پیام مازند

آخرين مطالب

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای اجتماعي

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش خبرنگار مهر، عرفان خسرویان در نشست خبری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، درباره بودجه دانشگاه و این‌که چقدر این بودجه باید افزایش یابد، افزود: در تمام دنیا سهم آموزش مهارتی سه برابر سهم آموزش‌های نظری است علت آن نیز مشخص است برای آموزش مهارتی نیاز به کارگاه‌های پیشرفته و به‌روزرسانی تکنولوژی و تکنسین‌هایی است که در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها فعال هستند.
این افراد باید دائم دانش شان به‌روز شود و این نشان می‌دهد که این آموزش‌ها، آموزش های بسیار گرانی هستند.
وی افزود: کف مواد اولیه مورد نیاز کارگاه های دانشگاه فنی‌حرفه‌ای حول‌وحوش 400میلیارد تومان است پس این نشان می‌دهد این آموزش‌ها، آموزش گرانی است بااین‌حال چون فنی حرفه‌ای از آموزش پرورش به آموزش عالی منتقل شده است، سرانه آن به جای آموزش عالی در آموزش‌های عمومی دیده شده‌است. از این رو سرانه دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یک‌سوم سرانه دانشجوی سایر دانشگاه‌های کشور است.
حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه ای
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: یعنی درحقیقت به‌ازای هر سه دانشجویی که به‌صورت دولتی جذب می‌کنیم، تنها سرانه یک دانشجو را داریم و دو دانشجوی دیگر همین‌طور به‌صورت صلواتی در سیستم هستند و این نگران‌کننده است. در واقع این دانشجویان به صورت رایگان در سیستم آموزش عالی حضور دارند که باید این سرانه اصلاح شود.
وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم بودجه دانشگاه در واقع یک و دو دهم همت بوده که بیش‌از یک همت آن صرف حقوق و دستمزد شده، ما باید با دو دهم همت دانشگاه را اداره می‌کردیم که با توجه به شرایط پسا کرونا، هزینه‌های بالای بازگشایی دانشگاه‌ها، هزینه‌های بالای بازگشایی خوابگاه‌ها و سلف سرویس ها شرایط بحرانی را به آموزش عالی کشور تحمیل می کرد با این‌ حال با عنایت وزیر علوم و مجموعه‌های دولت برای سال اول پسا کرونا بودجه دانشگاه دو همت افزایش پیدا کرد و ما تا پایان سال 1402 بودجه را به سه همت رساندیم در واقع ظرف دو سال سه برابر افزایش پیدا کرد.
نیاز دانشگاه به بودجه 10 همتی
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: این افزایش‌ها خوب بوده‌است و امیدواریم که با برگزاری رویدادهای علمی اهمیت آموزش مهارتی و سرمایه‌گذاری در آن را نهادینه کنیم و بتوانیم این شکاف بودجه‌ای را به عدد مطلوب خودمان که پنج و شیش دهم همت است برسانیم از سوی دیگر چهار همت هم برای به‌روزرسانی کارگاه‌ها متناسب با تکنولوژی روز نیاز داریم.
وی درباره استفاده از امکانات و اساتید دانشگاه پیام نور در دانشگاه فنی و حرفه ای نیز گفت: طرح آمایش آموزش عالی دانشگاه ها در حال اجرا است و براساس این طرح دانشگاه ها به سمت ماموریت گرا شدن در حال حرکت هستند. ظرفیت‌های خوبی در تمامی دانشگاه‌ها وجود دارد و تلاش بر این است که بتوانیم سهم آموزش مهارتی را در همه دانشگاه‌های کشور توسعه دهیم.
وی ادامه داد: تلاش شده‌است که در جایی‌که متقاضی برای دانشگاه پیام نور وجود نداشته باشد، با تفاهم‌نامه‌ای که منعقد کرده ایم رشته‌هایی که متناسب با دانشگاه فنی و حرفه‌ای است مانند رشته های فنی و هنر به این دانشگاه منتقل شود.
آخرین آمار اساتید جذب شده پیام نور دردانشگاه فنی و حرفه ای
خسرویان افزود: البته هنوز این قضیه آن‌گونه که باید عملیاتی نشده است تاکنون حدود 30 الی 40 نفر از اعضای هیات علمی پیام نور در کل کشور به دانشگاه فنی و حرفه ای منتقل شده اند از لحاظ ساختمان نیز در یک مرکز توانستیم ساختمان و تجهیزات از دانشگاه پیام نور دریافت کنیم.
دانشگاه فنی و حرفه‌ای برنامه‌ای برای حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی ندارد
وی در خصوص فعالیت دانشگاه فنی و حرفه ای درمقطع کارشناسی ارشد گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای هیچ برنامه‌ای برای حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی نخواهد داشت و نیاز آن هم در کشور ایجاد نمی‌شود. هدف تحصیلات تکمیلی توسعه مرزهای علمی است، تلاش ما این است که در برنامه دو ساله هدف پذیری دانشجو به اشتغال را قطعی کنیم. همچنین باید 40 درصد از آموزش‌های تمام دانشگاه‌های کشور مهارتی شود و در این راستا دانشگاه‌ها باید بازنگری سرفصل‌های خود را جدی بگیرند و کنفرانس ملی مهارت اقدام خوبی برای جهت‌دهی به برنامه هفتم توسعه است.
ادغام دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه ای منتفی است
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای درباره ادغام این دانشگاه با دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ادغام دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه ای نیز به دلیل اینکه اغلب مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خصوصی بوده و خودگردان اداره می شوند منتفی بوده و امکان پذیر نیست.
دانشجویان لبنانی بیشترین متقاضی دانشجوی بین الملل دانشگاه فنی و حرفه ای
خسرویان درباره تعداد دانشجویان بین الملل این دانشگاه ادامه داد: براساس تفاهم نامه های بریکس و شانگهای، مناسبات این دانشگاه برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای برقرار است و بورس اعزام دانشجویان و اساتید به کشورهای اروپایی بیشتر به رومانی و آلمان انجام می شود.
وی با بیان اینکه 2700 دانشجوی بین المللی در دانشگاه فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند، گفت: بیشتر دانشجویان خارجی این دانشگاه از لبنان هستند.
نحوه جذب دانشجویان با آزمون و بدون آزمون در دانشگاه فنی و حرفه ای
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای درباره اینکه چند درصد دانشجویان این دانشگاه با آزمون پذیرش ده و چند درصد بدون آزمون پذیرش می شوند، افزود: در هر دو شیوه دانشجو پذیرش می‌کنیم درصد آن را دقیق ندارم ولی در مجموع از طریق آزمون برای رشته‌هایی که رقابت وجود دارد پذیرش انجام می شود. ورودی پذیرش ما در سال نزدیک به 44 هزار دانشجو است یعنی سرجمع 44 هزار دانشجو به‌صورت با آزمون و بدون آزمون پذیرش می‌کنیم منتها برای مراکز استان و تهران عمدتاً دانشجویانی که در آزمون رتبه‌های بهتری کسب کنند پذیرش می‌شوند. مراکز سایر شهرستان‌ها از طریق بدون آزمون در رشته‌های موردنظر پذیرش می‌شوند.
کد خبر 6083451

