراقب خودمان باشیم، در حالی که ماه‌های زمستان می‌تواند شرایط را برای کسانی که با شب‌های طولانی و دوره‌های کوتاه‌تر نور روز دست و پنجه نرم می‌کنند، پیچیده‌تر کند.
به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که صحبت در مورد اینکه برای سلامت مغز از چه چیز‌هایی باید اجتناب کرد، بسیار است، در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به آنچه کارشناسان در مورد عادت‌هایی که به مغز ما آسیب می‌رسانند می‌گویند.
1. نشستن کسانی که در یک محیط اداری کار می‌کنند اجتناب از این موضوع را چالش‌برانگیز می‌دانند، اما نشستن طولانی‌مدت بر مغز تأثیر می‌گذارد. یک فرد بالغ به طور متوسط حدود شش ساعت و نیم در روز می‌نشیند. طبق گفته هاروارد هلث، این امر بخشی از مغز مرتبط با حافظه را مختل می‌کند و توصیه می‌شود بعد از 15 تا 30 دقیقه نشستن در خارج از خانه یا محل کار از جای خود بلند شوید.
2. کم‌خوابی هر کسی که الگو‌های مضر را مطالعه کرده باشد احتمالاً می‌داند که کمبود خواب می‌تواند به سلامت روان آسیب برساند. طبق تنیجه یک پژوهش، حدود یک سوم از ما هفت تا هشت ساعت توصیه شده در شب را نمی‌خوابیم که می‌تواند به عملکرد‌های شناختی از جمله حافظه، حل مسئله و استدلال آسیب برساند. یک ساعت زودتر به رختخواب رفتن به شما کمک می‌کند تا زمان بیشتری برای خواب داشته باشید.
3. استرس مزمن گزارش هاروارد نشان می‌دهد که استرس مزمن می‌تواند سلول‌های مغز را از بین ببرد و بر حافظه و یادگیری تأثیر بگذارد. این یک هشدار نگران‌کننده است، اما بسیاری از ما زندگی پر استرسی داریم، پس چگونه از آن اجتناب کنیم؟ برای حل این مشکل در روز چند دقیقه‌ای را به مدیتیشن و تمرکز روی تنفس اختصاص دهید.
4. نداشتن فعالیت اجتماعی برای برخی از ما اینگونه است که هنگامی که احساس ضعف و بی‌حوصلگی می‌کنیم، دوست نداریم با دیگران در ارتباط باشیم که این برای عملکرد شناختی ما مفید نیست. با دور نگه داشتن خود از روابط اجتماعی، بخشی از لایه بیرونی مغز را که اطلاعات را پردازش می‌کند، از دست می‌دهیم. این چالش‌برانگیزترین عنصر برای کسانی است که با سلامت روانی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما لازم نیست خود را در دنیایی پر از غریبه قرار دهید. فعالیت اجتماعی را در این مواقع به یک گروه مورد اعتماد از دوستان نزدیک محدود کنید.
5. کمبود نور خورشید طبق گزارش هاروارد، چهار مورد اول فهرست شده در اینجا بزرگترین تهدید‌ها برای سلامت مغز هستند. با این حال، عادات دیگری وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کرد. اختلال عاطفی فصلی وضعیتی است که به کمبود نور خورشید مربوط می‌شود. این می‌تواند منجر به مشکلات متعددی شود، از جمله کمبود سروتونین، که می‌تواند بر خلق و خو، اشتها و خواب تأثیر بگذارد. اغلب توصیه میشود یک لامپ SAD خریداری کنید، که می‌تواند به تقلید نور خورشید در داخل خانه کمک کند، در حالی که برای حفظ سطح ویتامین D نیز ضروری است.
6. الکل و دود هنگامی که در پایین‌ترین نقطه از وضعیت روحی قرار داریم، بسیاری از ما به الکل، سیگار یا مواد غیرقانونی روی می‌آوریم تا به ما کمک کنند. وسوسه‌ای برای جستجوی یک عامل بیرونی برای نشاط فوری وجود دارد که قابل درک است، اما این محصولات همه در درازمدت مضر هستند. همه این‌ها می‌توانند منجر به تجارب افسردگی در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم، شوند.
7. رژیم غذایی ضعیف اگر در تلاش هستیم که از خود مراقبت کنیم، پختن یک وعده غذایی سالم در بالای فهرست اولویت‌های ما قرار می‌گیرد. خوردن غذا‌های راحت مانند شکلات برای میان‌وعده بسیار آسان‌تر است. سبک زندگی نامناسب رژیم غذایی تهدیدی برای سلامت مغز است، بنابراین سعی کنید به این موضوع رسیدگی کنید و اگر مجبور به خوردن میان وعده هستید، سعی کنید آب نبات را با میوه یا سبزیجات خام جایگزین کنید.
8. پرخوری حتی اگر سالم‌ترین غذا‌ها را هم می‌خورید، به یاد داشته باشید که آن را متناسب نگه دارید. مهم نیست که چه چیزی به بدن خود وارد می‌کنیم، پرخوری یک نگرانی است و چاقی می‌تواند منجر به مشکلات قلبی، دیابت و فشار خون بالا شود که همگی با آلزایمر و مشکلات کلی مغز مرتبط هستند.
9. پوشاندن سر در هنگام خواب مراقب نحوه خوابیدن خود باشید. پوشاندن سر یک عامل کمتر شناخته شده در برخی اختلالات مغزی است. اگر زیر بالش می‌خوابید، این کار می‌تواند سطح اکسیژن خون را کاهش دهد و منجر به افزایش دی اکسید کربن شود. خستگی و خواب‌آلودگی می‌تواند با همان عوارض جانبی مانند کمبود خواب عمومی همراه باشد.
10. کار در هنگام بیماری زمانی که بیمار هستید مغز و بدن برای مبارزه با بیماری با هم کار می‌کنند و اگر سعی کنید با این بیماری مقابله کنید، بهبودی را به تاخیر می‌اندازید. نتایج این کار افزایش بیشتر استرس خواهد بود.
11. نداشتن ورزش ذهنی این فقط بدن نیست که به ورزش نیاز دارد؛ مغز شما نیز به تمرین نیاز دارد. ما می‌توانیم ماده خاکستری را با پازل و بازی‌های فکری هوشیار نگه داریم. یاد گرفتن مهارت‌های جدید نیز مفید است، بنابراین به سرگرمی‌هایی که همیشه می‌خواستید در آن شرکت کنید فکر کنید.
12. قرار گرفتن در معرض نویز اگر دوست دارید هدفون خود را در حالت کامل قرار دهید، باید خود را برای رویارویی با چندین مشکل سلامتی آماده کنید. از دست دادن شنوایی با از دست دادن بافت‌های مغز مرتبط است که به بیماری آلزایمر ارتباط دارد. توصیه می‌شود سطح نویز را حدود 60 درصد صدای موجود نگه دارید و حداکثر دو ساعت در روز از هدفون استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/790793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جام زرین حسنلو با قدمت 3 هزار ساله به نمایش درآمد