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/787858/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت قاطع بیش از 500 گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور

سکوت دبیر و ادامه جولان چاقوکش‌ها در کشتی

امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود

بازگشت پرواز تهران - خرم آباد

اعترافات ناامیدکننده رایان بابل: در لیورپول تنها و مضطرب بودم

امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود

حمایت قاطع 500 گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور

تصاویر شگفت‌انگیز از جاری شدن سیل در اصفهان و خرم‌آباد + ویدئو

جان باختن پدر و فرزند در ویلای شخصی

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس 8 مصدوم داشت

فیلم جاری شدن سیل و آبگرفتگی در اصفهان و خرم‌آباد

جانباختن تلخ نخبه کنکور سراسری در ویلای شخصی پدر

حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور

واکنش طعنه‌آمیز شبکه TNT به مصاحبه تند یورگن کلوپ + عکس

سردار رادان: عهد می‌بندم طرح نور را ادامه دهیم

اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم

شعری زیبا از عطار نیشابوری

نخبه مازندران براثر گازگرفتگی جان باخت

شرایط جوی پرواز تهران - خرم آباد را مجبور به بازگشت کرد

نخبه کنکور بر اثر مسمومیت گاز گرفتگی جان باخت‌

دره مرگ نمرده بود،خوابیده بود

فوت نخبه کنکوری مازندران به همراه پدرش بر اثر مسمومیت گاز

پیشنهاد خنده‌دار برای نجات اقتصادی بارسلونا!

وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد

خنده‌دارترین پیشنهاد برای نجات اقتصادی بارسلونا!

نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی جان باختند

جان باختن نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی

فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران

تاکیدامام جمعه سلماس بر حمایت از اجرای طرح نور

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت

جان باختن نخبه کنکور در ویلای شخصی/ جزئیات

رک بگویم از همه رنجیده‌ام

استاندار همدان با همسر و فرزندان شهید شناسائی شده رنجنوش دیدار کرد

کندوان یک‌ طرفه شد

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت‌

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت

بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌

جزئیات حادثه تلخ برای جوان نخبه معلول ساروی و پدرش

درهر قفسی کلید امیّدی هست

ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد

چالوس یک طرفه شد

تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور

2 نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند

احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس

پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی

برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی

کندوان یک‌طرفه شد

امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است