ماجرای بمب‌گذاری در جشنواره کن چیست؟

عکس | جشن تولد 65 سالگی ایرج طهماسب با حضور علیرضا خمسه و پوران درخشنده و مجید یاسر

کشفیات جدید در ترمیم انگشت قطع شده با سلول بنیادی توسط محققان پژوهشگاه رویان

ام باپه در اقدامی خیرخواهانه، نقاشی پله را در حراجی 520 هزار یورویی خرید (+عکس)

جامعه به نگاه‌های خیر اندیشانه نیاز دارد/ برگزاری رزمایش اهدای جهیزیه به نوعروسان در ساری

قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی آلیش بانوان کشور

خون دایناسورها در رگ‌های ما جریان دارد!

حجاب سیاسی یا حجاب شرعی؟

همایش پیاده روی خانوادگی در خرم آباد

هم افزایی بسیج و هیات کشتی سبب ترقی ورزش می شود

هیجان در جاده‌های مازندران بعد از 11 سال (عکس)

توقیف رنجرور 15 میلیاردی قاچاق در جاده چالوس

تجلیل از مادران باردار در خرم آباد

داستانک/ آدم بدبختی هستی !

دیدار مدیرعامل بیمه دی با استاندار فارس

11 خانه در آمل به علت فروش مواد مخدر پلمب شد

تقدیر رئیس جمهور از دست اندرکاران و مسئولان برای احیای شرکت چوب و کاغذ مازندران

شمیم کرامت رضوی در بیمارستان‌های آمل پیچید

سرود ملی پاکستان فارسی است!

دفاع سردار فدوی از «طرح نور»

رنجرور 15 میلیاردی قاچاق در جاده چالوس توقیف شد

فعالیت فعالیت سامانه‌های بارشی تا پایان هفته ادامه دارد

خبر استثنایی مدیر عامل وبشهر برای سهامداران؛ مجوز تاریخی تملک 33 درصدی بانک اقتصاد نوین اخذ شد

بابل پایلوت برگزاری نمایشگاه «آثار کمتر دیده شده میراثی»

واکنش عباس آخوندی به جنجال تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه ها: دعوا سر لحاف ملا ست

وظیفه ما در برابر ترس!

سد آیت‌الله صالحی مازندران سر ریز شد

عدم پرداخت پول گندم کشاورزان خوزستانی

توقیف رنجرور 15 میلیاردی در جاده چالوس

ده روسی: نقل و انتقالات؟ مهم نیست که چقدر پول دارید بلکه درست خرج کردن پول اهمیت دارد

استیضاح یا ابقاء شهردار قائمشهر، مسئله این است

سخنان جالب سوگل مشایخی در مورد انسان کامل

توزیع 110 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در مازندران

ضرورت بسیج دستگاه‌ها در اجرای سیاستهای توسعه دریامحور

بازدید سرپرست بانک کشاورزی از بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور در خاورمیانه

برگزاری جشن کرامت درجزیره کیش

497 میلیارد تومان میزان فروش 10 روز نمایشگاه کتاب

پیدا شدن سازه ای مرموز در آرامگاه خشایارشا | تصاویر

سومین حرم اهل بیت(ع) به عنوان عامل پیش‌برنده فارس مدنظر نمایندگان قرار گیرد

سد البرز سرریز کرد

مناطق رو به رشد شمال برای سرمایه گذاری ملکی

وظیفه روابط عمومی ایجاد تعامل و هم‌افزایی میان دانشگاهیان است

پیوس - میثاقیان: جنگ شمال و جنوب با چاشنی انتقام!

نماینده مجلس: نسبت دادن روزِ خدا به یک قوم یا کشور خاص اشتباه است

نادان چه کسی است؟

شهدا الگوی مناسبی برای مردم جامعه هستند/ سالانه 800 هزار دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان انجام می‌شود

تبدیل وضعیت 16 هزار ایثارگر صنعت گاز کشور

مهرو موم 11 خانه بعنوان محل فروش مواد مخدر در آمل

ویزیت رایگان بیش از 200 نفر در روستای عباس آباد آستارا